Jump to content

Tips på Tripods tack

Ufabulum

Recommended Posts

Hmm.. jag köpte ett kanon bra för ca 600-700 kr på expert. Vatten kompass o hela kittet. KOmmer inte ihåg vad den heter dock... det bara kolla runt lite.

TRV245 låter som en vanlig liten minidv lr digital 8 va?.. för då är den perfect ssom jag skaffa på expert.

Ah, trevligt. Då måst jag fara över till swe o till expert då, o jopp d e en liten klen digital8 :P. Skulle gärna villa ha ngt bättre, men om man jmfr alla komprimerade filmer här på forumet som är filmade med DV med min Digital8 så ser man inte så stor skillnad ändå. Har inte sett en okomprimerad dv-film, säkert mycket snyggare än digital8..

Stabilare, inställningsbara skenor längsned som gör att stativet står mycket statigt.

En "ball-and-socket" lösning vilket gör att man kan ställa in huvudet lodrätt utan att behöva ändra längden på benen.

De har fler och mer exakta inställningsmöjligheter. Riktiga leder som rör sig mjukt. De är "ljudlösa" och gnekar inte som endel stativ kan göra.

Ett stativ av billigare variant är endast att kasta om det går sönder, till dyrare

finns massvis med reservdelar och tillbehör. De håller för större och tyngre kameror och har utbytbara huvuden till olika andamål.

osv osv...

titta lite här http://www.cyberphoto.se/pri_stativ.php

där finns en hel del fina grejor :)

Blev lite konstigt nu men jag hoppas att du förstår poängen.