megawatti Postad 5 maj 2008 Postad 5 maj 2008 Well.. :) Ett projekt som jag velat göra länge, blev inte perfekt. Men gick snabbt att göra i varje fall. Runt 8 timmas dator sittande, vilket är snabbt för en amatör (tror jag?). (Allt är inspelat och gjort på 1 veckas tids-vad-de-nu-heter.) Animering och modelering är gjort i maya, samt texturerna har jag målat med 3d paint-tool i maya samt fixat dem i photoshop. Sen har jag renderat ut 1 vanligt pass, oc pass. I After Effects trackade jag sedan in objektet, samt skapade en mask över husen, reelsmart motionblur är också pålagt i efterhand. Kommentera! :) var snälla och tänk på att detta är mitt andra 3d projekt! Filmen är 10 sekunder lång, därför inga bilder hehe :) Länk så klart då: Flash? + Hd-upplösning. Nerladdning: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Globen.R3.9k.final.WATTi.AVI 1080p/25f Xvid-komprimering. 0 Citera
vilcans Postad 5 maj 2008 Postad 5 maj 2008 Rolig idé i alla fall, men man köper inte riktigt effekten. Kanske för att det är orealistiskt att Globen kommer rullande norrifrån... Eller så är det att röken inte ser bra ut. 0 Citera
Joel.N Postad 5 maj 2008 Postad 5 maj 2008 Riktigt snyggt gjort, och det ser ut som "en verklig och plötsligt för stunden" (ursäkta den nästintill obegripliga meningen..) filmad händelse tack vare kameraskakningarna mm. MVG Joel.N 0 Citera
Arclight Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Hehe såg faktiskt helt okej ut. Vad hände sedan ? Dog kamera mannen eller ? :) 0 Citera
thesnowboarders Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Grymt snyggt gjort :O! Speciellt för andra gången :) Det enda som var lite overkligt var kanske farten eller hur den gled fram? 0 Citera
Max_H Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Det var ju så bra att man får vara lite petig i kommentarerna :) - Försök hitta riktig rök, och mer rök. - Maskningen/alpha kanalerna runt husens skorstenar skulle behöva en "justering" (framförallt runt dom röda skorstenarna). Sen tycker jag att Globen borde vara större... det känns som att den rullar "ovanpå" husen. Men jag tyckte att det såg bra ut (och även den "nästan final" versionen av ormen i toan såg riktigt, riktigt bra ut. Där fattas bara "plasket" i toastolen). /Max 0 Citera
Andreas Furumo Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Haha, inspirerad av Grotesco? :) Snyggt var det i alla fall, bra jobbat! Vad använde ni för program? 0 Citera
Mega99 Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Haha, inspirerad av Grotesco? :) Snyggt var det i alla fall, bra jobbat! Vad använde ni för program? Läs första inlägget så kanske du hittar något ;) Om nej så läs igen. Tyckte det såg hyfsat snyggt ut ändå. Röken var ju ganska kass, men det kan man ha överseende med. Blev nästan lite besviken när filmen plötsligt sluta :P Hade velat se globel rulla över husen i förgrunden. 0 Citera
Andreas Furumo Postad 6 maj 2008 Postad 6 maj 2008 Läs första inlägget så kanske du hittar något ;) Om nej så läs igen. Hehe, där stod det, ja. Säger detta till mitt försvar... "All work and no play makes Jack a dull boy." :D 0 Citera
megawatti Postad 6 maj 2008 Författare Postad 6 maj 2008 Läs första inlägget så kanske du hittar något ;) Om nej så läs igen. Tyckte det såg hyfsat snyggt ut ändå. Röken var ju ganska kass, men det kan man ha överseende med. Blev nästan lite besviken när filmen plötsligt sluta :P Hade velat se globel rulla över husen i förgrunden. Röken la jag bara på, bara för att.. hittade ett gammalt röklipp.. Och.. ja, jag keyade ut himlen.. ORKADE! faktist inte rotoscopa, tar sådan tid. Är bara övning så la inte ner allt förmycket energi på detta, utan bara lärlingsproseduren. :) Kul att ni gillar den iaf!, ni kommer få ser med sånna här av mig, Ska försöka hinna med att uppdatera nån gång i månaden iaf! Edit: Vem är grotesko? Edit2: Ifall ni har idéer till nya projekt så var inte blyga. Slå iväg ett pm! 0 Citera
Mega99 Postad 7 maj 2008 Postad 7 maj 2008 Röken la jag bara på, bara för att.. hittade ett gammalt röklipp.. Och.. ja, jag keyade ut himlen.. ORKADE! faktist inte rotoscopa, tar sådan tid. Är bara övning så la inte ner allt förmycket energi på detta, utan bara lärlingsproseduren. :) Kul att ni gillar den iaf!, ni kommer få ser med sånna här av mig, Ska försöka hinna med att uppdatera nån gång i månaden iaf! Edit: Vem är grotesko? Edit2: Ifall ni har idéer till nya projekt så var inte blyga. Slå iväg ett pm! Grotesko är en svensk humorfilm. Det du gjort här var i stil med den, så kanske något du borde ta en titt på? 0 Citera
Rabies Postad 7 maj 2008 Postad 7 maj 2008 megawatti Jag hade faktiskt ett klipp på g till dej, va ute och filmade lite i bilen för nån vecka sen och tyckte det verkade bli bra men sen när jag kollade på filmen så va det en spolarvätskerand som syntes i i förgrunden och lite skit på rutan, mindre bra. Nästa gång får jag slänga ut kameran genom rutan 0 Citera
Andreas Furumo Postad 8 maj 2008 Postad 8 maj 2008 megawatti, Ditt klipp är nästan en identisk kopia av scenen i detta klipp från Grotesco (spola fram till 2:58). 0 Citera
megawatti Postad 8 maj 2008 Författare Postad 8 maj 2008 megawatti Jag hade faktiskt ett klipp på g till dej, va ute och filmade lite i bilen för nån vecka sen och tyckte det verkade bli bra men sen när jag kollade på filmen så va det en spolarvätskerand som syntes i i förgrunden och lite skit på rutan, mindre bra. Nästa gång får jag slänga ut kameran genom rutan Aj då :/ Ja släng skiten ut ur rutan bara! Hehe. Nej men de vore scysst! haha! fan va kul att andra kommit på den idéen också då! Hade aldrig sätt de där innan! 0 Citera
vilcans Postad 9 maj 2008 Postad 9 maj 2008 megawatti, Ditt klipp är nästan en identisk kopia av scenen i detta klipp från Grotesco (spola fram till 2:58). Där kommer Globen från rätt håll. ;-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.