Gå till innehåll

Trådlös Behringer mic-system


matthe81

Recommended Posts

Jag vet att trådlösa mikrofonsystem brukar vara dyra vid inköp, som t.ex. Sony eller Sennheiser och dessa håller hög kvalitet... typ 20.000 och uppåt

 

Har länge sökt efter billigare alternativ och äntligen har jag förmodligen hittat ett som kanske kan vara ett alternativ. Nu är kanske kvaliteten inte likvärdig som de två övriga men förmodligen acceptabla eller tillräckligt om man jämför med prisklassen...

 

Behringer ULTRALINK UL2000B

 

Behringer ULTRALINK UL2000M

 

Med båda versionerna följer det med en mikrofon - ett headset till UL2000B och en handmic till UL2000M. Här kan man använda upp till 20 micar samtidigt och man kan även gruppera micarna i olika frekvensgrupper.

 

:q

Men min fråga är, jag har letat efter micar som man kan köpa tilll då man behöver utöka antalet. Behringeer har inga micar att köpa till vad jag kan se idag som är trådlösa... men kan jag köpa andra micar som arbeter inom samma frekvensområde och enheten tar emot signalen utan problem?

Finns det någon som vet eller har erfarenheter, även vad det är för kvalitet?

 

Men frågan är också, kan jag koppla en trådlös handmic till UL2000B eller går det bara till UL2000M?

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är jag lite osäker här men vad jag minns som kanske är bra att komma ihåg är:

 

En del trådlösa mikar kommer inte vara tillåtet attt använda för PTS har sålt frekvensen till något annat. Jag vet att en del kommer kanske får byta ut för att få några störningar. En del kanske inte ens märker någon skillnad. Detta är vad jag har hört för ett tag sen. Det kanske är fel eller kanske har ändrat sig.

 

Vad jag vill komma med är två saker

Jag tittade inte på dina modeller men kan man ställa in en valfri frekvens??

Annars kanske en del kommer sälja ut sina gamla men topkvalite mikar och mottagare till ett billigt pris om man vågar chansa att det inte blir några störningar

 

Detta är som sagt bara info vad jag har hört. vet dock inte om det stämmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...