Danell Postad 25 maj 2008 Postad 25 maj 2008 Det här var en riktig Indiana Jones film, den var inte heller bara en godkänd uppföljare, den var till och med bättre än trean och inte alls speciellt långt efter de andra heller. Precis vad jag säger åt mina polare med. T.ex Usarpe här på voodoo tycker att slutet var för urflippat, men det är ju så det ska vara på en Indiana-film! Tycker inte det var så mycket mer extra än i de gamla filmerna. det som var mest urflippat tycker jag ändå var när han kröp in i ett kylskåp. sprängdes i en atomexplosion, flög iväg 10km, landade och gick ut ur det utan att knapt ens ha ont =P Och så såklart Shias Tarzaninfall. Det var urflippat. 0 Citera
Eibon Postad 25 maj 2008 Postad 25 maj 2008 det var bra underhållning på bio, jag är inte besviken. knappast en film jag kommer se igen dock. Jag såg temple of doom och last crusade nån vecka innan och tyckte dom var rätt dåliga. såna filmer man tyckte var sjukt bra då man var 12 år (jag är 28 nu). Raiders of the lost ark dock, kommer alltid vara en av världens bästa filmer. Jag läste för övrigt nånstans om ett manus till indy 4 som aldrig blev av som nån hade skrivit. Både Ford o Spielberg hade gått igång på det, det handlade visst om gamla nazister som sökte upp Indy för att döda honom, dvs en film helt utan övernaturliga saker. 0 Citera
_nemo_ Postad 12 juni 2008 Postad 12 juni 2008 Läste precis Frank Darabont's manus till Indy 4. The City of the Gods. Det var i stort sett samma historia som Crystal Skull, men den kändes bättre. Till alla som inte sett den senaste Indy-filmen men planerar att göra det, läs inte spoilern. Alla saker som jag INTE gillade, eller var stormförtjust i från biofilmen, var inte med i detta manus. Sen var t.ex inte Shia Leboefs karaktär Mutt med. Plus att det hetsiga slutet var mycket bättre, det var mer utvecklat, mer spännande, med en riktigt bra scen i rummet med Utomjordingen. Sen var det en del saker som var sämre här också, t.ex förhållandet mellan Marion och Indy, det kändes mer krystat här. Cameoroller av Dr Jones Senior och Sallah fanns med och de var bra, speciellt Sallah. Jag gillar fortfarande Crystal Skull grymt mycket, tycker att den är en riktigt underhållande och bra film, men frågan är om inte City of the Gods hade varit ÄNNU bättre att ha filmat. 0 Citera
Christian van Caine Postad 14 juni 2008 Postad 14 juni 2008 Såg den för ett tag sen, & älskade den :-) Tycker det mesta redan är sagt, så jag nöjer mig med att säga att jag var GRYMT positivt överraskad! 0 Citera
jmalmsten Postad 15 oktober 2008 Postad 15 oktober 2008 jag tycker mig känna igen parker och stones reaktion... undrar varifrån? hmmm... 0 Citera
Tomtebo Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 Håller med nemo. Indy blev "våldtagen" i denna film. Va endel sjuka grejer som man bara satt och tänkte " Jaha? hur fan tänkte dom där?" att detta är de manuset dom har väntat på kan jag bara säga att, det va ta me fan bra att dom inte gjorde den förens nu. 0 Citera
_nemo_ Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 Ånej, blanda inte ihop mina åsikter med skaparna av South Park =) Jag tyckte att filmen var riktigt bra och förstår mig inte alls på kritiken den fått från fanboys. Dock var klippen ovan roliga och hade med den senaste Indy-filmen att göra ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.