Gå till innehåll

Ta chansen åk till Sydney


Ingvo

Recommended Posts

fan va coolt denna utbildningen låter :D JAg har nu pluggat tre år på gymnasiet i kristianstad inom media o sen ytterligare treår på BTH i blekinge på medieteknik utbildningen...tänkte egentligen söka till en yrkeskvalificerad utbildning i kalmar (gamlebys Tv utbildning) men denna e kanske tusen gånger bättre?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Ja jäklar va fett! Har spanat in deras hemsida lite och googlar runt lite. Det är resultatet (5,5) som man ska ha på IELTS... hur funkar det? är det något man måste göra trots att man läst Eng. B i gymnasiet?

 

Tänkte på det också, finns det någon som har ett totalpris för den här utbildningen? Har inte riktigt fått grepp om det..

 

Jag är riktigt pepp på det här asså!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag sökte och kom in med start i Feb -09, det är inte nödvänigt att du har ett godkänt IELTS test, andra dokument på godkända engelska färdigheter går också bra, jag scannade helt enkelt in mitt gymnasie betyg och det funkade bra.

Priset om du betalar innan 30 september (Early placement) är 15,315 AUD, i tillägg kommer försökring samt deposition vilket gör att slutsumman hamnar på 15,500 AUD (85 000 SEK)detta val gjorde jag.

Betalar du efter detta datumet kostar det ca 2000 AUD extra men då betalar du bara halva inför varje termin.

Tycker lätt du ska söka in, verkar som en bra skola och hur fett är inte australien för delen..

 

/Felix

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sökte och kom in med start i Feb -09, det är inte nödvänigt att du har ett godkänt IELTS test, andra dokument på godkända engelska färdigheter går också bra, jag scannade helt enkelt in mitt gymnasie betyg och det funkade bra.

Priset om du betalar innan 30 september (Early placement) är 15,315 AUD, i tillägg kommer försökring samt deposition vilket gör att slutsumman hamnar på 15,500 AUD (85 000 SEK)detta val gjorde jag.

Betalar du efter detta datumet kostar det ca 2000 AUD extra men då betalar du bara halva inför varje termin.

Tycker lätt du ska söka in, verkar som en bra skola och hur fett är inte australien för delen..

 

/Felix

 

Cool! Tack så mycket för svaret!

 

Men så om jag söker in nu till våren.. kommer jag då få, förhoppningsvis, börja till hösten '09 eller dröjer det ytterligare?? Eller när sökte du in?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah shit va nice det hade varit! Sydney till våren 09... ljuvligt :)

Men det blir nog hösten för min del... har andra planer för den kommande terminen faktiskt! Inte lika massiva som Sydney Film School men ändå!

 

Har du fixat boende och sånt? Visum? Det är kanske inte så stora problem som man lätt kan tro... eller?

Sökte du stependier för detta eller gick det direkt ur sparkassan? :P

85 k är ganska mycket ändå...

 

Får se om vi ses där till hösten '09 då!

Du kör 2 terminer (Diploma of screen) eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

15500aud för två terminer (diploma of sceen) vilket är den jag tänker gå,

det är en del pengar, men inte mer än vad det brukar kosta, jag har lagt undan en del så jag slipper studiemedel.

Har inte fixat boende eller visum än men en på skolan sa han kanske kunde hjälpa mig med det-

Länk till kommentar
Share on other sites

nu händer saker snabbt här och plötsligt går jag i tankar att söka redan till feb -09,

det var tydligen möjligt att skicka in ansökan ända fram till slutet på januari, även om

lite kvickare tassar rekomenderades. Hursomhelst tusen saker att kolla igenom just nu,

erreth, har du hunnigt få någon uppfattning om vad flygresa och simpelt boende går på?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte kollat upp det men iom att det är högsessong så får man nog räkna med runt 11000 för resan, har heller inte kollat upp boende men skulle tippa på man kan hitta hostel för 100spänn/natten, håller kontakt med en snubbe på skolan som heter John Buckmaster som troligen du också kommer höra från om du söker in.. han är "International relations manager" och har sagt att han kan hjälpa till med boende..

Hade vart kul om du också kom in nu i vinter, har igen aning om hur det ser ut i klasserna eller hur många svenskar det kommer va men jag hoppas på några iallfall..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

erreth,

 

får lite hjälp med ansökan just nu och hoppas på att ha den inskickad,

nu har jag dålig koll på hur goda mina chanser att komma in är då jag dessutom

söker väldigt segt, men tydligen skulle svenska ha väldigt bra rykte.

Hörde också från annat håll om hostels, det verkar vara ganska vanligt att man

åker ner och tar in på hostel och efter nån vecka eller så är det några som

behöver folk till sin 5rummare eller något sånt...

Länk till kommentar
Share on other sites

fick svar idag, det blir Sydney till våren.

fick också hem en dvd och lite papper från skolan,

klasserna verkar vara ganska stora, tror jag räknade

till 92 pers. som gick Semester 1 2008, dom verkar

dock gör väldigt många filmer så teamen är det nog

ganska behaglig storlek på.

 

erreth,

vi slår väll påsarna ihop på vägen ner? har du börjat kika på hostels?

förutom att ursprungsbefolkningen blivigt ordentligt förtryckt kan

jag inte så mycket om det här landet. Är det sommar på vinter

eller hur är det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Fett! Så du fick en dvd också.. hade jag också behövt, men självfallet får vi slå ihop oss.. åker till Thailand imorgon och flyger därifrån till Sydney den 21:a så får vi väl höras av och se om vi kan hitta nått billigt hostel, tror inte det kommer vara nån brist på sånna iallafall så det är nog inte lönt att kolla upp.. är väl heller inte jätteinsatt i detta land men det är ju ett populärt resmål bland unga svenskar och denna vintern speciellt eftersom surfing är så sjukt trendigt nu.. sen är det precis som du säger motsatta årstider där med riktigt farlig jävla sol under sommaren och sen på vintern runt 12 grader..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hyatt är nog lite för dyrt. Men det är bra.

Jag har bott på ett lite hotel/hostel uppe vid king cross / victoria street.

Tror det var: http://www.highfieldhotel.com

Men det var ett par år sedan. Det var litet och inte så stökigt som vissa hostel kan vara. Tror det ägdes av några svenskar då. Jag hittade och bokade på http://www.hostelworld.com på den resan.

 

Hoppas det hjälper något.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
fick svar idag, det blir Sydney till våren.

fick också hem en dvd och lite papper från skolan,

klasserna verkar vara ganska stora, tror jag räknade

till 92 pers. som gick Semester 1 2008, dom verkar

dock gör väldigt många filmer så teamen är det nog

ganska behaglig storlek på.

 

erreth,

vi slår väll påsarna ihop på vägen ner? har du börjat kika på hostels?

förutom att ursprungsbefolkningen blivigt ordentligt förtryckt kan

jag inte så mycket om det här landet. Är det sommar på vinter

eller hur är det?

 

fan vad nice, sökte också å kom in till våren, men valde att skjuta på det, så jag börjar först efterföljande termin, ville avsluta året på nuvarande utbildningen först.

Länk till kommentar
Share on other sites

fan vad nice, sökte också å kom in till våren, men valde att skjuta på det, så jag börjar först efterföljande termin, ville avsluta året på nuvarande utbildningen först.

 

Fett du! Jag ska förmodligen också köra den terminen (HT09)! Om jag inte mot förmodan kommer in på Regi i GBG.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fyfan vad sugen ni gjorde mig på att börja plugga i Australien. Dock är jag bara 19 År nu (tog studenten sommaren 08) och arbetar för just nu. Dock har jag alltid velat jobba med just film och jag gick en linje med inriktning på film i gymnasiet (även om det inte betyder speciellt mycket).

Av nyfikenhet, hur gjord ni när ni skickade bekräftelse på godkänd Engelska? Scannade ni bara betyget och skickade rakt av? Tänkte att de kanske inte förstår våra G, VG, MVG (dummaste frågan på detta forum).

 

Hur skulle ni gjort, låna CSN och börja plugga så snabbt som möjligt och skuldsätta sig. Eller kanske jobba något år till och samla ihop en hög med pengar själv? Jag är ju trots allt bara 19 år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur skulle ni gjort, låna CSN och börja plugga så snabbt som möjligt och skuldsätta sig. Eller kanske jobba något år till och samla ihop en hög med pengar själv? Jag är ju trots allt bara 19 år.

 

Samla pengar själv först. Eftersom CSN är djävulen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...