Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seriös men kanske lite oplanerad. "Gänget" var väldigt realistiskt och min puls gick upp så fort dom började bråka. Försök att ordna en steadicam tills nästa gång, kanske fixa snyggare fakeblod och tricksa lite mer med efterredigeringen.

Underhållande hämnd-tema med en tydlig sensmoral.

Postad

Musiken kunde ha blivit bättre inlagd, tycker att det blir lite fult när musiken slutar ganska tvärt och sen blir det ingenting. Den kunde också har varit lite längre, det gick ganska fort allting.

I överlag en mycket bra film, fortsätt så!

Gillar starkt det där med att "mobbaren" blir knivhuggen istället, snacka ägd;)

Postad

Jag saknade lite av känslan av ångest. En klassisk scen som funkar är när killen dunkar bakhuvudet mot sitt skåp och sedan sjunker ner. Det har gjorts många gånger förr det gäller bara att du/ni gör det på ett eget sätt.

Förutom lite taskig planering och några taskiga scener så är filmen riktigt bra som helhet, den gör det ni vill uppnå.

Postad

Fan vad kul att se effektivt berättande! (Det finns andra som hade berättat samma historia på 20 minuter istället.) Rapp klippning och skön stämning. Det enda jag inte gillar riktigt är flashbacksen i slutet. Flashbacks har en tendens att bli lite övertydligt. Här behövs de eftersom man inte skulle fatta vad han är på väg att göra annars, så det går inte att ta bort dem heller. Äh, jag är väl bara lite allergisk mot flashbacks.

Postad

Håller med. Väldigt BRA "gängkänsla", men den mobbade kändes lite för stabil. Kunde lika gärna varit Van Damme. :)

Postad

Det är bara bra att den mobbade inte är värsta mesen. I mobbningsfilm blir det lätt annars så att offret är en sån tönt att det är svårt att identifiera sig med honom/henne. Det blir mer att man känner bara "ryck upp dig så slutar de mobba dig", och det är antagligen inte det budskapet man vill föra fram i en mobbningsfilm.

Postad
Musiken kunde ha blivit bättre inlagd, tycker att det blir lite fult när musiken slutar ganska tvärt och sen blir det ingenting. Den kunde också har varit lite längre, det gick ganska fort allting.

I överlag en mycket bra film, fortsätt så!

Gillar starkt det där med att "mobbaren" blir knivhuggen istället, snacka ägd;)

Håller absolut med dej Martin.. men anledningen att inte bara musiken utan hella är ganska fullt packat, är för att filmen gjorde jag till en med tanken att skicka till en filmfestival där max längden fick inte överstige de 3 minuterna...

Postad
Jag saknade lite av känslan av ångest. En klassisk scen som funkar är när killen dunkar bakhuvudet mot sitt skåp och sedan sjunker ner. Det har gjorts många gånger förr det gäller bara att du/ni gör det på ett eget sätt.

Förutom lite taskig planering och några taskiga scener så är filmen riktigt bra som helhet, den gör det ni vill uppnå.

Hej Dderidex:)

du få gärna förklara exact vilken moment du tyckte att det va taskigt planerat/taskiga scener.. :D tycker att det skulle jag vinna på i denna långa löppet, genom att inte göra samma misstag i den kommade filmen.

Tack i förhand

Mvh Arsen

Postad
Seriös men kanske lite oplanerad. "Gänget" var väldigt realistiskt och min puls gick upp så fort dom började bråka. Försök att ordna en steadicam tills nästa gång, kanske fixa snyggare fakeblod och tricksa lite mer med efterredigeringen.

Underhållande hämnd-tema med en tydlig sensmoral.

Hej GodeDoktorn

Gärna lite förklaring på det oplanerade, skulle va skönt och slippa göra samma misstag nästa gång

Tack i förhand

MVh Arsen

Postad
Fan vad kul att se effektivt berättande! (Det finns andra som hade berättat samma historia på 20 minuter istället.) Rapp klippning och skön stämning. Det enda jag inte gillar riktigt är flashbacksen i slutet. Flashbacks har en tendens att bli lite övertydligt. Här behövs de eftersom man inte skulle fatta vad han är på väg att göra annars, så det går inte att ta bort dem heller. Äh, jag är väl bara lite allergisk mot flashbacks.

Härligt att du tyckte så.. Sj så tycker jag oxo som du skrev , att i just denna momenten kunde jag faktiskt inte hitta nå annan bättre lösning ..

Tack fö kommentaren

Mvh Arsen

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...