Gå till innehåll

lilla_farbrorn

Medlemmar
  • Inlägg

    2 302
  • Blev medlem

  • Dagar Vunna

    6

Allt postat av lilla_farbrorn

  1. Så länge väggen tål vatten så ska det väl funka. :) Vill du inte ha den sojalukten/-smaken så går kaffe (m.vatten) också bra. Vill du köra med karamellfärg, undvik ekströms som jag har hört ska vara svårast att får bort.
  2. Leta upp lite bra recept på filmblod och prova lite. Kör du med nötblod så går det nog utan problem bort från väggar. Likaså riktigt filmblod med sorbitol och något färgämne. (Kommer dock inte ihåg var man inhandlar detta). Karamellfärg har en jäkla tendens att färga av sig så använd för säkerhets skull inte det. Kontentan av mitt inlägg är att du inte ska göra det digitalt, det kan aldrig bli bättre än om du gör det på riktigt.
  3. Visualation på en 60-tummare på fest?! Haha, Nej tack, fan va fult. ;) Kör på brasan då istället. Förövrigt tycker jag att brasdvd:n är skithäftig. Köpte för 20 kronor nånstans. Nu har vi iofs vanlig kamin så den används aldrig. :) Apropå winamp-visualation, är det nån mer än jag som inte kan sluta glo på dvd-skärmsläckare där loggan studsar mellan kanterna? Jag sitter bara å väntar på att den ska studsa exakt i nåt av hörnorna, så att det blir en studs liksom. Haha. Oj oj, vad jag är sjuk i huvudet. Nu är det läggdags.
  4. lilla_farbrorn

    Piratkopiering?

    Haha, märks att du är trött.. :) Vad jag vet så är det reklambaserad film på G. Kommer dock inte ihåg om det var nåt säkert eller ett löst rykte. Främsta anledningen till att jag inte köper film särskilt ofta är att det är för dyrt. Bio är en grej, det kan man inte få hemma, iallafall inte Sergel salong 1, även om jag blir så jävla trött på skräniga ungar som ska applådera och kommentera allt. Jag köper film för 60-100 kronor från cdon, jag är student också så jag får gratis frakt. Det är värt pengarna och jag älskar när jag köpt en film som är bra. Då känns det bra att jag bidragit med en liten summa till filmskaparna. Att ladda ner, som nån nämnde, något man redan betalt för tycker jag är helt okej. Det lider ju ingen av. Min kära command and conquer: generals gick sönder och då fick jag låna en bränd av en polare, jag har ju fortfarande pröjsat för mitt serienummer. Jag undrar när det kommer en seriös lösning där pirater och upphovsmakare kan mötas på mitten. Och varför, VARFÖR kan inte film släppas överallt i världen på en gång??
  5. Bra att det löste sig för dig. Tack för hjälpen. Varsågod. ;)
  6. Kolla först och främst hos någon året runt-leverantör av fyrverkerier. Det brukar vara verkstäder och mindre byggfirmor som säljer. I Vallentuna där jag bor är det en mopedbutik som säljer.
  7. Vad jag vet så är inte alla smällare olagliga då några leverantörer protesterade mot beslutet. (Har dock ingen uppdaterad information) Där jag bor säljs fortfarande smällare året runt, dock inte lika kraftiga som de klassiska tiger.
  8. Jackie Stone klingar helt klart coolast för att det är udda, men jag tycker tanken bakom namnet är det viktigaste. Vem är Jackie Stone? Dee Dash läste jag först och det låter grymt mycket ballare än Crash.
  9. After Effects
  10. Klickar på triangeln bredvid till exempel "Position" - kallas nog properties. Sen kan motion blur ge dig lite mer realistisk rörelse.
  11. Jag köpte Quick Time Pro 7 och kodar i h264 och det fungerar utmärkt. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Sen borde ni se detta klipp: http://www.snowkitefilm.com/files/entropy-trailer_hd.wmv skitsnyggt, kodat i wmv9. (3064kbs 55mb 2:20) Har dock inte provat det själv ännu.
  12. Haha, ja du... det är ju din server som står för utdelningen av den där. När jag och kompisarna laddade upp den där hade vi ingen större koll på upphovsrätt och sen dess har den legat där. Vad jag vet så finns det ju en del upphovsskyddad musik i filmerna du har på sprocket och vem som står ansvarig om Pontén knackar på dörren vet jag inte. Just i det fallet tror jag faktiskt att ingen nånsin kommer bry sig.
  13. lilla_farbrorn

    Musik!

    för att den är royaltyfri (eller free). Du köper låten och får använda den hur mycket du vill, i vilket sammanhang som helst. Så är det ju inte precis om du köper en cd på megastore. Prova att kontakta osignerade band och fråga med dem och komma överrens om ett avtal. Det kan funka grymt bra, både för bandet och för filmen. http://www.jamma.nu är ett bra ställe att börja bomba gästböcker.
  14. Det här är en fråga för manualen eller Google. Lär dig grunderna därifrån och kom tillbaka om du har någon specifik fråga. För att trackingen ska ha något syfte måste du applicera trackingen på det objekt du vill ska följa materialet du trackat på. Inte förrän du gjort det och verkställt trackingen skapas dina keyframes.
  15. Åh vad jag måste se den!! Jag trodde Borat var skit ärligt talat, men nu snackar alla om den och så såg jag några klipp på teve och garvade som fan. Jag vill också tipsa om Voodoos ypperligt finurliga anti-spoiler-funktion som finns i vB-koden. Skiv bara
  16. Det är låten "Tears Dont Fall" med Bullet for my Valentine som vi gjort vår egen musikvideo av. Alltså; vi äger inte rättigheterna till musiken, däremot allt filmmaterial. Måste nog förtydliga mig igen, jag är inte alls orolig, det är bara en undran jag har. Har jag inget som helst ansvar, tänkte jag lägga upp filmen under "Kolla min film". Trots att det är ett skolprojekt och inget offentligt projekt som skulle visas för fler än skola och kamrater är jag ändå stolt över min lilla film på 7 minuter.
  17. Nja, jag vill ändå göra rätt för mig. Om jag någon gång börjar få ett namn så finns det redan där överallt - på grejer jag inte äger rättigheterna till. Nej, sannolikheten är inte stor att jag skulle bli åtalad, men det handlar ändå om ett lagbrott som någon har brutit emot eftersom filmen finns på internet. Hur många som redan brutit mot lagen struntar jag i, jag vill göra rätt för mig. Jag är fortfarande intresserad över att få veta svaret på min fråga.
  18. Jag har inget emot att den sprids. Jag tycker det är skitkul att folk tycker den är så bra att den är värd att skicka till kompisar. Det har faktiskt hänt att folk "vet vem jag är" trots att jag aldrig träffat dem. Alltid lika kul. Bara jag inte får skit för det.
  19. Jag var ute efter precis samma sak som du och hittade en jäkligt stor lampa på Rusta, men den kostade runt 800 kr. Jag hade inte de pengarna utan sökte lyckan på Jula istället, där hittade jag en uppladdningsbar LED-arbetslampa som funkade ganska bra. Jag drog dock nytta av gatulampor och så också, så ska du ut i skogen eller liknande funkar den nog inte. Då behövs ett elverk för att det ska bli snyggt är jag rädd. Det du kan göra är ju att lysa på en reflektor av något slag för att på det sättet få mer spritt ljus.
  20. Markera och tryck F9, alternativt välj "Easy Ease", det finns andra alternativ också, så som Easy In / Out. Sen kan du ju också öppna grafen för din rörelse och ändra hur du vill.
  21. Jag gillar den. Kul att din Dawn of the Dead-effekt blev så bra. Min största undring är var du fått alla filmeffekter ifrån - siffrorna som rullar, bruset, överbländningarna osv. Eller har du gjort dem själv?
  22. Sånt som man är ute efter på internet. Flashfilmer, musikvideos, hemmavídeos(av intresse), och roliga filmklipp (och då menar jag inte Americas Funniest Homevideos och sånt crap som man sett over and over...) Massa kortfilmer, både amatör och mer professionellt. Det finns ju BIGtv, men där är mest samma skit som rullar.
  23. En musikvideo jag gjorde som skolprojekt med bandet "Bullet for my Valentine" har börjat spridas på internet och jag har inte några rättigheter att visa videon kommersiellt. Kan jag som upphovsman för filmmaterialet åtalas för upphovsbrott trots att det inte är jag som laddat upp filmen på internet? Jag har visserligen spridit den till vänner och bekanta som i sin tur har skickat vidare osv.. Vad är det som gäller. Är det personen som laddar upp, eller jag som måste hålla koll på mina kopior?
  24. Jag tyckte den var rolig. "Min fru har digerdöden", det är ju klockrent. Klart den var riktigt ful, men det betyder ju inte att den inte kan vara underhållande. Det syns ju att den är gjord med glimten i örat.
  25. Men så kan det ju inte vara så himla svårt att ignorera trådar som denna då, eller? Och vem bestämmer vad som är moget? :o Feminism och jämställdhet är otroligt viktigt, tolka mig inte fel, men jag tycker man ska kunna skämta om allt. Och personligen tycker jag könsroller är skitkul att driva med. Män är talibaner, är inte det kul? Jag slutar där, annars blir inlägget för långt. Sen tycker jag att det är bra att Voodoo har ett litet diskussionsforum för livet utanför filmskapandet. Alla har ju en liten relation till varann här*, så varför inte skoja till det lite med de internetmänniskor man redan har en sorts kontakt med? Är man ny användare kanske det inte är så lämpligt dock. * Jag undrar hur många av er jag har en korrekt bild av... :p
×
×
  • Skapa nytt...