stängerniredan Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 Tjena! Vi håller på med ett skolarbete där vi ska göra ett tvprogram i studio på 20min. Vårat program ska heta Fabricerat, och kommer vara uppbyggt som ett nyhetsprogram med humoristiska och påhittade nyheter med lite ironi över hur nyheterna visas. detta klipp ni ska få se ska vara ett liverepotage som går snett. efter att klippet är slut går vi tillbaka till studion, för att sedan lite senare i programet gå tillbaka till reportern. Vi är inte riktigt klara på vad som ska hända härnäst i hans liverepotage, men vi tänkte iallafall att reporten ska hålla i kameran själv och eventuellt försöka fixa en intervju med någon. Nån som har idér? http://www.youtube.com/watch?v=cfueoFzyzAM ljudet är lite otydligt i youtube men han säger: Ser du där matsa!? På med filtret! Krigsfiltret! Det är krig! http://img341.imageshack.us/img341/2159/framsidaaz0.th.jpg 0 Citera
Steffe Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 Haha, men explosionerna och hur flygplanen rörde sig var inte det bästa :) Annars var det helt ok! 0 Citera
Nicke_92 Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 Rösten lät för mycket skådespel och för lite verklig. 0 Citera
Bleckert Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 kunde inte se videon för högskolans datorer har herpes men att dömma av bilden och det skrivna liknar det när baader-meinhof ligan sprängde västtyska ambasaden i stockholm mittframför Bo Holmström som framför svt kameror utan att ha en aning om vad som hände! 0 Citera
stängerniredan Postad 13 december 2007 Författare Postad 13 december 2007 Rösten lät för mycket skådespel och för lite verklig. Man ska ju faktiskt inte som tittare fundera över hurvida det är riktigt eller ej, eftersom programet heter fabricerat. Det är ju en sketchprogram i nyhetsformat, det ska inte vara verkligt. Vem har ett krigsfilter på kameran liksom ;) 0 Citera
Jawo Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 kunde inte se videon för högskolans datorer har herpes men att dömma av bilden och det skrivna liknar det när baader-meinhof ligan sprängde västtyska ambasaden i stockholm mittframför Bo Holmström som framför svt kameror utan att ha en aning om vad som hände! Är det något man kan se nånstans? stängerniredan: Tyckte det var rätt roligt och det hade varit klockrent om effekterna såg lite bättre ut. 0 Citera
Nicke_92 Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Man ska ju faktiskt inte som tittare fundera över hurvida det är riktigt eller ej, eftersom programet heter fabricerat. Det är ju en sketchprogram i nyhetsformat, det ska inte vara verkligt. Vem har ett krigsfilter på kameran liksom ;) det menade jag inte om du upfattade det så, men ta vilken oseriös film somhelst, det måste ändå kännas som om skådespelarna menar det, det kändes lite som om reportern härmade något/någon han hört. 0 Citera
Mega99 Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Bättre effekter. Visst, det ska vara något komiskt, men låt skådespelarna vara det komiska och inte de dåliga effekterna. Försök titta på lite fler reportage och försök efterlikna dessa så mycket som möjligt- Hur de använder kameran, helbild/halvbild, mikrofon/inte mikrofon osv. 0 Citera
Kim-O Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Hehe, jag tyckte själva konceptet var roligt 0 Citera
Bleckert Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Är det något man kan se nånstans? stängerniredan: Tyckte det var rätt roligt och det hade varit klockrent om effekterna såg lite bättre ut. http://youtube.com/watch?v=8U-y1aHlZcw Det var den 24 aprill 1975 och den beryktade RAF = Rote Arme Fraktion eller Baader-Meinhofligan som de ävenkallade det hade okuperat västtyska ambasadeni stockholm och bla. skjutit ett flertal amasadtjänstemän. terrorgruppen var en vänstergrupp som terroriserade i väst-europa med allt från rena mord, flygkapningar och okupationer av div. offentliga byggnader. de flesta som fortfarande lever sitter fortfarande i fängelse. 0 Citera
jmalmsten Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 http://youtube.com/watch?v=8U-y1aHlZcw Det var den 24 aprill 1975 och den beryktade RAF = Rote Arme Fraktion eller Baader-Meinhofligan som de ävenkallade det hade okuperat västtyska ambasadeni stockholm och bla. skjutit ett flertal amasadtjänstemän. terrorgruppen var en vänstergrupp som terroriserade i väst-europa med allt från rena mord, flygkapningar och okupationer av div. offentliga byggnader. de flesta som fortfarande lever sitter fortfarande i fängelse. Varför tänker jag på krokoms egna lilla incident? ;) Välkommen Stängerniredan, förresten! Klippet ni gjort är ju fint... men som sagt så skulle det ju behövas filas på skådespelet och animationen även om trackingen är ganska hyffsat med tanke på den nivå ni, enligt vad jag vet, har... Men eftersom utbildningen leder till scenarion då ni kanske bara har en vecka från idé till sändning så är det ju fullt sebart. 0 Citera
fredrikbranting Postad 21 december 2007 Postad 21 december 2007 Personligen störde jag mig inte ett dugg på de "dåligt gjorda" effekterna med flygplanen. Jag tror inte att tanken var att skryta hur duktiga ni är på effekter. Jag kan dock hålla med om att reportern "spelade över" lite väl mycket. Hade nog sett att han hande varit sig själv lite mer. Hur som helst tycker jag att underhållningsvärdet på klippet var bra mkt högre än på mkt annat skit som läggs upp på detta forum... 0 Citera
stängerniredan Postad 25 december 2007 Författare Postad 25 december 2007 Personligen störde jag mig inte ett dugg på de "dåligt gjorda" effekterna med flygplanen. Jag tror inte att tanken var att skryta hur duktiga ni är på effekter. Jag kan dock hålla med om att reportern "spelade över" lite väl mycket. Hade nog sett att han hande varit sig själv lite mer. Hur som helst tycker jag att underhållningsvärdet på klippet var bra mkt högre än på mkt annat skit som läggs upp på detta forum... Tack så mycket:) Ne vi hade inte så höga förväntningarna då det va typ 5:e gången jag öppnade after effects överhuvudtaget:). Det där med skådespelet är så himmla svårt, eller pinsamt rättare sagt, 4st byggarbetare stod å tittade konstigt på oss när vi sprang runt där å hade panik trots att inget hände:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.