Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj.

Vimeo:

eller på vår hemsida:

http://kaptenbuse.com

Här är vår senaste "film", en remake på rooftop scenen från Die Hard 1 till en tävling.

Filmat med en Canon HV30, redigerat i Premiere, modelerat i Maya, compat i AE.

Eftersom vi inte hade tid att hitta ett riktigt tak att spela in scenerna på så valde vi att filma det mesta mot greenscreen inomhus. Använde oss av 20m grönt ikea tyg vilket funkade ganska bra. Dock så lyckades vi bränna sönder belysningen vi tänkte använda oss av. Så ljussättningen blev helt enkelt ingen alls, bara lysrör i taket, vilket var synd. Vi filmade under en dag, och sedan tog post-productionen väl ungefär 3 veckor.

Mycket nöje.

Postad

Som halvnybörjare inom 3D och aftereffects blev jag mycket imponerad av all 3D modellering och effekterna. Du säger att ni jobbade i Maya! Gjordes explosioner, flames och rökpuffar också där? Bra jobbat och snabbt med enbart 3 veckor. Hur många var ni som jobbade med den?

Skulle vara riktigt kul att se lite före och efter bilder/filmer. Hur det såg ut i greenscreenen osv. Lycka till med kommande projekt

Postad

Det här var riktigt bra.

Dock så märktes det att belysningen saknas, det var lite synd. Sen kanske ni ska jobba lite till på musiken.

Slutet var även lite snabbt över, skulle gärna vela ha sett mer av det.

Kul att ni använder er av samma greenscreen som mig. hehe, men visst funkar det bra :)

Blir själv sugen att använda 3D miljöer när jag ser detta.

Lycka till i tävlingen.

Postad
Du säger att ni jobbade i Maya! Gjordes explosioner, flames och rökpuffar också där? Bra jobbat och snabbt med enbart 3 veckor. Hur många var ni som jobbade med den?

Vi var två stycken som jobbade på själva efterarbetet av filmen. En gjorde modellering och animation och en gjorde compositing. All modelering av själva byggnaden gjordes i Maya. Explosioner och bullethits är pålagda i AE, mestadels stockfootage från detonationfilms i brist på egna saker.

Skulle vara riktigt kul att se lite före och efter bilder/filmer. Hur det såg ut i greenscreenen osv. Lycka till med kommande projekt

Skall se om vi kan försöka fixa till en lite före/efter film kanske.

Postad

Intressant :)

Allt greenscreen? Jag älskade det!

Mest gillade jag 'muzzleflashen' och röken. (Gjorde ni dom också i Maya eller?)

Som sagt ''Skulle vara häftig att få se lite bilder på greenscreenen och rummet ni filmade allt i ;)

Hade bra,

//DiiLMaN

Postad

Jag älskade Muzzleflashen och bullethitsen - Inte för att de såg realistiska ut (För de gjorde de inte), utan för att det gav en surreal känsla till det hela, som en bit ur the matrix.

Imponerande 3d. Helikopterscenerna var skitbra.

Dialogen var svår att urskilja. När någon talar så vill du dämpa allt annat ljud en aning så det är fokus på replikerna.

Sen var det lite olägligt blur på vissa platser =/

Skitbra gjort iaf :)

Postad
Eftersom en del vill se hur råmaterialet såg ut så har jag uppdaterat vår hemsida med en version av filmen som visar lite hur den såg ut innan post-production.

http://www.kaptenbuse.com

Häftigt! Alltid kul att se nedbrytningar av scener...

Kollade lite på de andra klippen också...krigsfilmen. Ser lovande ut också!

Postad
Häftigt! Alltid kul att se nedbrytningar av scener...

Kollade lite på de andra klippen också...krigsfilmen. Ser lovande ut också!

Hehe, ja vi får väl se hur det går med den filmen, ligger lite på on hold just nu.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...