antennen Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Tjena Jag undrar hur man ska kunna slå en stekpanna i huvudet på någon och få det att se trovärdigt ut. Stekpanna ska se tung ut och personen som mottar slaget ska inte bli skadad, helst... Jag tror det blir för svårt att bygga ett modellhuvud som ser bra ut. mvh Antennen 0 Citera
Fürni Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Jag föreslår att du gjuter en i gummi - svartmålat kan det se ut som gjutjärn, och det ger en ganska bra kompromiss mellan tyngd, hårdhet och möjlighet att drämma till skådisar i huvudet. :) 0 Citera
Team_fagott Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Jag föreslår att du gjuter en i gummi - svartmålat kan det se ut som gjutjärn, och det ger en ganska bra kompromiss mellan tyngd, hårdhet och möjlighet att drämma till skådisar i huvudet. :) Batonger är väll gjorda i gummi, tycker att det låter lite farligt faktiskt, beror ju på hur hårt man slår iof, slår man för löst kan ju trovärdigheten minska drastiskt. Kanske finns lättare gummiblandningar? Jag föreslår ett lättare material ,och att ni istället lägger tid på att träna på att röra er så att det ser trovärdigt ut. Kameravinklar och ljudläggning kan spela in. 0 Citera
Fürni Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Batonger är väll gjorda i gummi, tycker att det låter lite farligt faktiskt, beror ju på hur hårt man slår iof, slår man för löst kan ju trovärdigheten minska drastiskt. Kanske finns lättare gummiblandningar? Det beror helt på typen av gummi (som ju faktiskt inte är ett material i sig utan bara ett samlingsnamn för massa olika elastomerer som kan se ut och bete sig lite hur som helst). 0 Citera
antennen Postad 24 januari 2007 Författare Postad 24 januari 2007 Vet ni någon som kanske har en gummistekpanna över? 0 Citera
Team_fagott Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Vet ni någon som kanske har en gummistekpanna över? LOL.. 0 Citera
turbofisk Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Filma som om det vore en fajt är mitt tips... 0 Citera
Fredrik Blom Postad 25 januari 2007 Postad 25 januari 2007 Håller med föregående talare - tänk på kameravinklar och öva in rörelser och reaktioner så går det att få det väldigt trovärdigt. /Rico 0 Citera
John Postad 25 januari 2007 Postad 25 januari 2007 Vet ni någon som kanske har en gummistekpanna över? Sorry jag misstog min från en riktig igår och den har smällt ut över hela min spis:( ;) 0 Citera
Java ex Machina Postad 25 januari 2007 Postad 25 januari 2007 Sorry jag misstog min från en riktig igår och den har smällt ut över hela min spis:( ;) Det där har hänt mej också en gång. 0 Citera
Java ex Machina Postad 25 januari 2007 Postad 25 januari 2007 Batonger är väll gjorda i gummi, tycker att det låter lite farligt faktiskt, beror ju på hur hårt man slår iof, slår man för löst kan ju trovärdigheten minska drastiskt. Kanske finns lättare gummiblandningar? latexgummi med en lätt stomme är absolut inget farligt, och används flitigt i både film och lajvsammanhang. 0 Citera
Fieldmedic Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Man borde väl kunna spela in klippet där karln blir slagen i huvet, i slow motion å sen dra upp farten och lägga in ett lämpligt klonk-ljud... 0 Citera
John Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Det där har hänt mej också en gång. Måste vara ett Alby fenomen ;) 0 Citera
jernby film Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Gör samma sak när någon blir påkörd av en bil. Finns fler inlägg om detta som filmar 2 klipp och lägger ihop. Med lite fantasi är det enkelt. /nils PS. man ska inte slå en bil i huvudet på någon alltså.. 0 Citera
Nicke_92 Postad 7 mars 2007 Postad 7 mars 2007 Man borde väl kunna spela in klippet där karln blir slagen i huvet, i slow motion å sen dra upp farten och lägga in ett lämpligt klonk-ljud... svaret är ja, funkar riktigt bra tycker iallafall jag... för övrigt ( inte riktat til fieldmedic) så gör ibland leksaksvärd i gummi och så ont i huvudet om man drämmer till för allt man är värd. Och blir det inte en lätt sladdrig effekt om man kör med en latexmodell av stekpannan?! 0 Citera
Normen Postad 9 mars 2007 Postad 9 mars 2007 Varför krångla till det? Ingen använder väl gummihänder vid en hederlig käftsmäll. Det är kamerans placering i förhållande till skådespelarna som gör att det ser trovärdigt ut. Slå personen i riktning mot ansiktet men ställ dem en meter ifrån varandra, placera kameran var som helst förutom rakt från sidan och du har ditt (i filmen) platta ansikte. Kram 0 Citera
kvällensdebatt Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 gör ett wwe slag sunt slag..eller va fan det kallas.. slå men häjda slaget när det är nära.. jag har gjort picis samma sak som du ,fast med en spade.. funkade skit bra och blev trovärdigt när man lägger på ett passande ljud... tips är ju att öva på att dämpa slag.. annars kan det ju vara lite dumt:P 0 Citera
ekan91 Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 använd vinklar så att det ser ut som om du drämmer till poolaren de är någ de lättaste och framförallt billigaste!!! 0 Citera
Gäst bollyn Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Otillåten annonsering, spam. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 0 Citera
blotarne Postad 25 mars 2007 Postad 25 mars 2007 Som sagt... somsagt slå stekpannan mot hövet men endå inte slå den på honom det går göra det jättetrovärdigt! jag har testat detta fast det var med en hammare ;) HÖHÖ^ sedan redigera man lite snyggt med ett skönt kling* ljud så ser det bra ut :D 0 Citera
Lindseyelle Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Håller med Ekan, att arbeta med vinklar är nog det absolut billigaste, och säkert även det mest använda i stora filmer 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.