Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag undrade om någon här på forumet vet var man kan köpa handgranater som både är verkliga och billiga. Jag såg någon på hobbex, men tror att det var en cigarettändare...

Tack på förhand!

/Alf

Postad

Historiska? Moderna?

cabom.se har gamla tyska granater. Jag hittade ingen "pineapple" i sverige så köpte från USA.

Det kanske duger att göra en själv? Eller softairgun ammo granat & måla om lite grann...

Postad

Vad Martin sade. Sedan så är vissa sorters granater (ex tyska M24, och i princip alla sovjetiska WWII-granater förutom F1 och RG-42) helt inom rimlighetens gränser att bygga själv också, i alla fall för behöver-inte-synas-i-närbildsbruk. :)

Postad

Problemet är att den där är absolut apful. Framför allt tändaren på den, vilket är lite ironiskt eftersom det där är en (cigarett)tändare. :)

Bifogar en lite hastigt tagen bild på en riktig (säkergjord övningsgranat, men för jämförelseändamål så är det gott nog) så att du kan jämföra...

(Jag använder den som brevpress :e)

pineapple.jpg

Postad
Problemet är att den där är absolut apful. Framför allt tändaren på den, vilket är lite ironiskt eftersom det där är en (cigarett)tändare. :)

Bifogar en lite hastigt tagen bild på en riktig (säkergjord övningsgranat, men för jämförelseändamål så är det gott nog) så att du kan jämföra...

(Jag använder den som brevpress :e)

Men du Fürni, vet du om man kan dra ur säkringen? För jag vil använda på långt håll...

/Alf

Postad

Om du kan vänta så kan jag sälja min US-granat för 350:-. Går att dra ut sprinten osv. Lär filma sista actionscenen imorgon, så efter det behöver jag den ej mer. (billig på deras hemsida japp men dyr frakt, 350 var vad jag betalade)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51K7ovVXpGL.jpg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...