Jump to content

Recommended Posts

Posted

mm jag tror det är trickat men hur skulle man kunna ha gjort det? 3d animerade bollar (skulle inte kunna tro det). är det nån annan som har en anning lr vågar gissa? skulle vilja höra lite spekulationer. Men det är ju omöjligt att sänka varje boll.

Posted

Efter sprängningen så finns det inget som passerar eller stör bordet, så min fetaste gissning är att dom direkt efter sprängningen, en frame efter själva impact, klonar bort dom äkta bollarna & byter ut dom mot CG.

Gör en freeze-frame på filmen med så korta intervall du kan så ser du att det finns ett glapp i bollarna där.

Det glappet är en perfekt brytpunkt mellan live-action & CG-ballar.

Posted
Kan inte se något trixande med bollarna, rörelsemönster m.m. Himla intressant om man kan få svaret. Eller hur, Headman?

/nils

mm, skulle vilja veta hur dom gjort man kanske skulle kunna testa göra likadant om det nu är trickat

Posted

men det går inte att spränga i alla bollar, tro mig jag är rätt biljard kunnig. inte ens självaste Efren Reyes klarar av det.

men som sagt det är fake. Skulle vara kul och försöka få en lika bra fake sprängning själv filmad och trixad med alla möjliga effect och 3d animering. då skulle man kunna skrytta för några kompisar iaf.

//Johannes

Posted
ingen som funderat på att Nes-Café kanske ligger bakom den här videon?

gratisreklam när den sprids över nätet........

jo de har du ju rätt i, skulle ochså tipsa på gratis reklam!