Headman Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 här är en kille som sättar 9 bollar i 9 bolla i sprängnignen alltså varje boll! helt otroligt måste vara trickat? johannes http://www.youtube.com/watch?v=Z8OoJbx99ko 0 Quote
Headman Posted January 7, 2007 Author Posted January 7, 2007 mm jag tror det är trickat men hur skulle man kunna ha gjort det? 3d animerade bollar (skulle inte kunna tro det). är det nån annan som har en anning lr vågar gissa? skulle vilja höra lite spekulationer. Men det är ju omöjligt att sänka varje boll. 0 Quote
jernby film Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Samtliga bollar är radiostyrda ;) /nils 0 Quote
Christian van Caine Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Det ser väldigt CG ut. Mergar bra enbart eftersom det är så usel bild förmodligen. Kolla på rörelsemönstret på bollarna :-) 0 Quote
jernby film Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Kan inte se något trixande med bollarna, rörelsemönster m.m. Himla intressant om man kan få svaret. Eller hur, Headman? /nils 0 Quote
Christian van Caine Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Efter sprängningen så finns det inget som passerar eller stör bordet, så min fetaste gissning är att dom direkt efter sprängningen, en frame efter själva impact, klonar bort dom äkta bollarna & byter ut dom mot CG. Gör en freeze-frame på filmen med så korta intervall du kan så ser du att det finns ett glapp i bollarna där. Det glappet är en perfekt brytpunkt mellan live-action & CG-ballar. 0 Quote
jernby film Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Ja, du har nog rätt. Svårt att se. Dålig kvalitet på filmen men den kanske ska vara en del av trixandet. /nils 0 Quote
Headman Posted January 11, 2007 Author Posted January 11, 2007 Kan inte se något trixande med bollarna, rörelsemönster m.m. Himla intressant om man kan få svaret. Eller hur, Headman? /nils mm, skulle vilja veta hur dom gjort man kanske skulle kunna testa göra likadant om det nu är trickat 0 Quote
Bleckert Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Varför skulle det inte kunna vara på riktigt? har man sett på proffsbiljardspelare så blir man rätt förbryllad över vad de kan åstakomma! 0 Quote
Jawo Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Jag tror utan tvekan att det är riktigt. 0 Quote
Lasse_laser Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Dom har svarat på forumet till den filmen att den är en fake. 0 Quote
Headman Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 men det går inte att spränga i alla bollar, tro mig jag är rätt biljard kunnig. inte ens självaste Efren Reyes klarar av det. men som sagt det är fake. Skulle vara kul och försöka få en lika bra fake sprängning själv filmad och trixad med alla möjliga effect och 3d animering. då skulle man kunna skrytta för några kompisar iaf. //Johannes 0 Quote
jernby film Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Gud e styr, med pekpinnen eller poltergeist tror vi inte på. Miljarder försök och 1 miljon meter videofilm och en knäppgök som håller i kön, kanske. Lättare med fake. /nils 0 Quote
Java ex Machina Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 ingen som funderat på att Nes-Café kanske ligger bakom den här videon? gratisreklam när den sprids över nätet........ 0 Quote
Headman Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 ingen som funderat på att Nes-Café kanske ligger bakom den här videon? gratisreklam när den sprids över nätet........ jo de har du ju rätt i, skulle ochså tipsa på gratis reklam! 0 Quote
Recommended Posts