jernby film
Medlemmar-
Inlägg
1 636 -
Blev medlem
-
Dagar Vunna
6
Allt postat av jernby film
-
Nu var väl inte budgeten tänkt som miljonprojekt, eller? Att konkurrera ut Hollywood med nya actionfilmer from little big Sweden? /nils
-
Du har ju på egen hand gjort en film som upprört, GRATULERAR ;) Många filmare har börjat sin karriär på det sättet. Finns ingen utbildning för det. Däremot finns utbildning på det tekniska att göra film. Helheten med dej och folk som kan filmteknik lovar gott för framtiden. /nils
-
Att du ska syssla med drama i framtiden är helt klart. Du väcker starka känslor hos många. Filmen är i sin helhet tekniskt amatörmässigt gjord. Ska du fortsätta med drama, vilket du ska, bör du göra bättre ljud och bild. Förstår att denna film väckt intresse/avundssjuka på skolan. Om det är din egen far som är med väcker det dåliga vibrationer. Drama med någon som känner sej lurad och nedtryckt av sin omgivning finns ju berättat i film på många sätt. Avrätta skolkompiser gör man endast i USA. /nils
-
Spela du in på dv-kamera och redigera i premiere. Bakgrund kan du använda ett manupulerat fotografi, som du kunde sa du, eller något du ritat i Photoshop. Glöm super8-kameran. Resten blir ju det roliga, att filma av prylar framför en bluescreen som sedan läggs över bakgrunden i premiere.Filmer finns ju från 50-talet, sök på internet. Om du ska ha skådespelare filmade framför bluescreen och lägga in i filmen är det nog bra med AE. Annars kan du ju filma dom separat. Himla bra blir det iallafall ;) /nils
-
Jag tycker din idé är annorlunda och kul ;) Gör den inte för bra bara. Du ska väl inte jobba i After effects?. Har du sett Flash Gordon från 1934? menar att effekterna där är kul att se idag, kanske lite väl mycket parodi för din film. Posters och reklam från 50-talet skulle kunna vara inspirationskälla till bakgrunder. Bakgrunder till "flygande tefat" och allehanda köksredskap, som jag tänkte nu i min fantasi :) /nils
-
Osannolik idé ;). Du tänker göra en parodi på gamla filmer alltså. Att se Flash Gordon från 1934 är himla kul, tycker jag. Det dumma är ju att nybörjare som ska göra rymdfilmer blir just oftast roliga att se. Även om snören göms och bluescreenteknik används. Det vet i tusan hur du skulle göra den. Men jag tycker nog att du ska göra den. Blir den för bra och verklighetstrogen för du väl lägga in lite snören hängande i målade mjölkpaket efteråt ;) /nils
-
Bra för dej. Tror detta varit uppe i tidigare tråd. Även där delade meningar. Med andra ord är detta beroende på hårdvara/mjukvara/kunskap/eget meck o.s.v Finns alltså ingen vettig förklaring utan var och en får mecka själv. Jag har iallafall filmklippen på extern och för över till datorn via firewire när jag jobbar i After effects. Lugnare så ;) /nils
-
Japp, så är det. kul anekdot ;) du måste haft kul i telefon. Jag är ingen expert på datorer men jag vill att allt ska funka. Brukar råda vänner samma sak som ovan för att undvika problem. /nils
-
Du jobbar alltså med dina filmer som ligger på externa hårddisken? Även AE? Kan du det är väl allt bra. Jag kan det inte utan problem. Jag har fler externa hårddiskar som jag flyttar från olika datorer, för alltid över filerna innan redigering och annat arbete. /nils
-
Att föra över klipp som ska redigeras från externa hårddisken till datorn är väl en bra tumregel, tycker jag. Mindre problem. Ser till att utrymmet i datorn hålls nere. /nils
-
Du ska inte redigera dina klipp via usb eller firewire. Blir inte bra. Extern hårddisk med firewire ska du endast lagra dina klipp. Tryggast så för att unvika problem, tycker jag. /nils
-
Fint drama, mycket snyggt foto och ljud. Fortsätt åt det hållet, tycker jag ;) /nils
-
Tekniken att filma springande i skog blev ju mycket bra. Likaså helikopterljudet. ;) Men ni är för unga som skådespelare i ett krigsdrama. /nils
-
Den ytterst obehagliga mannen (2.41)
jernby film svarade på ämne startat av jullpa i Kolla min film!
Poesi och hela bildberättelsen med musiken. Otroligt bra ;) Just att hålla igen med tempot och lägga över till betraktaren en tanke. Suveränt ;) /nils -
Spela in en bilolycka med hjälp av Blue screen
jernby film svarade på ämne startat av Bleckert i Specialeffekter
Och sen hade du tänkt?............................................... ;) /nils -
AE, skulle kunna bli realistiskt /nils
-
Utveckla från Johns idé, till avancerad byteshandel. Copyright på Pizza byts mot att maffian tar hand om Hälsovårdsmyndigheten och en Mercedes 600. Pizzaägaren erhåller 2 st TV-apparater, Pentium 100mhz-dator och en persisk matta. Under tiden får Pizzaägaren nys om nytt sätt att göra pizza från Findus. Frys till frys-försäljning blir smart idé som ingen kan säga nej till.
-
Den var bra ;).... gå vidare på den som idé. /nils
-
Se där ja.....visste inte det hade hänt igen..av en 13-åring. Bra straff, föräldrarna för betala. /nils
-
Spela in en bilolycka med hjälp av Blue screen
jernby film svarade på ämne startat av Bleckert i Specialeffekter
Du är ju en baddare på att klippa film, tror jag. Klipp ner som tusan, klipp som ser nästan ut som stillbilder. Med ljud och musik klipper du ihop detta som kommer att se ut som miljonprojekt. Går nog inte att förklare i detalj ;) /nils -
Det gjorde du bra. ;) Det blir nog sikte 1.0 i alla fall. Vet ej hur sikte 3.0 kan användas i film. Det kanske den kan förresten med lite fantasi. /nils
-
Just så ;) alternativet kan ju vara att förstorade filmen i post, i den inre delen runt kornet, blir lite suddig. Om man använder viktims andra bild. /nils
-
Stor fantasi...miniatyr på riktigt
jernby film svarade på ämne startat av wane be bra i Specialeffekter
Jag vet inte egentligen riktigt vad du ska göra. Just nu har jag filmat interiören från en krog och bar. Sett till att kameran har rört sej över hela och delar i närbild. Även fotografier. Enkelt. Sen borjar arbetet med att skapa alla langare, fint folk, fyllon, maffiabossar och strippor.Dom kan ju göras hur stora och små man vill. "Stor fantasi...miniatyr på riktigt" började ditt inkägg. Kanske min film blir tvärtom " Riktig krog.....miniatyrer med fantasi" Är kanske inte det du är inne på ;) Inte film och foto som bakgrund till att göra figurer i lager 2 ? ? ? /nils
