Terzy Postad 10 december 2007 Postad 10 december 2007 Detta är ett väldigt seriöst film projekt... Skola: PowerHouse Utbildning: Tv Stad: Kramfors OBS: Youtube fick filmen att bli ganska mörk och den är igentligen i 16:9 Väldigt stor skillnad när man ser den i redig kvalitet OM DU TITTAR PÅ FILMEN SÅ LÄMNA EN KOMMENTAR! http://www.youtube.com/watch?v=xOo1JLjSTXE 0 Citera
vilcans Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Innan jag såg filmen tänkte jag klaga på din fåordiga beskrivning av den. Nu när jag har sett den så förstår jag att den passar perfekt. Det här är verkligen en seriös film. Den har snyggt svartvitt foto, berättas tio gånger långsammare än vad som egentligen är nödvändigt och handlar om ett tungt tema. Allt det där är väl bra om man gillar den "seriösa" genren. Snyggt foto är ju aldrig fel och långsamheten ger en tid att känna efter. Tungt tema ska man ju gärna ha, även i lättsamma filmer, och vad kan vara tyngre än död och saknad? Så jag tycker ni har lyckats bra, men jag måste ändå ställa en kritisk fråga: VARFÖR MÅSTE ALLA INLEDA SINA SKOLFILMER MED ATT HUVUDKARAKTÄREN VAKNAR PÅ MORGONEN!?!?!? JAG BLIR GALEN!!! Det händer ju aldrig något intressant när någon kliver upp ur sängen! 0 Citera
jernby film Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Japp, mycket snyggt foto ;) Norrlänsk "utvandrartragisk", svartvit passar. Slutet trodde jag han tog fram en flaska, men det var ett ljus. Vanligt. Skrattet/gråten vid gravstenen bra gjort ;) /nils 0 Citera
Tomtebo Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 en fråga? varför skriver ni KOMENTERA GÄRNA! hela tiden? Det är lite störanade faktiskt. Jag menar, man blir ju smått arg när det står så. Men filmen var helt okej. fotot var okej storyn var väl sådär, håller med att det är tråkit att man ser killen vakna upp ur sängen. Man vet ju inget om karaktären. tar ju ungefär halva filmen innan man förstår handlingen något sådär. men men.. 0 Citera
Nicke_92 Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Jag vet att du sa att youtube mörkade ner filmen, men jag har svårt att kommentera eftersom jag inte ser ett skit på min gamla skärm :S 0 Citera
Mega99 Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Jag vet att du sa att youtube mörkade ner filmen, men jag har svårt att kommentera eftersom jag inte ser ett skit på min gamla skärm :S Skaffa en ny. Filmen var bra gjord ;) Inte min smak precis så jag orkade inte se mer än nån minut men det jag såg var bra :) 0 Citera
Terzy Postad 11 december 2007 Författare Postad 11 december 2007 Innan jag såg filmen tänkte jag klaga på din fåordiga beskrivning av den. Nu när jag har sett den så förstår jag att den passar perfekt. Det här är verkligen en seriös film. Den har snyggt svartvitt foto, berättas tio gånger långsammare än vad som egentligen är nödvändigt och handlar om ett tungt tema. Allt det där är väl bra om man gillar den "seriösa" genren. Snyggt foto är ju aldrig fel och långsamheten ger en tid att känna efter. Tungt tema ska man ju gärna ha, även i lättsamma filmer, och vad kan vara tyngre än död och saknad? Så jag tycker ni har lyckats bra, men jag måste ändå ställa en kritisk fråga: VARFÖR MÅSTE ALLA INLEDA SINA SKOLFILMER MED ATT HUVUDKARAKTÄREN VAKNAR PÅ MORGONEN!?!?!? JAG BLIR GALEN!!! Det händer ju aldrig något intressant när någon kliver upp ur sängen! Filmen är tänkt att den ska gå långsamt nästan så det blir jobbigt... Fotot har vi arbetat rätt mycket med även om vissa delar skulle kunna göras bättre, vi hade endast skådespelarna i några timmar en dag så och planeringen borde gått att göra bättre... Mvh jonas 0 Citera
Terzy Postad 11 december 2007 Författare Postad 11 december 2007 Japp, mycket snyggt foto ;) Norrlänsk "utvandrartragisk", svartvit passar. Slutet trodde jag han tog fram en flaska, men det var ett ljus. Vanligt. Skrattet/gråten vid gravstenen bra gjort ;) /nils Tack så mycket 0 Citera
Terzy Postad 11 december 2007 Författare Postad 11 december 2007 Skaffa en ny. Filmen var bra gjord ;) Inte min smak precis så jag orkade inte se mer än nån minut men det jag såg var bra :) Går det att göra så filmen visas i 16:9 på youtube? 0 Citera
Mega99 Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Går det att göra så filmen visas i 16:9 på youtube? Tror inte det. Ladda upp filmen på Vimeo, det är det nya valet bland filmare :P Enkelt, snabbt och bra kvalité. 0 Citera
Nicke_92 Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Skaffa en ny. jag ska snart få en ny... någon gång runt jul :) 0 Citera
beta75 Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Snälla, deinterlaca filmer för webben. Det och fel aspekt ratio förstörde upplevelsen av en annars mycket välgjord film. Håller med om det där med sängen på morgonen. Kunde börjat med att han satt på kanten istället. Eller hämtade ved. Jag gillar tempot, det är värdigt. Tycker det saknas ett slut. Något som visar att livet går vidare hur jobbigt det än är. Skicka upp igen när du har en variant med bättre kvalitet. /KN 0 Citera
Steffe Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Ganska bra. Gillade fotot och vinklarna, ljuset var ganska okej, ibland en aning för mörkt. Slutet kunde ha vart lite mer som beta75 skrev. Jag störde mig en del på "ränderna" av att filmen inte är deinterlance:ad... Stefan L 0 Citera
Terzy Postad 13 december 2007 Författare Postad 13 december 2007 Ganska bra. Gillade fotot och vinklarna, ljuset var ganska okej, ibland en aning för mörkt. Slutet kunde ha vart lite mer som beta75 skrev. Jag störde mig en del på "ränderna" av att filmen inte är deinterlance:ad... Stefan L Som det står vid länken, det är youtube som gör mörkret och ränderna 0 Citera
Terzy Postad 13 december 2007 Författare Postad 13 december 2007 Snälla, deinterlaca filmer för webben. Det och fel aspekt ratio förstörde upplevelsen av en annars mycket välgjord film. Håller med om det där med sängen på morgonen. Kunde börjat med att han satt på kanten istället. Eller hämtade ved. Jag gillar tempot, det är värdigt. Tycker det saknas ett slut. Något som visar att livet går vidare hur jobbigt det än är. Skicka upp igen när du har en variant med bättre kvalitet. /KN Vilka inställningar ska man använda? 0 Citera
HrDr Postad 3 april 2008 Postad 3 april 2008 Fan, hade ingen aning om att det fanns filmskapare i Kramfors (bodde i Skog i lite över 1 år). Iallafall, tyckte faktiskt den var bra. Skådespeleriet var ju inte helt felfritt, hans "Aj" hade jag gärna sluppit tillexempel. Men omgivningen och så var jävligt nice. Allt som allt får den väl 6/10. 0 Citera
modigfilm Postad 9 april 2008 Postad 9 april 2008 Briljant foto!, helt ok skådespelarinsatser, storyn kanske inte var jätteintressant men den kanske tar sig senare i filmen. Tycket nästan filmen skulle kunna klippas annu långsammare för att verkligen fånga ensamheten, ibland var det onödigt många klipp som tex när han skriker så klipper ni i skriket om jag inte minns fel. Varför inte stanna kvar på klippet när han skriker och sen när han skrikit klart klippa till nästa bild som är helt tyst, för att visa hur ensam han är? 0 Citera
Terzy Postad 9 april 2008 Författare Postad 9 april 2008 Fan, hade ingen aning om att det fanns filmskapare i Kramfors (bodde i Skog i lite över 1 år). Iallafall, tyckte faktiskt den var bra. Skådespeleriet var ju inte helt felfritt, hans "Aj" hade jag gärna sluppit tillexempel. Men omgivningen och så var jävligt nice. Allt som allt får den väl 6/10. Det gör det inte heller, vi går bara på skolan som finns här och när vi är klara med det ska vi dra från denna staden så fort vi kan 0 Citera
Terzy Postad 9 april 2008 Författare Postad 9 april 2008 Briljant foto!, helt ok skådespelarinsatser, storyn kanske inte var jätteintressant men den kanske tar sig senare i filmen. Tycket nästan filmen skulle kunna klippas annu långsammare för att verkligen fånga ensamheten, ibland var det onödigt många klipp som tex när han skriker så klipper ni i skriket om jag inte minns fel. Varför inte stanna kvar på klippet när han skriker och sen när han skrikit klart klippa till nästa bild som är helt tyst, för att visa hur ensam han är? Jag redigerade inte filmen och den som gjorde det lyssnade aldrig på det vi sa till han 0 Citera
Flanders Postad 11 april 2008 Postad 11 april 2008 Eftersom ni ber om kommentarer känner jag mig tvungen att skriva vad jag tycker. Filmen var tråkig och alldeles för långsam, fotot var väl stilrent och så men väldigt fantasilöst. Klippningen var hackig och orytmisk. Svartvitt går alltid fetbort i min bok, det känns mest som en enkel utväg för att få filmen snyggare utan att behöva anstränga sig. Interlace skriker amatörfilm och om aspect-ration ser apa ut. Storyn kan jag inte uttala mig om för jag orkade inte kolla genom hela. Men det är bara att kämpa på. Trevlig helg. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.