Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla!

Det är så att jag ska göra en zombiefilm. Jag har lite idéer men det känns som att jag inte har någon clean handling om ni förstår.

En del av filmen kommer handla om tre tjejer som typ slåss mot zombiesarna. Alltså det är lite svårt att förklara men tjejerna ska vara liksom coola med massa vapen och sånt kul. Ungefär som t ex lara croft i tomb raider. De här tjejerna bor tillsammans med en annan yngre tjej. På kvällarna går den yngre tjejen med sin kompis och har sexuellt umgänge med massa män för pengar. Hela filmen kommer att inledas med en scen då hon tjejen hoppar in i en mans bil men det dyker upp att han är en zombie som till slut dödar henne. Det är första scenen men det är dock inte det första som händer i själva handlingen.

Jag skulle behöva lite hjälp med lite handling som man skulle kunna använda sig av. Jag hittar alltid på massa scener som man vill ha med men det är nog inte kul att titta på tjejer som spöar zombies i en timme liksom. Det måste finnas en handling. T ex vart zombisarna kommer från eller ngt. Tjejerna kanske borde ha något uppdrag än att bara slåss med random zombies hela tiden.

Förstår någon :P

/ReAzoR

Postad

handlingen till "varför zombie finns" det ska du strycka tycker jag. för alla förklaringar i alla filmer om zombie är urdåliga. oftast iaf.

låt det bara finnas till slutet och någon vis man kommer och berättar om att det altid har funnits.

• 2 veckor senare...
Postad

För det första...jag skulle inte ha något emot att se tre tjejer spöa zombies i en timme...för det andra..klart man ska få reda på hur zombierna blir zombies...o för det tredje tycker jag inte zombies ska köra bil =)

En sak jag tänkte på är att det ofta verkar vara droger involverat i sexhandeln..o om tjejerna ska spela prostutierade så kanske det kan förekomma någon ny "hipp" drog som gör folk till zombies som biverkning...inte vidare seriöst men jag gillar zombiekomedier..

tycker dock att du ska komma på handlingen själv om det är din film..kommer bli mycket roligare för alla då..specielt dej då du kan säga att det är dina ideér osv...

Postad

Tycker allt verkar för ogenomtänkt ;) Men det är ju anledningen till att du postar xD

Som sagt, man vill ju veta hur zombiesarna kom till, och hur dessa tre tjejer bestämde sig för att börja göra det de gör.

(BJÖRK FTW!!!)

• 1 månad senare...
Postad
Zombies kan inte köra bil, så är det bara, vad är nästa grej? Ska de kunna spela cello också eller?

Har du inte sett "Land of the dead"? Rena musikaliska orkestern bland zombisarna

• 4 veckor senare...
Postad

Va fan, det låter ju jätte kul.

Tjejer som spöar zombies. Vad mer kan man begära?

Kanske tjejerna är kriminella eller något, då kan de ha motiv och färdighters som passar allt. De kan ringa efter ännu galnare kompisar.

Varifrån zombierna kommer ifrån är ju nästan ointrssant (håller med alla). Vi vill se tjejer kamma zombie ur håret, inte ha historie lektioner : )

Postad
Varifrån zombierna kommer ifrån är ju nästan ointrssant (håller med alla). Vi vill se tjejer kamma zombie ur håret, inte ha historie lektioner : )

Men det finns ju ingen motsättning mellan zombieaction och vetskapen om varifrån de kommer. Tvärtom skulle jag säga att zombiernas ursprung är en bra möjlighet att driva handlingen framåt. Exempelvis kan filmen börja med en zombieinvasion som protagonisterna måste spöa skiten ur, varefter det uppenbarar sig att zombierna härstammar från professor Muertes hemliga labb, vilket innebär att protagonisterna måste bege sig dit för en sista showdown mot massor av zombier.

Var kommer historielektionen in i bilden?

/Jakob

Postad

Ja, ok då!

Ditt exempel leder ju till att vi alla får "kamma zombie slamser ur håret", så då är det ju perfekt : )

Med historielektionen menar jag bara de gamla visdomsorden som alla regissörer följer: "Nobody cares about storyline!"

Postad
Zombies kan inte köra bil, så är det bara, vad är nästa grej? Ska de kunna spela cello också eller?

Zombies är ett osannolikt fenomen till att börja med, så man ska nog inte låsa sig in på vad de kan eller inte kan göra, framför allt i skräckfilmer. Return of the Living Dead (1985) är fortfarande den bästa zombiefilmen enligt mig, just eftersom den inte tar sig själv på så stort allvar. Det är absurdism på högsta nivå och underhållande som fan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...