Timpan Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 nån som vet hur man gör skletten i denna musicvideo http://www.youtube.com/watch?v=7M0WwbNJ008 0 Quote
Zyx Graphics Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 3D. tror jag. Maya, 3D Studio Max eller nått sånt 0 Quote
kvällensdebatt Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 det ser ju så "dock" liknande ut. filmen är ju rätt gamla ut.. fanns 3d max då?.. också undrat samma sak:) 0 Quote
Nicke_92 Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 det ser ju så "dock" liknande ut. Särskilt som de går så hackigt, det är förmodligen stop motion. 0 Quote
kvällensdebatt Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Särskilt som de går så hackigt, det är förmodligen stop motion. ja persic.. tror på det. dockor eller lera:P 0 Quote
exposedcomedy Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Jajajamensan detta är Stop-Motion gjord av Ray Harryhousen just dessa scener är hämtade ur filmen ´´Det Gyllene Skinnet``Originaltitel: Jason and the Argonauts 0 Quote
slasken Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Om ni tittar lite längre in i videon så är det inte de ryckiga stop-motionskeletten längre utan det ser onekligen ut som 3dmodeller. Jag vet inte vad som är lättast för dig, att fixa ett undervisningsskelett och göra en stop-motion animation av det eller att lära dig ett 3dprogram. Stop-motion är lätt att göra men svårt att få snyggt. 3D är svårt att göra och svårt att få snyggt men när du väl lyckas så blir det å andra sidan fantastiskt. Hursomhelst så är det ett väldigt jobb, tyvärr. 0 Quote
kvällensdebatt Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 det kan man säga.. men jag tycker det ger en läker effekt ifrån sig. Det är lite läskigt när det rycker i rörelserna. Ochf an vilekt jobb det är ja:D Jag har gjort några lerfilmer tidigare. dom är inte mer än 3 min långa.. med timmars arbete bakom. man ger bara en öppen mun till dom som gör långfilmer på samma sätt... puu 0 Quote
swempa Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 detta är från filmen "Det gyllene skinnet" tror jag den hette, och visst är det stop motion tekniken, för Maya och de andra 3D programmen fanns inte på 63-talet 0 Quote
jonkanon Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 detta är från filmen "Det gyllene skinnet" tror jag den hette, och visst är det stop motion tekniken, för Maya och de andra 3D programmen fanns inte på 80-talet Nej, Maya och de andra 3Dprogrammen fanns inte 1963 heller! 0 Quote
Lasse_laser Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 En snabb sökning ger att det är 3d-animerat. Killers, Bones 0 Quote
Recommended Posts