AndTuts Postad 21 juni 2011 Postad 21 juni 2011 Hej jag undrade om någon här på forumet vet var man kan köpa handgranater som både är verkliga och billiga. Jag såg någon på hobbex, men tror att det var en cigarettändare... Tack på förhand! /Alf 0 Citera
Martin Oller Postad 21 juni 2011 Postad 21 juni 2011 Historiska? Moderna? cabom.se har gamla tyska granater. Jag hittade ingen "pineapple" i sverige så köpte från USA. Det kanske duger att göra en själv? Eller softairgun ammo granat & måla om lite grann... 0 Citera
Fürni Postad 21 juni 2011 Postad 21 juni 2011 Vad Martin sade. Sedan så är vissa sorters granater (ex tyska M24, och i princip alla sovjetiska WWII-granater förutom F1 och RG-42) helt inom rimlighetens gränser att bygga själv också, i alla fall för behöver-inte-synas-i-närbildsbruk. :) 0 Citera
AndTuts Postad 21 juni 2011 Författare Postad 21 juni 2011 Jag hittade ingen "pineapple" i sverige så köpte från USA. http://www.hobbex.se/produkter/5979-handgranat-med-tandare.html Det där är väl en pineapple? Ska nog köpa en sådan om jag skall köpa. Tack Fürni och Martin! 0 Citera
Fürni Postad 21 juni 2011 Postad 21 juni 2011 Problemet är att den där är absolut apful. Framför allt tändaren på den, vilket är lite ironiskt eftersom det där är en (cigarett)tändare. :) Bifogar en lite hastigt tagen bild på en riktig (säkergjord övningsgranat, men för jämförelseändamål så är det gott nog) så att du kan jämföra... (Jag använder den som brevpress :e) 0 Citera
AndTuts Postad 21 juni 2011 Författare Postad 21 juni 2011 Problemet är att den där är absolut apful. Framför allt tändaren på den, vilket är lite ironiskt eftersom det där är en (cigarett)tändare. :) Bifogar en lite hastigt tagen bild på en riktig (säkergjord övningsgranat, men för jämförelseändamål så är det gott nog) så att du kan jämföra... (Jag använder den som brevpress :e) Men du Fürni, vet du om man kan dra ur säkringen? För jag vil använda på långt håll... /Alf 0 Citera
Martin Oller Postad 21 juni 2011 Postad 21 juni 2011 Om du kan vänta så kan jag sälja min US-granat för 350:-. Går att dra ut sprinten osv. Lär filma sista actionscenen imorgon, så efter det behöver jag den ej mer. (billig på deras hemsida japp men dyr frakt, 350 var vad jag betalade) http://ecx.images-amazon.com/images/I/51K7ovVXpGL.jpg 0 Citera
AndTuts Postad 21 juni 2011 Författare Postad 21 juni 2011 Det var mer en fundering, så jag har ej bestämt mig och kommer inte göra på länge... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.