Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag och min kompis äger ett lågbudget-företag och vi har egen channel med alla våra filmer på youtube, hemsida o.s.v. Vi har hållt på med en film nu under dom senaste 3 veckorna och till slut blev den klar. Devils Hand är titeln.

Vet att det låter lite B-aktigt men kom inte på något bättre + så passar det faktiskt.

Vi gjorde filmen svartvit eftersom det passade in. Ville inte ha med alla ljusa hemska skrikande färger så vi körde med svartvitt. Se den o njut!

Länk till Devils Hand:

Länk till Joel And Alex Productions:

http://www.youtube.com/monsterskit

Hoppas ni uppskattar den!

PS: Hela filmen är på engelska men är även textad på engelska.

Postad

Ett lågbudget företag...i film då?

Ni ville inte ha skrikande färger? Jag tyckte de där röda texterna sved rätt bra i mina ögon.

Engelskan kan ni väl se över, det ser så taffligt ut...

Tyckte det nästan såg ut som ni passade på att göra en film när ni i själva verket är i skogen och smygröker! :O Det var inte du som undrade vad veganer kan röka på film...? :P

I övrigt så vet jag inte vad filmen handlade om, kan bero på att mitt intresse svalnade redan vid förtexterna. Det var många tråkiga bildutsnitt också. Stativ. Men visst ligger det säkert lite tid bakom. Det var ändå långt ifrån det sämsta jag sett här så det är bara ut och göra mer film och utvecklas!

Lycka till!

Postad

Vad är det ni filmar med för kamera?

Sen så, engelskan lät inte bra - INTE BRA.

"Yesterday i fall asleep" "lite" tempusfel.

Kan återkomma senare med mer kritik men.. så ni vet så menar jag inte för att "trampa ner" på er film.

Som sagt, fortsätt filma och utvecklas!

Ps. använd inte windows movie maker :p

Postad

Omg... engelskan gjorde hela filmen! Jag gillade den pga det! haha

Den var annars ganska intetsägande men ändå lite intressant :)

Fortsätt att filma och jobba med manus!

Lägg upp något igen när ni har gjort ett par produktioner

Postad

hej jag har inte gjort mycket film men jag har sätt för många redan så jag tänkte att lite feedback kunde sitta fint :)

såna här "ensam i skogen filmer" brukar faktiskt ofta vara utan tankeröst även om det blir ganska tyst :) jag tycker att ni borde prova det att bara spela den för er själva utan rösten för jag tror att det skulle bli mycket bättre :) sedan så gillade jag slutet väldigt mycket men ni kunde varit lite mera ordentliga på att visa att det va den killen som låg död i skogen för det blir så mycket kusligare då :P lite konstigt också att typ det ända huvudrollen sa till dom maskerade männen var typ no stop joking around eller ngt liknande, det vore bättre med lite mera heeeelp och lite mera who are u guys!!!! för det blir lite läskigare så =) fint filmat tycker jag också förutom kanske dricka vatten scenen när kameran helt plötsligt läggs på fel håll ^^

hoppas ni fortsätter filma och glöm inte att ibland så kan det vara bättre att fylla ut filmen med typ lite naturbilder än att ha onödiga/konstiga och svår spelad scener så som mobilscenen när den inte får någon kontakt.

Postad

Detta är då inte lågbudgetfilm (Till respekt åt de som ägnar sig åt seriös lågbudgetfilm). (Och B-film? Prova G eller H)

Antingen har ni knappt lagt någon tanke i filmen (manus mm), och då tycker jag inte ni har något här att göra, eller så har ni fortfarande en hel del att lära er (Och då förstår jag).

Keep up the work (Tillslut kommer ni se att folk börjar slänga in ett Good också). Lär känna kameran och utrustningen, och även redigeringsprogrammen. Studera hur filmer görs för att få en bild av det hela och håll detta i minnet: För mycket är för dåligt, för lite är acceptabelt.

Postad
hej jag har inte gjort mycket film men jag har sätt för många redan så jag tänkte att lite feedback kunde sitta fint :)

såna här "ensam i skogen filmer" brukar faktiskt ofta vara utan tankeröst även om det blir ganska tyst :) jag tycker att ni borde prova det att bara spela den för er själva utan rösten för jag tror att det skulle bli mycket bättre :) sedan så gillade jag slutet väldigt mycket men ni kunde varit lite mera ordentliga på att visa att det va den killen som låg död i skogen för det blir så mycket kusligare då :P lite konstigt också att typ det ända huvudrollen sa till dom maskerade männen var typ no stop joking around eller ngt liknande, det vore bättre med lite mera heeeelp och lite mera who are u guys!!!! för det blir lite läskigare så =) fint filmat tycker jag också förutom kanske dricka vatten scenen när kameran helt plötsligt läggs på fel håll ^^

hoppas ni fortsätter filma och glöm inte att ibland så kan det vara bättre att fylla ut filmen med typ lite naturbilder än att ha onödiga/konstiga och svår spelad scener så som mobilscenen när den inte får någon kontakt.

Tack så jätte mycket för tipsen :) Ska tänka på det. Vet också att det kunde vara lite fula repliker ibland och att slutet kunde vara lite mer noga men annars så gillade jag vattenscenen och så när jag vänder på kameran. Tycker det blir en viss stil över den.

Aja smaken är ju som baken men tack i alla fall för alla tips vi fick, ska försöka komma ihåg dom till nästa projekt :) Ha det bra !

// Joel och Alex

Postad
Detta är då inte lågbudgetfilm (Till respekt åt de som ägnar sig åt seriös lågbudgetfilm). (Och B-film? Prova G eller H)

Antingen har ni knappt lagt någon tanke i filmen (manus mm), och då tycker jag inte ni har något här att göra, eller så har ni fortfarande en hel del att lära er (Och då förstår jag).

Keep up the work (Tillslut kommer ni se att folk börjar slänga in ett Good också). Lär känna kameran och utrustningen, och även redigeringsprogrammen. Studera hur filmer görs för att få en bild av det hela och håll detta i minnet: För mycket är för dåligt, för lite är acceptabelt.

Haha kanske du vill kalla det men jag kallar det en B-film / Independent - film och tycker det blev en ganska duglig sådan. Kameran vi använder är ju inte den bästa men klarar i alla fall av allting. Ljudet kunde bli lite konstigt ibland kanske och vi använder kanske för lite musik eftersom hade brist på det(däremot inte nu längre,har börjat skapa egen musik :P) . Men annars så tycker jag det blev en bra film och duglig som passar in på spiselkransen(haha eller vad man nu ska säga :P ) Tack annars för inlägget!

// Joel och Alex

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...