Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag sitter och spånar på en filmfestival (super8, singel8, normal8). Och vill veta hur intresset är i landet… Hur många av er skulle ställa upp med en film? Som sagt detta är bara på tankestadiet, så regler och plats och tid finns inte… I andra internationella forum ser man dessa smalfilmsfestivaler ganska ofta.. skulle vara kul att först börja nationellt och sedan om det går bra, växa.. eller är det dödfött? Vad tror ni

Postad

Har precis köpt mig en kamera. Om det inte är för snart så jag hinner göra en film på den ställer jag upp även om jag kanske är alldeles för optimistisk.

Är det okej att lämna in en digital visningskopia så länge det är filmat på 8 mm eller måste man ha en visningskopia på film? Tänkte nämligen redigera digitalt.

Postad
Har precis köpt mig en kamera. Om det inte är för snart så jag hinner göra en film på den ställer jag upp även om jag kanske är alldeles för optimistisk.

Är det okej att lämna in en digital visningskopia så länge det är filmat på 8 mm eller måste man ha en visningskopia på film? Tänkte nämligen redigera digitalt.

Det hoppa jag. Annars utesluter man ju en stor del (för att inte säga den stlörsta) av ev deltagare. Ny teknik möter gamal i skön harmoni.

Postad

KUL, att det finns ett positivt intresse! Det får mej att gå igång på allvar.

Förslagsvis är väl att man lägger den någon gång på våren 2009..? (så ilike det är ingen panik :-) ).

Angående (vissa)regler så tycker jag att man får redigera digitalt och visa den digitalt om man vill.. så länge ursprunget är celluloid.. några som har invändningar där?

Postad
KUL, att det finns ett positivt intresse! Det får mej att gå igång på allvar.

Förslagsvis är väl att man lägger den någon gång på våren 2009..? (så ilike det är ingen panik :-) ).

Angående (vissa)regler så tycker jag att man får redigera digitalt och visa den digitalt om man vill.. så länge ursprunget är celluloid.. några som har invändningar där?

Inga invändningar. fast tycker absolut att det bör nämnas i programmet om någon suttit och klippt och ljudlagt med analog utrustning.

Postad

Hej!

Smalfilmsfestival ar mycket spannande! funderar sjalv pa att ordna en smalfilmsfestival i HBG med aldre film av allmanintresse. Tex bilder fran H55, byggandet av sjukhuset eller vad som helst som folk har i garderoberna. Finns det nagan helsingborgare pa traden med smalfilmsintresse?

Mvh,gb

Postad

Jag tycker det låter som en skitbra idé, och jag tror verkligen inte att det blir svårt att få in tillräckligt mycket bidrag. Problemet, om något, blir nog att locka folk till visningarna. Smalfilm är kanske inte något som väcker allas intresse.

Jag har en massa projekt på gång, men om festivalen planeras att bli av i Februari - Mars någon gång, då ska jag förhoppningsvis kunna vara med. Däremot kan jag absolut inte lova någonting.

Hur som helst, lycka till!

Postad

Hej, jag har nu haft några givande möten, så det ser lovande ut för en filmfestival. Jag ska ha några samtal till, men återkommer när allting börjar bli verklighet och ihopspikat.

Någon gång i april vill jag ha den.. Så köp mycket film och börja filma..

• 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
Postad

Hej igen, alla 8mm-filmare.

Jag måste tyvärr blåsa av filmfestivalen. Tiden räcker tråkigt nog inte till för att jag ska kunna organisera ihop denna till april som det preliminärt var planerat..

Jag ville ju även ha en egen film att visa upp, och den är inte färdig på långa vägar. Jobb och filmandet tar all min tid och koncentration för tillfället. Prioriteten ligger i att göra klart min film först. Men jag hoppas att någon annan eldsjäl har lust att dra ihop en festival nu inom en snar framtid., så kanske jag kan göra ett nytt försök till hösten…

• 2 månader senare...
Postad

Det handlar ju mest om någon skulle kunna ha en lokal, eller om någon har ett stort vardagsrum? Så drar vi dit den bästa projektorn vi finner och vips har vi en festival.

Har en film färdig 11 maj ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...