Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Team_fagott: Jag är avundsjuk jag med, din bastard.... =)

Fan att bromölla ligger så jävla långt ifrån västerås....

Ps. Fast helst skulle jag vilja se den i en IMAX-biograf :) Ds.

Postad

mmm.. jag räknar minuterna. Själv har jag 30 mil enkel resväg ungefär. Har aldrig varit där så det ser jag fram emot enormt mycket. Var länge sedan jag var så här pepp på en film. Om jag någonsin varit det.

Postad

Den ligger nu etta pa IMDB, jag ger den en 9a. Jokern ar brutalt bra, man far mycket "bang for the buck" i den filmen. Man maste se den pa en bio med bra ljud, verkligen grymt bra musik o sa.

Roligaste var dock alla previews innan filmen, bara blockbusters/action: Mummy 3, The Spirit, Rightous Kill, The Day The Earth Stood Still, Body of Lies, Quantom of Solace och Terminator Salvation...

Postad
Den ligger nu etta pa IMDB, jag ger den en 9a. Jokern ar brutalt bra, man far mycket "bang for the buck" i den filmen.

Kan man ha högre förväntningar nu? Nope.....

Argh, den KAN inte leva upp till dom, eller kan den? FFS, nu får det fan bli torsdag.

Postad

innan premiären av hancock komemr det fram en tjej och ska dela ut två TDK-tshirts, så hon ska ställa två frågor så att några kan få dom, andra frågan är Vem regisserade den första Batman-filmen?, jag frågar då: den allra första?, hon sa då Ja. Jag visste att den första kom 1966, ni vet med adam west, iaf så ställer sig en kille upp och säger Tim burton. jag visste att det var fel men visste inte vad regissören hette, blev iaf jäähäävligt pissed att han fick den.

Postad
innan premiären av hancock komemr det fram en tjej och ska dela ut två TDK-tshirts, så hon ska ställa två frågor så att några kan få dom, andra frågan är Vem regisserade den första Batman-filmen?, jag frågar då: den allra första?, hon sa då Ja. Jag visste att den första kom 1966, ni vet med adam west, iaf så ställer sig en kille upp och säger Tim burton. jag visste att det var fel men visste inte vad regissören hette, blev iaf jäähäävligt pissed att han fick den.

hmmm... första batman... kom ju en serial på 40talet... och en stum-serial under stumtiden... inte filmer kanske men de gick på bio iallafall;)

James Rolfe aka Angry Video Game Nerd på Cinnemassacre håller just nu på med en serie recensioner som ska täcka ALLA filmatiseringarna: http://www.cinemassacre.com/Home_page/frameset.html

Leslie H Martinsson heter han förresten som regisserade 1966utgåvan iallafall;)

Visst är det irritersamt när man vet att folk inte har gjort research på sina frågor... Det är ju som att fråga vad flyghastigheten på en duva är men inte veta själv om det är en afrikansk eller europeisk som åsyftas... man kan ju svara rätt men få fel likförbannat.:p

Postad
Etta?!?! Har inte de två första filmerna legat rätt orörda ett tag nu? Sjukt!

ROTK var uppe på andra plats ett tag! men sedan dess har de legat orörda såvitt jag vet...

Föresten har jag lust o haka på genom halva sverige! Vafan, Kalle kan köra, släng med Hannes och lite bra bilmusik så blir det roadtrip!;)

Postad

1943 kom första batman, med med Lewis Wilson i huvudrollen.

Postad

och att den ligger 1a på imdb har hänt förut. fanboys är inne och röstar 10 utan att ha sett den osv, den kommer halka ner till ~8 nånstans nån vecka efter den har premiär överallt.

Postad
och att den ligger 1a på imdb har hänt förut. fanboys är inne och röstar 10 utan att ha sett den osv, den kommer halka ner till ~8 nånstans nån vecka efter den har premiär överallt.

Mycket troligt, men ROTK kom väl bara upp på 2a plats, och den om någon film var väl hypad och hade massa fanboys som röstade 10? Star wars episod tre kom inte längre än ca 130e plats trots alla fanboys som röstade 10.

Det är inte särskilt troligt att Batman kommer stanna på 1a plats, men att hamna där över huvudtaget, när varken ROTK eller ep3 gjorde det, säger ju nåt om hur bra den kan tänkas vara.

Postad
Den ligger nu etta pa IMDB, jag ger den en 9a. Jokern ar brutalt bra, man far mycket "bang for the buck" i den filmen. Man maste se den pa en bio med bra ljud, verkligen grymt bra musik o sa.

Roligaste var dock alla previews innan filmen, bara blockbusters/action: Mummy 3, The Spirit, Rightous Kill, The Day The Earth Stood Still, Body of Lies, Quantom of Solace och Terminator Salvation...

Jag haller med! Kombinationen av att se alla popcorn previews + filmen blev grymt. Basta tankbara uppladdning. Jag skulle vilja saga ett 3 saker gjorde denna film: Musiken, IMAX och Heath Ledger.. Med tankte pa att jag inte ar nagon Batman fan sa ar 8 pa IMDB ett grymt bra betyg fran mej. The Dark Knight ligger fortf. etta med 9.5 pa IMDB, Gudfadern har 9.1...

Peace

Postad

Nu har den fortf 9.7 och ligger etta med DUBBLA rösterna. 37,5 tusen röstade 10. Så mycket fanboys kan det väl ej finnas. Ännu roligare är att Godfather fanboysen e p*** off! Godfather förtjänar ej va 1a det är en 8.8 i min bok. Sen är de pissed off för att den gick om alla jävla tråkiga överskattade så kallade klassiker som Chinatown tex... Jag njuter varje sek av o läsa deras arga patetiska no-life kommentarer. Kan det inte bli torsdag? Längtar som F*N!

Postad
Nu har den fortf 9.7 och ligger etta med DUBBLA rösterna. 37,5 tusen röstade 10. Så mycket fanboys kan det väl ej finnas. Ännu roligare är att Godfather fanboysen e p*** off! Godfather förtjänar ej va 1a det är en 8.8 i min bok. Sen är de pissed off för att den gick om alla jävla tråkiga överskattade så kallade klassiker som Chinatown tex... Jag njuter varje sek av o läsa deras arga patetiska no-life kommentarer. Kan det inte bli torsdag? Längtar som F*N!

Kanns mer som att det ar en no-life kommentar att prata om hur kul det ar nar en film man inte sett toppar listor.

Den filmen kommer sakert droppa nagra placeringar da IMDB har ganska bra system for att se till att folk som lagger en 10:a pa alla filmer de rostar pa inte blir vart 10:e poang, vilket till viss del stoppar "fanboys".

Postad

Chinatown är kanske den mest sega filmen ja sett :) .. Och det är ju inte så kul att TDK går till 1a så att ja hoppar på sängen och skriker Nolan är en gud och Batman är det bästa som hänt planeten... Det e ba så man får ett leende när man ser sen movar man on med livet och tänker inte på det. 3 Dagar kvar nu för mig. Längtaaan!

Postad
Chinatown är kanske den mest sega filmen ja sett :) .. Och det är ju inte så kul att TDK går till 1a så att ja hoppar på sängen och skriker Nolan är en gud och Batman är det bästa som hänt planeten... Det e ba så man får ett leende när man ser sen movar man on med livet och tänker inte på det. 3 Dagar kvar nu för mig. Längtaaan!

jag tror the dark knight är fantastiskt bra men om 10 år är den nog bortglömd förutom i serietidnings/batman-kretsar.

jag är gammal nog att minnas den sinnessjjuka hypen kring Burtons Batman och den var fan ännu vildare. Detta stuk är iofs klart bättre men skulle vilja dom tog det ännu lägre ner på mörkare och primitivare nivå. inte så mycket superhäftigt och cgi

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...