Gå till innehåll

Tänk vad lite det krävs...


Recommended Posts

Kul! :)

 

Har det blivit en fluga att skorna flyger av när något blir påkörd? Har sett det i flera filmer nu.. :p

 

Jag som nu i helgen ska börja rediga en scen i min kommande film där just detta händer. Kanske ska klippa bort skon då :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska man vara petig kanske 180-gradersregeln och annat kommer nästa termin eller...?

Det är helt rätt att kommentera det. Jag är mycket medveten att vi bryter mot 180-gradersregeln.

Från början var tanken att vi skulle filma lite mer genom vindrutan och då komma förbi det problemet men det funka inte så bra med reflextion. Tycker dock inte det gör så mycket när jag ser slutresultatet.

Dessutom filmade vi allt material ganska snabbt för att få samma väder på alla klipp och framför allt påkörnings-klippen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, ja. Det går ju rätt fort så kombinationen motionblur och youtube-kvalité kanske inte ger det bäst resultatet. Dock inget jag själv stört mig på förens nu.

 

Först jag såg på den så märkte jag det inte så värst mycket, men när jag såg det igen så såg det helt...Ursäkta ordspråket helt förjävligt ut. Sänk på blurren så ska det bli bättre, ser liksom ut som han försvinner...Bakgrunden ändrar färg också, man kan se maskningen.

 

Annars så var det grymt det där med att skon flög sådär;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är helt rätt att kommentera det. Jag är mycket medveten att vi bryter mot 180-gradersregeln.

 

Det funkar OK ändå som du själv tycker. Men lite missar ni chansen till effektivt berättande när rörelseriktningen på bilen och offret inte rör sig mot varandra.

 

Bara en liten synpunkt, inget diss.

Ni har en rått rolig humor som sagt

Kör hårt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...