Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har länge funderat på vilken som är den bästa filmen! har kommit fram till att det är Forrest Gump även om jag inte är helt säker.

min motivering är att det är en oerhörst filosofisk och varm film. det finns inget rätt och fel och det som genomsyrar filmen är Forrest godhet och välvilja, utan att han själv egentligen förstår det. paradoxen att en ofattbart korkad människa kan åstakomma så mycket genom att tro och vilja tycker jag är väldigt inspirerande!

Postad

Helt ärligt så är denna tråd helt onödig. Kunde väl istället skapa en tråd om "Vilken är eran favorit film, och motivering"

Sen om du pratar "objektivt" så har du ganska så fel fast FG är en helskön film.

Postad

måste väll få lägga upp trådar enskillda filmer här på forumet?

sen vet jag inte om jag nämnt något om objektivitet, så vart du får det ifrån förstår jag inte!

Postad

"Filmcafé Diskussioner som inte hör hemma i någon av de övriga filmforumen."

Klart att även onödiga trådar ska få skapas, även om denna inte är onödig enligt min mening :)

Håller med om att FG är en av de bästa filmerna som gjorts, men att välja EN film som är den bästa är ju omöjligt.

Postad
måste väll få lägga upp trådar enskillda filmer här på forumet?

sen vet jag inte om jag nämnt något om objektivitet, så vart du får det ifrån förstår jag inte!

Du drar inte precis om något som tyder på att du är subjektiv i dina åsikter. Sen hur du kommer fram till att just FG är världens bästa film är ett mysterium. Du får gärna utveckla dina åsikter än de som du har redan utgått med.

Postad

Jag såg Crash, av Paul Haggis, i fredags och måste säga att den var otroligt bra. Genomtänkt manus och allt som en bra film ska innehålla...

Forrest Gump är som sagt också en riktigt bra film som man bara sjunker in i och sitter helt uppslukad av handlingen när man ser den.

Postad
Jag såg Crash, av Paul Haggis, i fredags och måste säga att den var otroligt bra. Genomtänkt manus och allt som en bra film ska innehålla...

Håller med till fullo! Oerhört bra film! OCH FG är lika bra om inte lite bättre ändå, i min mening.

/jag ogillar dålig atmosfär

Postad

Gump är en sån klassiker som man hoppas dom aldrig gör en fortsättning på, även om Haley Joel Osment faktiskt spelade forrest jr, och det finns en uppföljare på boken, så skulle det inte vara rätt. Lite som att göra en uppföljare på E.T.

Men den är långt ifrån den den bästa filmen någonsin. Det är som att säga att det bästa musikstycket någonsin skulle vara skapat under vår livstid.

Crash var helt ok tycker jag, inte alls så predikande som många klagar på att den är. Men bland den typen av filmer reagerar fortfarande Magnolia.

Postad
Har länge funderat på vilken som är den bästa filmen! har kommit fram till att det är Forrest Gump även om jag inte är helt säker.

Finns det en bästa film? Vilken är den bästa målningen? Pjäsen? Låten? Själv har jag nog ingen "bästa film". Däremot har jag ett flertal filmer som jag tycker oerhört mycket om, vilken av dom som för stunden är bäst beror på mitt humör. Ibland passar Livet är underbart, ibland Fight Club och ibland The Devils Rejects. :)

Postad
Finns det en bästa film? Vilken är den bästa målningen? Pjäsen? Låten? Själv har jag nog ingen "bästa film". Däremot har jag ett flertal filmer som jag tycker oerhört mycket om, vilken av dom som för stunden är bäst beror på mitt humör. Ibland passar Livet är underbart, ibland Fight Club och ibland The Devils Rejects. :)

det är därför jag skriver att jag inte är säker, kanske inte uttryckte mig helt klart. menar inte att den fajtas med EN till film utan många.

Postad

FG är självklart en otroligt bra filmmen den bästa nånsin vet jag inte:)

Vi får inte glömma bort klassiker som:

Psycho

Star wars

Jaws

Pulp fiction

The Usual suspects

Goodfellas

Taxi driver

Vertigo

Casablanca

Schindlers list

Alien

Amadeus

osv, osv, osv...Finns alldeles för mycket bra film för att peka ut en som den allra bästa:)

• 2 veckor senare...
Postad

Pulp Fiction

Star wars

war of the worlds

Pirates of carribean

Amadeus

Gilbert Grape

Schindlers list

Hajen

Color of money

Crash

Sagan om ringen trilogin

Indiana Jones

King kong

mm mycke spielberg 4 st

Postad

FG är en riktig höjdare. var på inspelningsplatsen "Charleston, South Carolina" för några veckor sedan och var och käkade på resturangen "bubba gump shrimp Co" där dom bara serverar räkrätter, mysigt litet ställe =D.

köpte också en t-shirt med texten. "stupid is as stupid does" =D..

Så visst jag erkänner jag är en riktig FG fan :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...