Jonsson Postad 12 september 2008 Postad 12 september 2008 Fridens kamrater! Upptäckte en löjligt liten pricka på min HV20 i somras. Dessvärre växte sprickan till sig (se bilder) och jag undrar nu om någon annan HV20/30 ägare upptäckt något liknande. Garantitiden hade passerats med en vecka, så Canon är tämligen ointresserade av detta ärende (ännu en växande spricka). Bevisbördan är alltså min, så jag frågar er om ni upptäckt något dylikt. Tills vidare! / Jonsson 0 Citera
Martin Öberg Postad 12 september 2008 Postad 12 september 2008 Fyfan för hårdplast, lätt att ta sönder men jobbigt att laga. 0 Citera
megawatti Postad 16 september 2008 Postad 16 september 2008 Lekte mycket med merklin när jag var i 10 års åldern kanske, byggde modeller som fasiken :D Limmet där kostar väl en 50kr, de räcker med en droppe, platsen liksom smälter ihop, Tror de skulle vara ett bra tipps!.. Eller Superlim funkar väl också 0 Citera
Jonsson Postad 20 september 2008 Författare Postad 20 september 2008 Reparationen är nog inget problem, det jag är intresserad av är liknande sprickor som Ni upptäckt på Er HV20/30. Tack för limtipset annars, skall införskaffa en tub Carlssons. MVH / Jonsson 0 Citera
beta75 Postad 20 september 2008 Postad 20 september 2008 Tips hur man stoppar sprickor: Använd ett riktigt litet borr. I slutet av sprickan borrar du ett hål. På så sätt "avslutas" krackeleringen och spänningen släpper. Sedan limmar du igen alltihop. Superlim är riktigt bra. Ju dyrare desto bättre. Använd snabblim som inte behöver strykas på båda ytor. Lägg en fog längs med hela sprickan. /KN 0 Citera
JRvideo Postad 25 september 2008 Postad 25 september 2008 Tips hur man stoppar sprickor: Använd ett riktigt litet borr. I slutet av sprickan borrar du ett hål. På så sätt "avslutas" krackeleringen och spänningen släpper. Sedan limmar du igen alltihop. Superlim är riktigt bra. Ju dyrare desto bättre. Använd snabblim som inte behöver strykas på båda ytor. Lägg en fog längs med hela sprickan. /KN Snyggt! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.