ChrisSFP Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 Teaser till SkullFilms 2006 produktion, filmat runt om världen i DV/HDV. Format. Streaming via youtube http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1141623229 Musik från The Sonic Blocks och Basic Element http://transition.se/uploads/news/n694_img1-h.jpg http://transition.se/uploads/news/n694_img2-h.jpg http://transition.se/uploads/news/n694_img3-h.jpg Färdiga filmen finns att köpa via skullfilms.com eller i de flesta butiker som säljer snowboards/skateboards. 0 Citera
Tomtebo Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 gillar introt till er teaser. Annars var den bra :) 0 Citera
skoter_emil Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 smid filmat, redigerat och åkt... tummen upp 0 Citera
ChrisSFP Postad 1 mars 2007 Författare Postad 1 mars 2007 tackar tackar Kommer nog något nytt efter påsk skulle jag gissa, ska då äntligen få testa mitt nya Sony system i riktiga fjäll 0 Citera
ChrisSFP Postad 5 mars 2007 Författare Postad 5 mars 2007 Ingen som vill peppa ner en med lite kritik, helst på redigeringen..? 0 Citera
MrErik Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Grym! vilka åkare är med i filmen några kända? vilka stälen åker ni? kläppen såg jag att ni åkte. Och en fråga hur gör man såna der oranges röda flashar? har jag hundrat länge som är sist i filmen 0 Citera
jernby film Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Speciell typ av redigering och klipp ju. Likt att den skulle vara filmad med film, eller var den det. Häftig oavsett ;) Låt höra om det är dv eller film ? /nils 0 Citera
Creator Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Mycket snyggt, gissar att ni lät er inspireras av diverse skate-filmer? 0 Citera
ChrisSFP Postad 8 mars 2007 Författare Postad 8 mars 2007 Njo inspirerad blir man av allt, helt klart.. finns ju några helt okej filmer, tb 2 är grym, (tb serien slutade på 10 sen började standard films ha riktiga namn iställe) samma med The Garden, den älskar jag. Men har själv filmat snowboard / skateboard sen tidigt 90-tal sen har det bara växt tycker jag, intresset förökar sig som ;) Sjukt tidkrävande att klippa dock, skulle uppskatta att teasern nitt sett kanske tog ca 50 tim att klippa, inte många beats som är missmatch eller saknar anledning. Allt är filmat i DV/HDV och vi har filmat över Europa, Scandinavien (ja jag vet det tillhör europa ;) samt en hel del i USA och det mysiga övergångarna/flasharna är relativt enkla att skapa. Är en hel radda med kända åkare med, i princip alla har något form av kontrakt med sponsorer och många lever uteslutande på att åka snowboard. De som medverkar i Frienemies är. Niklas Byström Anton Gunnarsson Jonas Carlsson Christofer Thelin (se på fan säg.. jag gör frontflippen över trucken i teasern) Kim Karlsson Kim Zemren Hans Ålund Oskar Nilsson Martina Larsson Kalle Ohlsson Chris Chance Kristoffer Hultgren Ronnie Andersson Erik Nygård Jonas Gustavsson Johan Airjoki Mattias Rönnholm Och kikar ni lite i de större internationella snowboardtidningarna osv ser ni nog dessa namn hyffsat ofta. Kul att ni gillar det iallafall, sporrar en att fortsätta fast det gör ont =) 0 Citera
MrErik Postad 9 mars 2007 Postad 9 mars 2007 Känner igen några namn der. Hur har du fått dom att börja filma med er? Det är rätt ny starta företag kan jag tänka mej? Åkarna vill vällha lite betalt och så för att dom är med? Kan du inte gå in lite djupare på hur man göra såna dera övergångarna/flasharna? 0 Citera
ChrisSFP Postad 15 mars 2007 Författare Postad 15 mars 2007 Nä de flesta har jag själv åkt med sen den tiden då jag själv körde hela rejset med sponsoret och tävlade, så några av de yngre förmågorna har väl sett upp till oss äldre rävar förr och numera sitter man bara och förundras när de kör skiten ur en ;) Så har vi plockat in åkarna allt eftersom man lärt känna dem vid tävlingar och events. Det är bara vänner som är med i filmen, det är den enda regeln SkullFilms kört med genom åren. Har filmat snowboard i snart 15 år men SkullFilms som produktionsnamn för 5-6 år sedan och företaget blev ett företag för snart 3 år sedan. Flasharna är antingen gjorda i AE och photoshop genom lager, du får nästan googla efter det. Annars är det att få tag på någon filmare som filmar i 16mm el 35mm och få honom/henne att ge dig några av hans "fel" i filmen för flasharna är ett fel som blir när ljus träffar filmen och exponerar den. Sen att få det till en övergång är lätt bara arbeta med lager i FCP och välja layertyp addetive eller vad som ger bäst resultat i dina ögon. 0 Citera
zaps Postad 21 april 2007 Postad 21 april 2007 Tjenare Christoffer! Jag har sett alla skullfilms tidigare filmer som fe real, ammo och playback. Av teasern till att bedöma tycker jag detaljfilmning har ökat som till exempel lastbilen där.. Blir lite skönare brädfilmer när man filmar detaljer vid ett hopp eller rail. Första låten tyckte jag inte var så passande för bräda, men det är min smak. Den andra låten var dessto bättre och tyckte du valt bra "tema" att köra slowmotion vid det "sega" ljudet. Mkt bra för övrigt och som du själv sa har du lagt ner mkt tid på att inte få några beats som är missmatchade. 0 Citera
ChrisSFP Postad 17 juni 2007 Författare Postad 17 juni 2007 Tackar, helt underbart med de som du som varit med hela rejset =) Jo håller med dig, jag känner ju själva att vi utvecklats otroligt med filmning och redigering. Allt är ju trots allt.. huum vad är fel.. vad saknar vi och vad behövs mer. Sen har åkarna blivit äldre, mer pengar, mer ansvar, mer exotiska platser och bättre kameror ger också ett betydligt bättre helhetsintryck, jag har tillgång till studio osv (utbildar för övrigt folk i Final Cut nu för tiden ;). Fe ReaL var bara en kompilation av mig av det vi hade filmat under året samt lite fest, basejump osv med folk jag hängde med.. sen har det växt lite mot dagens sitts då SkullFilms helt enkelt är största produtions namnet i snowboard sverige. Iår blir det dock ingen ny film, jag har gjort lite andra projekt för bla Nitro Snowboards och resten av SFP crewet har fått hjälp av bla Stale för att göra ett nytt projekt, Snowkids, jag tror det kommer bli sjukt och det är bla Byssa som var med och startade SFP som håller i det projektet, verkar helt galet. Kommer bli en gratis produktion så den lär finnas på DVD som vanligt i Oktober / November. Kör hårt och kul som sa-an med sånna som dig som hållit ut genom åren! 0 Citera
Joel_1980 Postad 17 juni 2007 Postad 17 juni 2007 Jag kan klaga på en sak :)... gillar inte hur filmen hoppar in och ut ur letterboxen, annars är den snygg. Lägg på en 16:9 letterbox på hela skiten eller zooma in på de klippen du filmat i 16:9 så allt får samma aspect ratio.. då blir den ännu snyggare! 0 Citera
ChrisSFP Postad 19 juni 2007 Författare Postad 19 juni 2007 Jag kan klaga på en sak :)... gillar inte hur filmen hoppar in och ut ur letterboxen, annars är den snygg. Lägg på en 16:9 letterbox på hela skiten eller zooma in på de klippen du filmat i 16:9 så allt får samma aspect ratio.. då blir den ännu snyggare! Jo jag vet det, är skitirriterande, men det är material från kanske 5-10 olika kameror i både NTSC och PAL så tidspressen att få ut den i tid höll inte för att göra om allt till rätt ratio. Kan tipsa om en ny film jag just gjort, denna ovan är ju över ett år nu. Kika denna och kom med kommentarer http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=2026478421 Filmat i HD med lite filter osv.. tyvärr sabbar myspace kvallan en massa men går säkert uppfatta ändå, klipptid ca 3 timmar och filmat under en vecka vid påsk här i sverige. 0 Citera
Joel_1980 Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Ett tips är att lägga en svart bar uppe och en nere som ramar in filmen (letterbox). Det tar inte många sekunder.. 0 Citera
ChrisSFP Postad 20 juni 2007 Författare Postad 20 juni 2007 Jo det är helt sant, gled tyvärr mellan fingrarna men tack för tipset. 0 Citera
Creator Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Kika denna och kom med kommentarer Underbar... fruktansvärt inspirerande. Det var endast några enstaka klipp som jag kände du kunde uteslutit och slutbilden var lite väl lam måste jag säga. Annars, beundransvärd. 0 Citera
ChrisSFP Postad 20 juni 2007 Författare Postad 20 juni 2007 .. slutbilden var lite väl lam måste jag säga. Annars, beundransvärd. Haha tackar, jo det var så att detta gjorde jag endast för att åkarna som var med skulle få se lite av materialet och lite tips på vad man kan göra med det, sen tänkte jag till lite, för alla sprider allt så sanslöst nu för tiden även om det skulle vara "hemligt" då det skall vara i nästa års internationella Nitro film som trycks i några hundra tusen ex.. så då tänkte jag nått lungt där mitt namn syns ;) Utifall de råkar visa den för potentiella framtida uppdragsgivare. Den passar som inte in men om du tänker att den är för reklamen då blir det lite bättre. Kul du gillar den i övrigt. Försökt få upp den som egen tråd ett antal gånger men är ju nästan omöjligt att göra allt rätt på den här sidan, på ett enkelt sätt alltså. 0 Citera
jimijames Postad 21 juni 2007 Postad 21 juni 2007 det kanske har sagts, orkade inte läsa alla inlägg. Snygga bilder som fan men endel klipp skulle kunna tajtas till och vissa skulle kunna göras lite "lösar".. annars var det en film som jag nästan skulle kunna köpa=) 0 Citera
ChrisSFP Postad 2 juli 2007 Författare Postad 2 juli 2007 Tackar tackar, jo jag vet, allt går att göra tajtare, ser det själv när man tittar på gamla grejjer. Han du kika på den andra filmsnutten jag posta en länkt till en bit upp, den är från i våras, lite mer aktuellt. Fått 2 varningar nu för när jag försökt göra ett nytt inlägg med den filmen blir alltid bilderna jag lägger upp en annan bredd än tillåtet.. jävla facebook som gör om storlekarna :/ Vi har sålt hyffsat av filmen faktiskt, inte alls som Playback då vi sålde slut hela produktionen (1000 ex, men tro det eller inte det är ganska mkt i snowboardvärlden, sett så att det rör sig om sålda ex, inte gratis för reklam, spridning mm) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.