lilla_farbrorn
Medlemmar-
Inlägg
2 302 -
Blev medlem
-
Dagar Vunna
6
Allt postat av lilla_farbrorn
-
[citat=TheBrotherOfLight]Om ni vill se långa, snyggt klippta trailers, så sök på MGS3 TGS 2004. Själv grät jag de första gångerna.[/citat] Vad är det? Är det trailern för Metal Gear Solid 3: Snake Eater eller? Förresten var ju hitchhikers guide to the galaxy-trailer grym! Ett måste på bio alltså. Får ta å läsa boken nån gång också.. :p
-
Inte direkt film kanske, men jag älskar Ronny och Ragge-avsnitten.
-
Ledtråd 2: Skådespelaren på bilden är med i Triple X (xXx)
-
Kan inte riktigt hålla med där. Ensam Hemma-filmerna och samtliga Snuten i Hollywood är fortfarande underhållande. Vad gäller Ensam Hemma är jag kanske inte riktigt rätt målgrupp men jag såg dem båda på tv för ett tag sen och det är kvalitéfilm. Musiken, ljudet, effekterna och skådespelarna håller hög klass. Och jag skrattade högt åt många sekvenser. Kan du motivera vad som är dåligt? Snuten i Hollywood var bättre förr men det är fortfarande bra. Eddie Murphy är ju klockren! Den enda filmen som jag tyckte var bra då men inte nu är "Det våras för rymden"
-
[thread=3007]Annan tråd om överskattade skådisar[/thread] Kanske inte riktigt är samma sak, men.. [citat=Jeopardyjack]Van Diesel Sandra Bullock Ben Affleck Catherine Zeta Jones[/citat] japp, håller med till 1oo%
-
Ojoj. Det är mycket jag vill svara på efter att ha läst tråden, men jag orkar faktiskt inte. :p I så fall skulle jag behöve papper och penna så jag kommer ihåg vad jag ska ge respons på.. Mycket klokt och inte klokt här. Hursomhelst tänkte jag ta upp det jag tänkte på först. Det är också förmodligen det bästa jag kan säga för att få er att hata mig också. Haha. Gudfadern är tråkig. Jag förstod den inte, själva tjusningen med den. Jag hade iofs 39 graders feber när jag såg den men jag blev för uttråkad för att ge den en chans till. Jag har till och med dvd-boxen så FAN! Motivera mig att se den igen! Förklara vad som är bra med den. För ärligt talat, Marlon Brando är skitbra men filmen tilltalar mig inte. En film till jag tycker är överskattad är "American beauty". Visst, den är underhållande och ganska bra men 5/5 i betyg av all media. Muta? :h
-
Usch va hemskt det låter när du säger att jag "klagade". :P Jag menade det inte så. Generals-soundtracket skulle jag mer se som bakgrundsmusik och inte så passande till film eftersom det går i samma stuk hela tiden. Men det är klart det fungerar. :)
-
Kul idé. Antar att ni sett denna? http://www.redcoat.net/pics/gta4real.mpg Ljudet var ju lite tråkigt kanske, men förmodligen för att ni enbart micken från kameran va? Känner igen mig där. :) Bara muta och lägga på lite fågelkvitter så ordnar det sig. Haha. :) Handlingen var väl lite fattig men man behöver ju inte skriva om självmord och mobbing i alla filmer. :P Schysst filmat var det i alla fall.
-
Det är en schysst actionfilm faktiskt. Men för att ändå ge lite konstruktiv kritik tycker jag ni ska se efter hur ni håller vapnen. - Man håller inte vapnet mot kinden som en del av soldaterna gör i er film. Rekylen från skotten skulle göra ONT. - Man håller inte på magasinet på m16, det blir för tungt i fram och man skjuter ostadigt. - Vapnen ser väldigt lätta ut och skådespelarnas rörelser får det inte att se bättre ut, speciellt när de blir upptäckta i början (02:50) och soldaten slänger sig ned utan att vapnet nuddar marken. Omöjligt med en hand, vapen väger mycket! - En av soldaterna använder en stock som stöd för sin m16, detta skulle inte gå i verkligheten. Rekylen skulle vara för kraftig och vapnet skulle hoppa omkring och göra det omöjligt att träffa. - Nu vet inte jag om "Splinter Cell" är utbildade "poliser", men riktiga insatsstyrkor/militärer håller ned vapnena en aning och går inte med dem riktade rakt fram sådär, eftersom risken finns att de skjuter något som de inte borde skjuta. Sen en sak till. Generals soundtracket är dåligt, speciellt när det går genom hela filmen. Kanske tycker jag det för att jag hört det så mycket eftersom jag spelar spelet själv... Lite varierande musik och effekter skulle nog passa bättre. Ja, det var allt. Keep up the good work!
-
Voodoofilms mest populära film - final
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av Stupider...lika a fox i Filmcafé
Väldigt svårt att säga, men det får bli The Matrix. -
Tecknade kortfilmer plus annat
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av Daniel Hållquist i Filmcafé
mm, det där är en skojig sida. Jag gillar salad-fingers bäst. Får rysningar av ljuden. -
Tror du måste förklara lite vad det är för film. Man blir inte så intresserad om man bara får veta vad filmen heter..
-
haha, fan va alla har blivit klockrena på det här forumet. För var det mer: "Håll er till ämnet tack! /Orange" och sen "Tråden har låst på grund utav Voodoofilms regel §10409 /Pace" Keep up the good work dudes! :P
-
Typsnitt och storlek på undertexter
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av palle i Videoredigering
[citat=vicvolta]... är ett grafiskt begrepp som innebär det någon innan nämnt, ett typsnitt utan "fötter".[/citat] precis. Haha, santafantasma, de där var ju klockrena. Skrattade högt åt nästan alla. Men jag är trött också. :) -
Typsnitt och storlek på undertexter
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av palle i Videoredigering
Ett tips är också att använda groteska typsnitt utan seriffer eftersom dessa kan se konstiga ut på tv-skärm. Exempel på groteska typsnitt eller såkallade sanseriffer är Verdana, Arial och Comic Sans. Alltså typsnitt utan "fötter". Du kan också prova att kursivera texten. Det brukar se snyggt ut. -
Kan inte heller se filmen. Min dator har inte codecen som krävs. Synd. Får ta och kolla på den från nån annan dator vid nåt senare tillfälle. Lovar att återkomma med kommentar!
-
Jo, jag känner och tycker exakt detsamma. Det känns som om jag kan prestera bra/bättre, men jag har aldrig försökt mig på ett seriöst filmprojekt eftersom jag inte haft råd med utrustning eller tillräckligt med skådespelare. Jag önskar verkligen att jag kom igång nån jävla gång. Film vore så kul att leva på.
-
Var laddar man bäst upp film, kostnadsfritt?
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av bengt20700 i Kolla min film!
vad menar du med ladda upp och ladda hem? -
Väst stavas med Ä och inte E. Du kanske kan kolla in: http://www.ajpictures.se/tute-vest.htm Det är användaren "Stockholm" här på forumet som gjort denna tutorial för hur man gör västar. Tror jag. Ganska snygga faktiskt. Hade full koll förut var man kunde köpa allt möjligt sånt där. Du kan kolla [thread=938]här[/thread]. Kanske du hittar nåt bra.
-
skitcoolt. inte nån rookie som gjort den där inte.
-
Är det fest hemma hos Pace i helgen nu då? Vi måste ju fira!
-
kanske kul att se vad nån annan svarade. jag svarade såhär: Kön Man Ålder 15-24 Bor Svealand Ort Ort med 25 000 - 50 000 invånare Utbildning Gymnasium Inkomst i månaden före skatt - 10000 Vilka kanaler har du hemma? SVT1 SVT2 TV3 TV4 Kanal 5 Z-TV Vilka är dina favoritprogram på TV? Simpsons (TV4, TV3, Z-TV) Alias (TV4) That '70s show (TV4) South Park (visas inte för tillfället) Futurama (visas inte för tillfället) Vilka är de program du brukar se på TV? Alias är det enda jag verkligen brukar följa, andra program ser jag när jag råkar sitta vid tv:n. Vad skulle du vilja se på TV? Komediserier (t.ex. c/o Segemyhr) Underhållning (t.ex.: Så ska det låta, Fångarna på fortet, Småstjärnorna) Långfilm utländska Med tanke på dina svar ovan – skulle du föredra att programmen var.. Utländskt producerade program? Vad vill du INTE se på TV? Såpa (t.ex. Skilda världar, Vita lögner) Dokusåpa (t.ex.: Riket, Robinson, Big Brother, Temptation Island – vi syftar på en handling som är mer ”såpa” betonad t.ex. med utröstningar, pakter etc) Reality TV (t.ex.: Par på prov, Supernanny, The ultimate lovetest – vi syftar på ett mer dokumentärt berättande men med dramatik) Religiösa program Hur många timmar tittar du på TV per dag? Under veckan: Mindre än 1 Under helgen: 3-4 Vilka kanaler tittar du mest på? TV4 Vilket betyg skulle du ge svensk TVs program utbud överlag (betyg 1 till 5 där 1 är lägst och 5 är högst)? 4 - TV4 4 - TV3 3 - SVT1 3 - SVT2 3 - ZTV 2 - KANAL 5 Om du vill, beskriv med egna ord kort vad du anser om TV idag och vad du önskar för förändring. (max 250 tecken) Reklamen är jobbig, men jag antar att den måste vara där. Att avbryta för reklam mitt i filmer är dock skandalöst och det var rättvist att Vilgot Sjöman och Claes Eriksson fick skadestånd för avbrotten i deras filmer. Reklamen förstör stämningen och sågar isär mästerverk. Att volymen dessutom ska dras upp 200% är förjävligt eftersom en del människor som inte har fjärrkontroll också gillar att bädda ner sig i soffan och vill slippa att gå upp för att sänka och sedan höja när filmen börjar igen.. Jag tycker framförallt att SVT borde utnyttja sin möjlighet att få använda vilken musik de vill (eftersom de har avtal med stim) och inte använda samma musik till alla repotage och kanske spela mer musik i pauser eller kanske starta ett nytt program liknande mtv. Kanske en timme per dag? ((mer än 250 tecken, jag vet, men jag tänkte ändå skriva ALLA mina tankar.
-
[citat=Mr.Man]Är det inte fler än jag som får utslag av det här programmet? Jag testade demot och blev riktigt besviken!! Själva renderingen skedde med nån slags screen capture, eftersom överliggande fönster hamnade i filmen, samt att det inte hanterade ljud.. Jag har inte testat senaste versionen. Men alam dv 2 kan jag inte rekomendera, o snubben i videoövningarna, hallå!!! Nu börjar det klia igen måste sluta...[/citat] Jo precis så går det till. Därför kan man aldrig få bra kvalité på sina filmer om man vill ha med effekter från AlamDV2. Köper man dock 2an får man 3an gratis när det kommer ut. Kanske det är bättre? Jag och en polare köpte 2an och det var en besvikelse.
-
Kan hålla med nemo om att Keanu Reeves är något överskattad. Själv kommer jag att tänka på Helena Bergström. Såg Sprängaren för ett tag sen och den var lika värdelös som hennes skådespelarprestationer. By the way så äger Tom Hanks. Han är ju grym!
-
Det är ju jag! :P Tankar den nu 11,6kb/s :( Säger vad jag tycker om den sen.. ----------------------------------------------------- Nu har jag sett den! Skitsnygg! Är dålig på att ge konstruktiv kritik så jag går inte in på småsaker. Men fotot var skitsnyggt. Ljudet skrapade dock hela tiden, är det min dator det är fel på? Musikvalet var inte det bästa, tyckte musiken var irriterande, speciellt första och andra låten.
