Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är en övningsfilm som jag har gjort med några vänner och är en förberedelse för något mycket större nästa år:D

Syftet med övningsfilmen är att visa andra på vilken nivå vi ligger på gällande filmskapandet och på så sätt kunna knyta kontakter med andra filmintresserade och göra framtida samarbeten. Så vill folk vara med och göra en bättre krigsfilm så är det bara att ta kontakt :D

OBS: Det kan bli buggar under uppspleningen har jag märkt och på olika ställen vid olika uppspelningar. Komprimeringsfel hos sidan.

Enjoy!

Mvh Tenggren

Postad

Ååh, äntligen en bra... hmm, vad kan man kalla det... shoot-out scen? Den är inte perfekt, men helt klart den bästa jag har sett här av denna genre. Stundtals väldigt spännande, vissa klipp kanske drog ut lite på tiden (t.ex. kikar-scenen). Lite finputsning så kan ni bli ännu bättre!

:)

Postad

Överlag bra jobbat. Gillade speciellt scenen med handgranaten. Tänkte först: Nej nu får vi ännu en inklistrad explosion, nerladdad i hård komprimering, men ni löste det med en mycket effektfull "riktig" explosion. Kraftfullt.

Postad

Precis som Danell så blev jag skeptisk när jag såg granaten trilla fram, och även om jag skulle gått för ett något högre explosionsljud så fixade ni det snyggt.

Skådespelet tyckte jag var absolut +++ och replikerna offradio lät väldigt äkta.

Ljudet var +++ det också. Vapenljuden lät väldigt bra.

Gillade den skakande kameran, men i vissa scener höll det på att gå överstyr, så det får man hålla koll på :P

Jag tyckte bilden var en aning matt, ni kanske skulle provat att dra upp färgerna bara en aning? Gillade för övrigt fotot också.

Kikarscener med just kikaroverlay tycker jag är väldigt early 90. Det räcker att visa personen som håller kikaren och sedan personen han kikar på- Publiken fixar kopplingen själv.

Som Andreas sa; Lite finputsning så kan ni bli ännu bättre!

Postad
Överlag bra jobbat. Gillade speciellt scenen med handgranaten. Tänkte först: Nej nu får vi ännu en inklistrad explosion, nerladdad i hård komprimering, men ni löste det med en mycket effektfull "riktig" explosion. Kraftfullt.

Hade samma förväntningar på explosionen också, men den där fick ni till riktigt bra!

Toppen :h

Postad

Det här gillar jag starkt. Jag ser mycket likheter med kläderna från mina och era filmer särskilt dom lite äldre svenska soldatskläderna.

Ja det var fint klippt, fina effekter och bra skådespeleri. Om jag var äldre så skulle jag verkligen vilja samarbeta med er.

Men jag har nåt psykiskt problem där jag oftast ser att krigsfilmer passar mest som engelskspråkigt. Så för mig blir det lite minus för att det är engelska, inte många håller med mig på den punkten har jag märkt ;)

Kortfattat, jag vill se mer!

Postad
Det här gillar jag starkt. Jag ser mycket likheter med kläderna från mina och era filmer särskilt dom lite äldre svenska soldatskläderna.

Ja det var fint klippt, fina effekter och bra skådespeleri. Om jag var äldre så skulle jag verkligen vilja samarbeta med er.

Men jag har nåt psykiskt problem där jag oftast ser att krigsfilmer passar mest som engelskspråkigt. Så för mig blir det lite minus för att det är engelska, inte många håller med mig på den punkten har jag märkt ;)

Kortfattat, jag vill se mer!

Jo, jag tycker också de, att det passar bättre med engelska i krigsfilmer :)

De låter så fult på nått sätt på svenska :e

Postad

yeess!!!

good work!!!

det här gillar jag starkt! mycket bra skådespeleri.

tyvär måste jag bara säja att när ni spränger klotet i slutet tycker jag själv det är lite för mycket after effects shatter styk på det hela. men annars helt klart 4,98 chokladpenslade-videokameror av 5.

2 önskemål till nästa film,

widescreen och HD :p

Abbe

Postad

Hela var grymt bra tyckte jag! Kanske inte kikarscenen så mycket :P

Sprängande klotet passade inte in tyckte jag :)

Annars var den grym!

EDIT: Jävlar va snygg explosion scenen var :P

Hur gjorde ni den?

Postad

shit!!:D trodde aldrig att jag skulle få så pass positiva kommentarer på ett filmforum:P

Öberg: Vi har snackat tidigare om ett eventuellt samarbete men du ville se något jag gjort först och nu har du det:P Sen så skiljer sig åldern bara 2-3 år mellan oss:)

Hoppas kunna få göra en film men folk som har utbildning innom filmskapandet så man lättare känner igen fel:) Är en så länge självlärd men har studerat film mycket^^

Tack än en gång för kommentarerna:D

mvh Tenggren

Postad
shit!!:D trodde aldrig att jag skulle få så pass positiva kommentarer på ett filmforum:P

Öberg: Vi har snackat tidigare om ett eventuellt samarbete men du ville se något jag gjort först och nu har du det:P Sen så skiljer sig åldern bara 2-3 år mellan oss:)

Hoppas kunna få göra en film men folk som har utbildning innom filmskapandet så man lättare känner igen fel:) Är en så länge självlärd men har studerat film mycket^^

Tack än en gång för kommentarerna:D

mvh Tenggren

Ja jag skulle gärna samarbeta men det svåra blir nog då att hitta ett projekt som båda skulle gilla att göra.

Vad skulle du tycka om en film i WW2 stil? Såklart så måste det handlas en hel del innan man ens kan börja med det men i just krigsfilms genren så skulle jag kunna tänka mig det. OCH, detta projekt ska göras senare isåfall... En idé, lite research och förmodligen kanske söka bidrag till att göra det måste göras bland annat.

Postad
yeess!!!

good work!!!

det här gillar jag starkt! mycket bra skådespeleri.

tyvär måste jag bara säja att när ni spränger klotet i slutet tycker jag själv det är lite för mycket after effects shatter styk på det hela. men annars helt klart 4,98 chokladpenslade-videokameror av 5.

2 önskemål till nästa film,

widescreen och HD :p

Abbe

Även jag vill att det ska vara filmat i det formatet men än så länge "duger"(dålig ekonomi) Canon xl1s dock filmade vi det mesta med en vanlig DV då vädret var lite si och så. Ska lägga ut den på annons snart och se om man kan få sig en hv20 med 35 mm:D

Btw tack för kommentaren:D

Öberg: WWII tror jag är svårt och som du säger behöver man inhandla utrustningen och ska man lägga ut så mycket pengar på en film känner jag att man ska kunna ha en sådan kvalitet så man kan sälja det färdiga resultatet:P iaf för en lite slant:)

Postad
Även jag vill att det ska vara filmat i det formatet men än så länge "duger"(dålig ekonomi) Canon xl1s dock filmade vi det mesta med en vanlig DV då vädret var lite si och så. Ska lägga ut den på annons snart och se om man kan få sig en hv20 med 35 mm:D

Btw tack för kommentaren:D

Öberg: WWII tror jag är svårt och som du säger behöver man inhandla utrustningen och ska man lägga ut så mycket pengar på en film känner jag att man ska kunna ha en sådan kvalitet så man kan sälja det färdiga resultatet:P iaf för en lite slant:)

Du har PM.

Postad

Jag sammarbetar gärna me er också :) Om inte min ålder hindrar på något sätt då, 15 nu :)

Mene...jag håller på å bygga min egen 35mm's adapter (hv20), och eh, ja e väl ungefär på samma nivå skulle jag tro, i närheten iaf!

Hehe, vore skojj.

/Stefan L

Postad
Jag sammarbetar gärna me er också :) Om inte min ålder hindrar på något sätt då, 15 nu :)

Mene...jag håller på å bygga min egen 35mm's adapter, och eh, ja e väl ungefär på samma nivå skulle jag tro, i närheten iaf!

Hehe, vore skojj.

/Stefan L

Ah vi måste först börja med planering och sånt... Men jag har 1-2 filmprojekt att göra nu först innan vi kan börja med detta.

Postad

Schyssta grejer det här. Granatscenen var mycket bra jobbat måste jag säga, det krävs väl att man är lite kreativ om man ska ta det på en låg budget ^^ Jo men det är bra tempo throughout, väl passad musik och så. Även om man ibland kanske skulle ha känt lite mer adrenalin i rösterna - lite snabbare, lite hurtigare så att säga - lät det riktigt bra faktiskt. Gillar't. Vad gäller svenskan tycker jag att det är lika bra, det låter ju bra som det är och ni har ändå fått lite special ops-känsla i det hela.

Postad

Den var välgjord och cool. Om detta är en slutstridsscen så kanske man lärt känna alla karaktärerna, både "goda" och "onda", tidigare. Utan ett större sammanhang tycker jag att den kan vara lite rörig. Jag antar att det är de som anfaller huset som är protagonisterna. Det som jag uppfattar som lite konstigt då är att ni visar fienderna på ett intimt sätt. Kameran är mitt inne bland dem. Om vi känner fiendekaraktärerna från tidigare scener, och ni vill visa en "rättvis" och "objektiv" bild av båda sidorna så är det rätt att göra så, men som en lösryckt scen hade det blivit tydligare om ni skildrade de två sidorna på olika sätt med kameraarbetet. T.ex. att ni håller kameran på längre avstånd från fienden, avstår från närbilder och över huvud taget skildrar skeendet från en mer neutral position.

Sen är det det här med rörelseriktningarna. Soldaten i början går från vänster till höger i bild i vissa klipp, och höger till vänster i andra. Det blir väldigt hoppigt, och det är lätt att tro att det är två soldater som går mot varandra.

Postad

Mycket nice! Enda jag störde mig lite på var att voiceovern lät som att han var i målbrottet (lite tuppar här och var). Ser fram emot framtida arbetet. =)

Postad

Mycket bra! :P

Måste dock hålla med Öberg om att engelska passar bättre i krigsfilmer

Ingen av Tungsten eller Öberg som är intresserade av att göra Vietnam-film?

Postad

Hade jag gjort engelskt tal så hade folk klagat mer på dåligt uttal än om det skulle vara svenska vilket det nu är så därför blev det svenska.;)

Visst är jag på att göra en Vietnam film om utrustningen och kunskap finns, men ska man börja från scratch med att bygga upp rekvisita blir det nog svårare. Ser personligen moderna krigsfilmer som lättare val då jag själv spelar airsoft och använder mig av denna utrustning.

http://i99.photobucket.com/albums/l315/Jovanski/PICT0215.jpg

Postad

Alltså, jag tycker att det är klart om man bygger ett scenario som kräver ett visst språk är det bättre att göra ett tattigt försök på det språket, och jobba på sitt uttal, men man kan lika gärna köra ett SÄPO-scenario och ha det på svenska. Tycker att det vore fränt med en bra svensk actionfilm for once, för visst, britter är alltid störst, bäst och coolast medan amerikaner these days tenderar att vara ganska... klyschiga, they're overdoing it så att säga.

Okej, britter kanske inte alltid är störst, bäst och coolast, men det är då fan mycket skönare med MI6 i London än SWAT i Los Angeles. Poängen är iaf att jag vill se en riktig, härlig, actionfilm med SÄPO och terrorister. Vet att det finns lite äldre rullar av stilen men har inte gillat det jag sett.

Postad
Visst är jag på att göra en Vietnam film om utrustningen och kunskap finns, men ska man börja från scratch med att bygga upp rekvisita blir det nog svårare. Ser personligen moderna krigsfilmer som lättare val då jag själv spelar airsoft och använder mig av denna utrustning.

http://i99.photobucket.com/albums/l315/Jovanski/PICT0215.jpg

Mmm kan förstå de när ni ändo har massa bra grejer.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...