Gå till innehåll

Ta chansen åk till Sydney


Ingvo

Recommended Posts

Erreth, hur har du det och hur är skolan? Lär du dig någonting? Hur är lärarna, eleverna, lokaler och utrustning osv? Vore riktigt schysst att veta vad du tycker, nu när du har varit där i några veckor. Skitkul om du orkar skriva några rader och berättar hur skolan är!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller på att samla på mig cash i detta nu för att kunna komma ner till Sydney Film School. Jag vet att csn kan stå för levnadskostnaderna och man kan även få ett tilläggslån så man kan betala av skolavgiften, men bara 54 000 av de cirka 90 000. Så då återstår cirkus 35 000, som jag själv måste stå för. Sen så är det resan ner också. Så man behöver ca 45 000, eller? Det kommer säkert till en massa småsummor iofs. Men Erreth hur mycket fick du casha ut själv? Stämmer denna uträkning på ett ungefär? Har jag glömt något viktigt? Jag hoppas jag får ihop pengarna.HAre underbart där nere.

Länk till kommentar
Share on other sites

LeMempris - Din uträkning verkar inte helt dum! Jag håller också på att jobba ihop pengar osv. för Skolan. Men jag har snackat med deras svenska korrespondent i Malmö som har gett mig en massa bra tips!

Du skulle kunna maila och fråga allt du undrar ang. Csn, försäkringar, boende osv. Han har själv sagt att han är en mail-person så maila honom först och vill du snacka med honom så be honom ringa dig :)

 

Hans mail är: po.ingvarsson@gmail.com

 

Han har koll.

Lycka till, kanske ses i Sydney ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Lump - fan vad bra du är! Blir glad när man hittar någon med samma engagemang för det här. Men jag blev rejält orolig idag när jag satt med min miniräknare och insåg att om kostnaden ligger på 45 000 då kommer jag få jobba 168 h i månaden för att få ihop dem pengarna. måtte gudarna vara på min sida. vill inte vänta ett halvår till. Hoppas verkligen vi ses i Sydney och lycka till själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lump - fan vad bra du är! Blir glad när man hittar någon med samma engagemang för det här. Men jag blev rejält orolig idag när jag satt med min miniräknare och insåg att om kostnaden ligger på 45 000 då kommer jag få jobba 168 h i månaden för att få ihop dem pengarna. måtte gudarna vara på min sida. vill inte vänta ett halvår till. Hoppas verkligen vi ses i Sydney och lycka till själv.

 

168h i månaden är ganska precis vanlig heltid. Vanlig 40 timmarsvecka. Det vore skönt att ta det så lugnt... :birp

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Sant, men 168 h är max antal timmar man får jobba som timanställd, dessutom får man inte vilka tider som helst. Så det blir ibland att man jobbar 24 h på två dagar går upp sex och slutar tio. Så det känns tungt. MEN det hör inte hit! Jag ska göra allt för att komma dit!:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hey, Han den där Po INgvarsson gör mig orolig, han verkar väldigt oseriös.

 

Jasså? på vilket sätt var han oseriös?

när jag snackade med honom så var det lite luddigt men väldigt seriöst i grund och botten.

 

Liksom mig själv så är han skåning också, vi är lite som vi är när det kommer till att uttrycka oss :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Han var asskön. Förs verkade han väldigt oseriös via mejl och han ringde aldrig fast han upprepade gånger lovade det. Men när han väl ringde så var det väldigt givande att snacka med honom. Och enligt honom så betalar csn hela konkarongen det går totalt på cirkus 160 000. Så det enda man behöver är resa plus betalning av den första avgiften på 11 000 nånting. Är så jävla pepp nu! WoooOO

Alla som funderar över att söka till SFS bör ringa honom,det hjälper väldigt mycket. Lump skaru med eller??

Länk till kommentar
Share on other sites

Om ni tänker ansöka till juli gör det snart, för europakvoten håller på att fyllas upp. Om ni ska dit i juli hör av er! för jag ska dit! ses

 

Fett du! :)

Har du kommit in och hela faderullan??

 

Ja jag har en plats också! Så det blir Sydney för min del också :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fett du! :)

Har du kommit in och hela faderullan??

 

Ja jag har en plats också! Så det blir Sydney för min del också :)

 

Ajjemän det har jag! Fan va gött då ses vi där!! Då är man inte helt ensam i världsmetropolen Sydney och känner sig som en raskolnikov eller eller en joe buck a ala midnight cowboy. vi får höras mer om detta!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Har någon koll på framtida terminsstarter och sista anmälningsdatum för dessa? Jag hittade nämligen inget på deras sida.

 

 

Du kan söka in tom nån vecka innan det startar men grejjen är ju att platserna ofta är slut då. Men snacka som sagt med PO Ingvarsson, he's the man. Terminstarterna är alltid i juli och februari.

Länk till kommentar
Share on other sites

Yo alla som ska dit i juli!

Har ni funnit någon schyst biljett dit eller?

Håller på att spana som en hök, men tänkte kolla med er hur ni ska gå till väga?

 

Träffade Po härrom dagen, var ett otroligt givande möte!

Ska möta upp med både honom och John Buckmaster sent i maj också här i Gbg, ska bli trevlätt :)

 

Som sagt tidigare här, folk som undrar ngt ---> Po har (förmodligen) svaret!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skrev till de ett flertal frågor o annat men har fortfarande inte fått ett endaste svar från deras skola på över en vecka.

Tycker det är jättedåligt.

 

Om de är en sådan bra skola borde de inte ta kontakt med folk som är intresserade av den?

 

Aja jag frågar igen, av de som pluggar där nu eller har gjort de de senaste två åren va tycker ni om skolan?

Skulle gärna vilja veta vad ni gillade bäst o tyckte minst om?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tar flyget ner till Sydney med min tjej den 18 juli!

Ska köpa tur & retur imorn! Kommer att åka hem i slutet av december från Brisbane, ska ta en liten tur längs ostkusten i slutet tänkte vi :)

 

Själv då? köpt än?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...