Gå till innehåll

kan någon ge tips om titel till skräckfilm?


johangustav

Recommended Posts

Okej, det börjar med en händelse för kanske 20 år sedan i en stuga på en ganska öde ö. En styvpappa till en grabb dödar hans mamma och grabbe ser det och bestämmer sig för att på natten döda sin styvpappa, han typ bestämmer sig för att alla som besöker stugan ska få uppleva det hämska som hänt i stugan, dvs att de blir dödade... filmen ska inte va som fredag den trettonde, dvs lite halvlöjlig o inte alls läskig, den ska va läskig rakt igenom och man ska få känslan av att allt kan hända när som helst

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, det börjar med en händelse för kanske 20 år sedan i en stuga på en ganska öde ö. En styvpappa till en grabb dödar hans mamma och grabbe ser det och bestämmer sig för att på natten döda sin styvpappa, han typ bestämmer sig för att alla som besöker stugan ska få uppleva det hämska som hänt i stugan, dvs att de blir dödade... filmen ska inte va som fredag den trettonde, dvs lite halvlöjlig o inte alls läskig, den ska va läskig rakt igenom och man ska få känslan av att allt kan hända när som helst

Men det är en slasher?

 

Vill du ha en titel på svenska eller engelska? Hur lång ska den vara?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm....

 

 

Evil Dead?

 

Närå. Men berätta lite mer om filmen så är det lättare.

 

Evil Dead är upptaget ;) Det är namnet på den rätt så kända zombiestrilogin från 80-talet.

 

 

Och en öde ö låter lite......... En öde ö ;) Varför inte typ en gammal stuga mitt ute i en enorm skog? Alla hatar mörka, oändliga, täta skogar - Speciellt om den har en galen mördare i sig. Och tyvärr kan jag inte komma på något namn som passar ;) Jag är väldigt kräsen och tänker mig först in i ett skräckscenario där någon är fast på en ö med en mördare och att, som du sa, allt kan hända när som helst. Jag försöker tänka liksom "Vad skulle en sån här film kunna heta?" men det finns inget som beskriver denna ultimata rädsla som du menar.

 

Kanske om filmens namn kunde vara samma som öns? Eller nåt sånt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte om man ska kalla det Zombie? det är väll mer demoner det hela handlar om?

 

Njae, det är ju zombies men filmen utspelar sig mer på ett magi-aktigt plan så att säga.

 

åfan, den kände jag inte till ens. är den bra?

Inte speciellt. Roligt att se på men inget jag skulle kalla bra direkt. Det finns ju en anledning till att du inte kände till dem.

 

Det var innan möradren slog till som det bodde några där. ;)

 

Om folk hade vetat att det fanns en mördare där som skrämt bort hela befolkningen skulle ingen troligtvist flyttat dit och polisen hade nog varit där för länge sedan.

Länk till kommentar
Share on other sites

mega, zombies kan inte prata och förvandla sej till sitt vanliga jag igen och sedan helt plötsligt tillbaka till monster, dem som är i stugan blir ju "besatta" och alla blir som i Exorcisten så jag måste nog säga att det inte är zombies.

 

Oj! Mitt misstag :P Tänkte på Return of the Living Dead ^^ Sry, var så länge sen jag såg filmerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mega99, jag var ironisk. Bara jävlas litegrann, trodde ingen skulle ta det på allvar när jag föreslog Evil Dead. :e

(Evil Dead brukar generellt räknas till zombiefilmer, även om den ligger lite på sidan om.)

 

 

ON TOPIC IGEN

johangustav, om du vill köra retro-stuk (vilket faktiskt inte vore helt otokigt), så tycker jag du ska köra nåt i stil med "Ön som gud glömde" eller "Alla helgonas blodiga ö" eller "mardrömsön" nåt åt det hållet. svenska skräckfilmstitlar brukade luta åt det hållet på 70-80-talet. Låter lite cheesy nuförtiden, men då tog man det på allvar. (Fright Night fick namnet Skräcknatten i sverige...)

 

Eftersom historien låter ganska 80-talsretro tycker jag en 80-talsretro titel skulle passa bra. Skräckön?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...