Djungelsmurfen Posted November 3, 2007 Posted November 3, 2007 Här är Frukostfilms senaste projekt som är en liten kort skräckfilm. När vi var klar med idén till filmen hade vi bara runt två veckor på oss innan deadline, och vi arbetade i stort sett dygnet runt med den under den tiden. Så de kanske känns lite som att allt händer väldigt mycket på en gång nu, men de beror på tidsbristen, för den skulle nog behöva vara lite längre egentligen. Handling: John har hittat en gammal hemsökt fabrik på ett forum på internet och som den stora skräcknörd han är försöker han övertala sina vänner att åka dit. http://img219.imageshack.us/img219/1301/yxan1ju6.jpghttp://img219.imageshack.us/img219/2749/yxan3pa8.jpghttp://img219.imageshack.us/img219/1155/yxan2qn4.jpg Genre: Skräck Format: Flash (ska försöka lägga upp en med bättre kvalitet sen) Längd: 6 min 21 sek Inspelad: Oktober 2007 Utrustning: Sony DSR-300P (DVCAM), Någon Dolly/Folkvagn och en jäkla massa lampor (Redheads, ARRI och några Dedolight) Mjukvara: Premiere Pro 1.5, After Effects 6.5 OBS! Bör ses på helskärm i ett mörkt rum med högt ljud, för bästa upplevelse! 0 Quote
Octavianus Posted November 3, 2007 Posted November 3, 2007 Va rätt bra gjord, även om ajg inte alls gillar skräck. Dock lite mkt bilder med gubbarna i förgrunden där i början, och lite för lite narbilder. Ni bör jobba mer på ljudet, speielt när ni va inne i början, ekade obehagligt. Lite filtar och skit bakom kameran ´hade varit gött. 0 Quote
Nicke_92 Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Fyfan vad bra den var :) lite dåligt filmat i början när de är på väg mot huset, men den skrämde skiten ur mig tre gånger, ryckte till av ansiktena varje gång, och den där döda killen i hörnet, den fick tillochmed upp min puls rätt skapligt, grymt bra jobbat! 0 Quote
H.S Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 haha fett cool.liknar saw 4:s affisch i slutet när huvet ligger på den där grejen(vet ej va det va) 0 Quote
Tomtebo Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 bra gjort. gillade att ni körde massa snabba skräckbilder i början. (innan dom börjae jaga dom) då kunde man nästan hoppa till. skräck funkar bäst när man inte är förberedd. bra gjort 0 Quote
precision motion Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Det är ju överlag väldigt bra, men jag vet inte hur mycket ni jobbat med manus och förarbete. Jag räknar det som är början av berättelsen fram till att dom öppnar dörren till huset och du har det gått 4 minuter av totalt 6. Jag skulle börja med bil-scenen och klippa bort allt som var innan det, eller dra ut biten i huset för att få lite proportion på berättelsen. Detta handlar ju om historien, tekniskt sätt är det ju mycket bra, bra filmat, mycket klipp med varierade vinklar, som sagt lite mer närbilder skulle inte skada. Du när mannen hugger ner den ena och det sprutar blod skulle det inte sitta helt fel med lite ljudeffekter och en lite mer synkad skugga med blodsprutet. Observera att jag ger kritik på en högre nivå än vad jag skulle kommenterat andra filmer så ni har ju kommit en bra bit på vägen. 0 Quote
beta75 Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Jag tycker det finns något här. Stundvis riktigt bra. Gillade skräckscenerna, riktigt sköna och bra gjorda. Ett par saker som jag störde mig på och som skulle kunna göras bättre: Den ena killer dricker sprit i början utan anledning i berättelsen. En av snubbarna har en röd tröja på sig utanför bruket och en vit inne. När bilen kommer körande sitter föraren och diggar utan att det hörs någon musik. Snacket hemma borde varit max 45 sec. Det skulle hänt något där inte bara dialog. Tex när kompisarna kommer i bilen. Och lite mer klipp som visar vilken skräckfreak som killen är. Killen kunde ju suttit vid sin datorskärm och läst om stället och sedan ryck till och blivit skrämd av att polarna baknade på dörren. Bygga upp lite stämning. Ljudet kunde varit bättre. Tydligare och mindre eko i hemmiljön. Jag menar inte att dissa men jag tycke att scenerna inne i bruket var så bra att de förtjänade lite tajtare inledning. /KN 0 Quote
Djungelsmurfen Posted November 4, 2007 Author Posted November 4, 2007 Det var värst vilken bra kritik man fick på den här filmen då! Och de ni säger är ju rätt, fast lite kan/vill jag nog skylla på tidsbristen tror jag. Vi hade t.ex. tänkte att ha med just de där med att han sitter framför datorn och läser på forumet i början men hann inte filma det. Och att dom hade ett extra lagar med kläder när dom var ute kom vi på först när vi var på väg att åka därifrån, och då började det att regna om jag inte minns helt fel. Men sen de där med att halva filmen skulle kunna vara inledningen till en långfilm och att de är ganska lite närbilder, de tror jag inte nån av oss tänkte på förrän vi var klar med den och hade kollat igenom den några gånger. Och ljudet hade ju som sagt kunnat vara mycket bättre. Spriten var väl mest för att visa lite vad dom är för slags personer, och han har ju även en flaska med sig sen när han sitter i bilen. Men det kanske inte tillför så där överdrivet mycket till historien ändå. Men de verkar ju som att vi har en del grejer vi kan förbättra om vi ska klippa om den nånting sen iaf. :) 0 Quote
precision motion Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Jag skulle inte vilja se en forums scen. Han kommer ju och berättar att han sätt det på ett forum så det blir ju lite kaka på kaka. 0 Quote
jernby film Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Bra ju, håller med beta 75 i det mesta, men häftig film på nåt sätt. Snyggt klippt ;) /nils 0 Quote
Rabies Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Haha det bästa va kommentaren "Håll käften annars är det du som får smaka rör" 0 Quote
Recommended Posts