Dr_Strange_Love Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Video diary: http://indianajones.com/community/news/firstday.html mvh /jan 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Äntligen! :) Men är ryktet sant att Sean Connery inte kommer att medverka? 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 1 juli 2007 Författare Postad 1 juli 2007 Äntligen! :) Men är ryktet sant att Sean Connery inte kommer att medverka? Han har sagt det själv tydligen... 0 Citera
Spartacus Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Älskar Indiana Jones-filmerna men detta är jag lite rädd för :_/ 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 1 juli 2007 Författare Postad 1 juli 2007 Älskar Indiana Jones-filmerna men detta är jag lite rädd för :_/ Var inte för rädd, det är inte någon ny regisör som tar över som i Terminator 3, det är ju fan samma team; Spielberg & Lucas. Jag hoppas och tror att filmen kommer bli lyckad. Men fan nu har jag börjat tänka på The Godfather: Part III... 0 Citera
jmalmsten Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 för att citera gert fylking: "ÄNTLIGEN!!!" efter rocky 6, (john) rambo 4, dö hårt 4 och avatar har startat inspelningar och flera är färdiga, vad har vi nu att vänta på? Duke Nuke'm forever? :p 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Duke Nukem tror jag skulle kunna ha grym potential att bli hur hård som helst :P "Eat shit and die!" "I got balls of steal!" "Want some?" "Heil to the king baby!" "Give me some sugar baby!" "It's time to kick ass and chew bubblegum... ... and i'm all out of gum...!" 0 Citera
_nemo_ Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 "Want some?" "Heil to the king baby!" "Give me some sugar baby!" Kan någon säga "Army of Darkness"? 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Originalrepliker från Army of darkness, men jag undrar om inte alla repliker är använda sedan tidigare? 0 Citera
Java ex Machina Postad 1 juli 2007 Postad 1 juli 2007 Originalrepliker från Army of darkness, men jag undrar om inte alla repliker är använda sedan tidigare? Jo det är dom. "It's time to kick ass and chew bubblegum... ... and i'm all out of gum...!" - John Carpenters They Live. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Finns väl någon replik till i stil med "Rip off your head and shit down your neck!" 0 Citera
Java ex Machina Postad 2 juli 2007 Postad 2 juli 2007 Finns väl någon replik till i stil med "Rip off your head and shit down your neck!" Den är med i Stand By Me bland annat, men jag tror det är ett ganska allmänt uttryck. 0 Citera
Simon W Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Var inte för rädd, det är inte någon ny regisör som tar över som i Terminator 3, det är ju fan samma team; Spielberg & Lucas. Jag hoppas och tror att filmen kommer bli lyckad. Men fan nu har jag börjat tänka på The Godfather: Part III... Hmmm, det var ju Lucas som fett stod bakom Star Wars episode 1. Blev den så bra egentligen? Att det är samma folk är ju ingen garanti för att det blir "samma känsla". 0 Citera
Simon W Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Varför oroa sig? Precis. Det blir som det blir. Jag tror det blir ett riktigt kärt och roligt återseende! Nån som vet vad den ska handla om? Vi har betat av furbundsarken, indisk sekt, och den heliga graal... Vad finns kvar av samma magnitud? (Ettan och trean kanske iofs står i en klass för sig, tematiskt.) Hmm, Lara Croft snodde illuminatiprylen och Pandoras ask... Nån som vet? 0 Citera
_nemo_ Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Jag vet bara att det ryktades om Atlantis. Men mer vet jag inte..... 0 Citera
Rabies Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Woho! Hoppas det blir som Indiana Jones and the fate of Atlantis-spelet, då hade det varit grymt. Men tyvärr kommer det bli en riktig jävla smörja med en massa omotiverade CGI-element för att tillfredställa alla lättroade popcornsnaskare =/ 0 Citera
Java ex Machina Postad 7 juli 2007 Postad 7 juli 2007 Enligt Frank Marshall kommer det inte att bli en massa CG i Indy 4. "Steven is very aware of the process and we're not cheating with CG (computer graphics) at all," Marshall said. "It keeps the B movie feel." 0 Citera
jmalmsten Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 efter att ha sett Transformers igår så känner jag mig fortfarande trygg med spielberg bakom ratten. Plus att mister spillbläck liksom Tarantino skyr det digitala som pesten om dom får välja. jag är säker på att många kommer bli besvikna... Roliga är ju att både Spielberg och Tarantino är nitiska old-school regissörer samtidigt som dom har kompisar som är ivriga anhängare av det digitala i Lucas och Rodriguez;) Atlantis låter som ett lämpligt mål då det är ett klassiskt objekt för dylika b-filmer. Jag menar... Om Spielberg fick Bay att lugna sig med klippningen så är ju allt möjligt;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 8 juli 2007 Postad 8 juli 2007 tror inte det kommer att bli atlantis i filmen. Indiana Jones and the Fate of Atlantis är ju fortfarande ett klassiskt spel. det har pratats om kärnvapentester och har det inte ryktats att titeln till filmen kommer att vara "Indiana Jones and the City of God"? 0 Citera
Munthe Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Plus att mister spillbläck liksom Tarantino skyr det digitala som pesten om dom får välja. jag är säker på att många kommer bli besvikna... Förutom att Spielberg är den digitala pionjären nummer ett med filmer som Jurassic Park och A.I. så kanske han skyr digitalt som pesten... Eller du kanske bara menade upptagningsmediet och inte CG-elementen? Anledningen till att Spielberg gör det mesta "on camera" i Indy-filmerna förklarar ju Frank Marshall. Det måste finnas matinéekänsla och B-känsla. Man kapar rötterna i projektet om man blir för digital eftersom filmerna bygger på serials som verkligen inte var det exklusivaste i teknisk innovation på sin tid. Tyvärr tror jag att alldeles för få har samma referenser som Lucas och Spielberg. Jag är född 70 och minns vagt t ex Blixt Gordon-serials men är man född 80 är det ju helt kört med referenser till den eran eftersom den aldrig visas på TV längre och knappt finns att få tag i på DVD. 0 Citera
_nemo_ Postad 9 juli 2007 Postad 9 juli 2007 Här är ju lite fler rykten om vad filmen ska handla om. http://www.aintitcool.com/node/33254 0 Citera
jmalmsten Postad 10 juli 2007 Postad 10 juli 2007 Förutom att Spielberg är den digitala pionjären nummer ett med filmer som Jurassic Park och A.I. så kanske han skyr digitalt som pesten... Eller du kanske bara menade upptagningsmediet och inte CG-elementen? Ok, tog väl i lite där... ;)... men som du nämner, upptagningsmediet, plus att han envisas enligt vad jag hört fortfarande med att redigera på fysiska arbetskopior på sin KEM Moviola... Det var mer sambandet mellan spielberg/lucas och tarantino/rodriguez jag var ute efter... en som envist håller sig till "if it ain't broke, don't mend it"-principen, och dess polare som ständigt skuttar av lycka när nått nytt kommer... Men det är väl där det sitter... dom kompletterar varandra på det viset. Både Spielberg och Tarantino har sina polare som dom kan gå till när dom behöver digital hjälp. Och digitalt är ju inte helt av ondo heller. Men i en sån här film, precis som Tarantinos Death Proof så skulle det sticka hemskt i ögat om det helt plötsligt blev en bullet-time-sekvens med digitala monster som skuttar omkring... Så jo jag får väl backa lite i mitt uttalande där... förresten, skulle inte första filmen också vara "lågbudget" men missade det redan i början?...;) Och angående de ungas referensbank... jag hade inte en aning om vad blixt gordon eller dom andra serialsarna va för nått när jag såg de första tre indy-filmerna. Däremot är jag ju uppväxt med dessa filmer och serien Young Indy, och de där äventyrsserierna på tv... Sinbad, Robin Hood, Xena, Hulken... osv... exakt det här med förlagor och sånt gör enligt mig liten skillnad egentligen... 11åringarna har ju nu som då inte sett radar-men from the moon och liknande heller. Och ärligen talat, det är ju pojkarna mellan 11 och 18 som filmen nog kommer sikta in sig och håva in de största slantarna på. Det är ju hollywood ändå;) Men man kan ju inte heller förneka att många av oss som gillade de gamla filmerna kommer se den nya... precis som med Die Hard, Rocky, Rambo etc etc... så vilken som än nappar så når den nog "break even" iallafall;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.