Jump to content

Ha ha ha he he he he ho ho ho ho... vad heter låten?

Recommended Posts

Posted

Minns en playstationreklam som gick genom ett rum med pariserhjul och doningar. Sen ut på en äng där ryggen på en vacker kvinna som sitter och guppar i takt med skratten i musiken, visar sig vara en man.

Tror lynch ligger bakom men är inte säker.

I alla fall, vad heter sången och vem är det som framför den?

Ha ha ha ha he he he he ho ho ho ho haa... eller nåt sånt :)

/jon

Posted

Nu vet jag ju inte riktigt vilken reklam som du tänker på med skrattandet... men den av lynch jag vet om är Bambi:

och när jag sökte på "Laughing Playstation Commercial" på google fick jag upp denna lite creepy reklam:

men tyvärr... jag vill nu veta vilken du tänkte på...;)

Posted

Det är en gammal,

Det är ett pariserhjul i ett rum sen går kameran ut på en äng och ser en ryggtavla på en blond långhårig smärt varelse som guppar i takt till skratten som kompas av dragspel eller liknande.

Skratten är sista biten i reklamen, skulle gissa på 90-talet så det är säkert ps1 även om jag fått för mig att det är ps2.

Har kollat ett hundratal på youtube utan framgång.

Tror låten är gammal som gatan och bara är osbskyr i största allmänhet, men det måste inte vara sant. Jag vet ju inte vilken låt det är .

Posted

Jag vet åtminstone vilken reklamfilm du menar =)

Har också kollat efter den förut, men utan framgång. Är låten inte specialskriven för just den reklamen då?

Posted

Låten, den på ängen mot slutet som låter ho ho ho ho ha ha ha mot den guppande ryggtavlan är den låten jag vill åt.

Vad heter den???

Hilfe!

Jag tror att låten är en gammal låt som existerar någonstans ungefär som loituma som alltid funnits men varit svår tills ja ni vet...

Den finns nog tror jag.. .hoppas hoppas hoppas

/j

Posted

Är det någon här som är aktiv i musiksvängen, kanske kan ni fråga på ett musikforum av mått och rang?

Jag har för mig jag hört låten i förbifarten på annat ställe och då existerade sången som sång och inte var den specialskriven. Tror och hoppas den finns i en full version.

/j

Posted
förmodligen skriven för reklamen?

Nej.

Kommer inte ihåg vad skådisen heter, men han som spelar "pappan" i tredje klotet från solen" spelade in en barnskiva där den låten är med. Är en brittisk barnlåt tror jag, handlar om en busschaufför (kan vara helt fel ute dock).

Posted

En vacker dag blir det något, nu är jag lycklig att fått tag på den. Finns på iTunes för 9 kronor. Tips, ej reklam.

Charles Penrose - The laughing policeman :)

/j