jonkanon Postad 10 november 2007 Postad 10 november 2007 Minns en playstationreklam som gick genom ett rum med pariserhjul och doningar. Sen ut på en äng där ryggen på en vacker kvinna som sitter och guppar i takt med skratten i musiken, visar sig vara en man. Tror lynch ligger bakom men är inte säker. I alla fall, vad heter sången och vem är det som framför den? Ha ha ha ha he he he he ho ho ho ho haa... eller nåt sånt :) /jon 0 Citera
jonkanon Postad 10 november 2007 Författare Postad 10 november 2007 Vem har gjort den.... Ho ho ho ho ha ha ha ha ha he he he he haaa, kanske det var istället :) Någon måste ju ha sett reklam för playstation back in the day ;) /j 0 Citera
jmalmsten Postad 10 november 2007 Postad 10 november 2007 Nu vet jag ju inte riktigt vilken reklam som du tänker på med skrattandet... men den av lynch jag vet om är Bambi: och när jag sökte på "Laughing Playstation Commercial" på google fick jag upp denna lite creepy reklam: men tyvärr... jag vill nu veta vilken du tänkte på...;) 0 Citera
jonkanon Postad 10 november 2007 Författare Postad 10 november 2007 Det är en gammal, Det är ett pariserhjul i ett rum sen går kameran ut på en äng och ser en ryggtavla på en blond långhårig smärt varelse som guppar i takt till skratten som kompas av dragspel eller liknande. Skratten är sista biten i reklamen, skulle gissa på 90-talet så det är säkert ps1 även om jag fått för mig att det är ps2. Har kollat ett hundratal på youtube utan framgång. Tror låten är gammal som gatan och bara är osbskyr i största allmänhet, men det måste inte vara sant. Jag vet ju inte vilken låt det är . 0 Citera
Christian van Caine Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Frasen "They´re coming to take me away haha, they´re coming to take me away ho ho hi hi ha ha to the funny farm, where life is beutiful all the time" är inte mä eller? *nyf* Enda alternativet jag kan komma på... 0 Citera
_nemo_ Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Jag vet åtminstone vilken reklamfilm du menar =) Har också kollat efter den förut, men utan framgång. Är låten inte specialskriven för just den reklamen då? 0 Citera
wiberg Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 http://stage6.divx.com/user/AdversitingPawn/video/1462158/PlayStation-2---Joy ... glömde frågan, har ingen aning om vad det är för låt!? 0 Citera
jonkanon Postad 11 november 2007 Författare Postad 11 november 2007 http://stage6.divx.com/user/AdversitingPawn/video/1462158/PlayStation-2---Joy ... glömde frågan, har ingen aning om vad det är för låt!? Jupp, den var det. Nu kan folk/ni kanske lista ut vad det är för låt ;) Och det var ho ho ho ho ha ha ha ha ha ha ha haaa. 0 Citera
jmalmsten Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 vilken av dom... det var ju uppemot 6 olika låtar vad jag kan urskilja... 0 Citera
Simon W Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Precis. Det lät som Fatboy Slim på Rohypnol. 1 Citera
_nemo_ Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Det är inte David Lynch som gjort musiken själv då?? 0 Citera
jonkanon Postad 11 november 2007 Författare Postad 11 november 2007 Låten, den på ängen mot slutet som låter ho ho ho ho ha ha ha mot den guppande ryggtavlan är den låten jag vill åt. Vad heter den??? Hilfe! Jag tror att låten är en gammal låt som existerar någonstans ungefär som loituma som alltid funnits men varit svår tills ja ni vet... Den finns nog tror jag.. .hoppas hoppas hoppas /j 0 Citera
jonkanon Postad 11 november 2007 Författare Postad 11 november 2007 Är det någon här som är aktiv i musiksvängen, kanske kan ni fråga på ett musikforum av mått och rang? Jag har för mig jag hört låten i förbifarten på annat ställe och då existerade sången som sång och inte var den specialskriven. Tror och hoppas den finns i en full version. /j 0 Citera
Jawo Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 förmodligen skriven för reklamen? Nej. Kommer inte ihåg vad skådisen heter, men han som spelar "pappan" i tredje klotet från solen" spelade in en barnskiva där den låten är med. Är en brittisk barnlåt tror jag, handlar om en busschaufför (kan vara helt fel ute dock). 0 Citera
wiberg Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 http://www.youtube.com/watch?v=iZPkrkT6BVQ 0 Citera
jonkanon Postad 12 november 2007 Författare Postad 12 november 2007 http://www.youtube.com/watch?v=iZPkrkT6BVQ Puss på pannan! :) Här stämmer skratten bättre och ljudet är bättre 0 Citera
Miss_Emma Postad 12 november 2007 Postad 12 november 2007 Det ät otroligt otäckt att se ryggen som samtidigt som håret och allt ser squeeky clean ut, så är skrattet och kläderna helt jävla off...det är skrämmande. 0 Citera
wiberg Postad 12 november 2007 Postad 12 november 2007 hörru jonkanon, skulle du använda låten till något speciellt? man blir ju nyfiken, haha =) 0 Citera
jonkanon Postad 13 november 2007 Författare Postad 13 november 2007 En vacker dag blir det något, nu är jag lycklig att fått tag på den. Finns på iTunes för 9 kronor. Tips, ej reklam. Charles Penrose - The laughing policeman :) /j 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.