Gå till innehåll

Fall of the States ( Liten teaser runt 2min)


Martin Öberg

Recommended Posts

Ser riktigt fint ut :)

 

Men inte riktigt min smak när "barn" spelar vuxna :) Inget ont om filmen, men

för min del förstör det intresset. Men ser i alla fall bra ut, det som är det viktiga.

 

Ja, jag känner lite samma sak. Att unga personer skulle vara soldater tycker jag funkar helt okej, för under krigen så rekryterades ju ofta väldigt unga män också, men just general, furir och allt vad det är tycker jag lutar lite mot löjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det är klart att det är så att åldern spelar in, vi längtar verkligen tills att vi blir äldre men... Varför istället göra tonårsfilmer om deprimerade människor som slösat bort sitt liv istället för att göra detta ;)

 

Haha, du vet då vilka knappar man ska trycka på xD Ni borde fokusera på att få 'generalen' att se äldre ut ;) Men som sagt så är det ingenting man stör sig jättemycket på, men om ni skulle lyckas fixa det så skulle det vara ett stort plus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, du vet då vilka knappar man ska trycka på xD Ni borde fokusera på att få 'generalen' att se äldre ut ;) Men som sagt så är det ingenting man stör sig jättemycket på, men om ni skulle lyckas fixa det så skulle det vara ett stort plus.

 

Jo fast nu är det lite försent för det dock, det är bara nån sen kvar med honom... Och vi har inte tid att göra om allting, men som sagt. Detta räknas som våran första filmen även fast att det inte är det. Vi filmade för ungefär 2 år sen och nu kom vi tillbaks, ovana ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser riktigt fint ut :)

 

Men inte riktigt min smak när "barn" spelar vuxna :) Inget ont om filmen, men

för min del förstör det intresset. Men ser i alla fall bra ut, det som är det viktiga.

 

Håller med. Det blir bäst när barn spelar barn, för äkthetens skull. Men... i rätt roll är barn riktigt läskiga!

 

Kanske en svensk Battle Royal? ;)

 

Bra samspel på färger/svärta och flera spännande klipp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med. Det blir bäst när barn spelar barn, för äkthetens skull. Men... i rätt roll är barn riktigt läskiga!

 

Kanske en svensk Battle Royal? ;)

 

Bra samspel på färger/svärta och flera spännande klipp.

 

Jo men det är inte roligt att göra såna filmer där man spelar tonåringar, så varför ska man :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo men det är inte roligt att göra såna filmer där man spelar tonåringar, så varför ska man :D

 

Det låter lite som fantasibrist. Kanske ni kan be någon ta fram ett manus som passar er favoritkategori, och ändå ge rätt känsla med rollerna.

 

Annars är det ju så, att man antingen gör filmen bara åt sig själv (roligt), eller så gör man den åt någon annan (resultat), eller "både och", att man får en tillfredställelse i att lyckats förmedla sin film genom att göra den så att andra tar till sig den (till kostnad av kompromisser = roligt + resultat).

Länk till kommentar
Share on other sites

Det låter lite som fantasibrist. Kanske ni kan be någon ta fram ett manus som passar er favoritkategori, och ändå ge rätt känsla med rollerna.

 

Annars är det ju så, att man antingen gör filmen bara åt sig själv (roligt), eller så gör man den åt någon annan (resultat), eller "både och", att man får en tillfredställelse i att lyckats förmedla sin film genom att göra den så att andra tar till sig den (till kostnad av kompromisser = roligt + resultat).

 

Jo det är bara det att... Varför skulle detta vara fantasilöst? Det är väl ändo mer fantasi att man försöker liksom få så att man är äldre.

 

Samma som när man lekte när man var liten, man låtsades ju som om att man var polis tex? Då har ju inte barnet fantasibrist precis.

 

Du tycker säkert att jag inte förstod vad du mena, men så uppfattade jag det.

 

Och sen också så är det en smaksak om vad man vill göra eller inte göra, sitt intresse helt enkelt :D

 

Steffe, kul att du gillar det!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul ämne! Har ingenting att klaga på MEN, enligt mig så ser det amatöraktigt ut när man ställer kameran någonstans och bara filmar, det hade sett mycket proffsigare ut ifall någon hade gått med kameran och filmat er.. Ja, det blir helt enkelt långtråkigt att titta på ''stillbilder''. Ska bli intressant att se slutresultatet, go boys ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul ämne! Har ingenting att klaga på MEN, enligt mig så ser det amatöraktigt ut när man ställer kameran någonstans och bara filmar, det hade sett mycket proffsigare ut ifall någon hade gått med kameran och filmat er.. Ja, det blir helt enkelt långtråkigt att titta på ''stillbilder''. Ska bli intressant att se slutresultatet, go boys ;)

 

Anledningen till att vi valde stillbilder är för att det ska vara voice over över... Ja nästan hela filmen och då tänkte vi att det blev bättre med stillbilder.

 

Sen så har vi inga "bra rörelser verktyg" så vi vill inte ha "handhållen kvalité" förutom vid "action cam" Om du förstår ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det är bara det att... Varför skulle detta vara fantasilöst? Det är väl ändo mer fantasi att man försöker liksom få så att man är äldre.

 

Samma som när man lekte när man var liten, man låtsades ju som om att man var polis tex? Då har ju inte barnet fantasibrist precis.

 

Du tycker säkert att jag inte förstod vad du mena, men så uppfattade jag det.

 

Och sen också så är det en smaksak om vad man vill göra eller inte göra, sitt intresse helt enkelt :D

 

Steffe, kul att du gillar det!

 

Fantasilöst i att inte kunna utnyttja sina resurser på bästa sätt. OM man var ute efter ett bra resultat. Men är det så att man är ute efter att i första hand leka, då är de det man ska lägga krut på. Då gör ni helt rätt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fantasilöst i att inte kunna utnyttja sina resurser på bästa sätt. OM man var ute efter ett bra resultat. Men är det så att man är ute efter att i första hand leka, då är de det man ska lägga krut på. Då gör ni helt rätt :)

 

Ja jo nu fattar jag dig. Självklart så gör vi ju det mest för att leka... Då i vår ålder så är det liksom inget krav på att vara helt abnormalt seriös. Men vi försöker iallafall göra lite seriösare än vad många andra gör... Det kan du nästan se hoppas jag :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja jo nu fattar jag dig. Självklart så gör vi ju det mest för att leka... Då i vår ålder så är det liksom inget krav på att vara helt abnormalt seriös. Men vi försöker iallafall göra lite seriösare än vad många andra gör... Det kan du nästan se hoppas jag :)

 

Man lär sig genom lek! Ni kommer att bli ruskigt duktiga, helt säkert! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur har du fått till "movielooken"?

 

Hänger det på kameran eller kan man fixa till allt vid redigering? Jag har inte lyckats än...

 

Hehe ah det är vid redigeringen det är fixat. Men själva looken jag har fått fram är ser jätte B ut haha :D

 

EDIT

 

Oj jag har märkt att max bandbredd är nådd på sidan, måste beställa bättre webbhotell ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...