KF.ent Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 Ni kan kalla mig för Kröpper. Min andra skatefilm (film överhuvudtaget) som jag har redigerat och filmat det mesta utav. Den har ingen direkt handling men det är inte så ofta det förekommer i skateboardfilmer hehe... Varsågoda! Kom ihåg att kritisera! http://img211.imageshack.us/img211/3505/frame1qc5.th.jpg http://img517.imageshack.us/img517/661/frame2wr8.th.jpg http://img517.imageshack.us/img517/1295/frame3ro2.th.jpg Format: youtube? (nån sorts flash tror jag) Längd: 07:48 Storlek: - MB 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 Jag gillar den. Kul att din Dawn of the Dead-effekt blev så bra. Min största undring är var du fått alla filmeffekter ifrån - siffrorna som rullar, bruset, överbländningarna osv. Eller har du gjort dem själv? 0 Citera
KF.ent Postad 6 november 2006 Författare Postad 6 november 2006 Kul att du gillade den! Alla "effekter" har jag gjort själv, genom scanning av olika ting, överbländningarna är lite hemligt hehe, för det tog ett tag att lista ut hur jag skulle gå tillväga för att få den effekten. Jag tycket att det är mycket roligare att göra alla effekter själv istället för att köpa dom eller sno dom. 0 Citera
jernby film Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 Filmen är ju så jä bra. Jag hoppas du lagt mänskliga blodtexteffekter på hyllan. Du tror väl inte att dessa effekter skulla göra din film ännu bättre? Försök sprida din film till andra. Du kommer att få bra feedback. En "skateroadmovie" eller vad man skulle kalla den. Det bästa jag sett här under "kolla min film" /nils 0 Citera
GyrosStudio Postad 6 november 2006 Postad 6 november 2006 Shit vad bra!! Bland det snyggaste jag sett på väldigt länge! Alla vinklar, åkningar och tonen (då menar jag er "design" på filmen) är perfekt. Snygga övergångar hade ni även lyckats ordna och sen sätter effekterna som du lyckats trixa ihop pricken över i:et! Grymt! Som föregående person skrev, kul att det blev så bra med Dawn of the Dead texten. Good job!! 0 Citera
KF.ent Postad 7 november 2006 Författare Postad 7 november 2006 Tack tack! än en gång! jäkligt kul att den uppskatas, kändes inte som det när jag precis hade gjort klart den men nu så är jag riktigt stolt över den hehe. är det någon som har några tips för min framtida filmning och redigering? typ om det är nått jag kan skippa eller utvekla? Jag ska inte börja med blodseffekter och explosioner iallafall den saken är säker! :) 0 Citera
jernby film Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Du verkar ju lyckas när du klipper ihop film. Du har känslan för det. Att våga göra som man tror fin film klippt i massor. Filma mycket. Du verkar kunna få vilken film som helst spännande och abstrakt. Framtid reklamfilm och musikvideo skulle jag tro med din begåvning. Beroende på vilket format du har din aktuella film ska du ut med den på olika sätt, tävlingar och festivaler. /nils 0 Citera
GyrosStudio Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Jag var tvungen att komma tillbaks hit och kolla på den igen :) Får man fråga vilken kamera du har använt? 0 Citera
thundercat Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Det är inte så att du sneglat lite på Pontus Alv när du gjorde filmen? ;) Bra gjort! 0 Citera
KF.ent Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 jag har använt en sliten och glapp och "push the reset button hela tiden" Panasonic NV GS11 hehe, Har bara läst en intervju i transition med pontus alv, om det är han som springer runt i mask som du syftar på, jag kanske är helt ute o velar nu men jag har för mig att det är han du menar, ska leta efter nån del eller film med han, nu blev jag nyfiken :) men jag är däremot riktigt inspirerad av Oyvind Aspen, han filmar o redigerar skate som ingen annan! 0 Citera
KF.ent Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 Hittade en del med pontus alv på youtube, jäklar vilken stil o grymma trick han kör! fast gillade inte redigeringen direkt, det funkar ju alltid med 16 mm men det kändes litte ansträngt på nått sätt, men nu fick jag litte ideer till trick istället! 0 Citera
Usarpe89 Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Jag gillade den. Lagom artistisk (endel flummar ju av utav bara helvete, och endel inte alls:)), bra skate, fin blandning på spotsen (kul att se att ni stanna förbi i betongen här i stan) och bra musik. Finns inget att klaga på helt enkelt!:) 0 Citera
GyrosStudio Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 KF ent: de oskärpa/fokus effekterna du har i filmen, har du lyckats göra dem med kameran under inspelningen eller är de postproduction? Ser jäkligt proffsigt ut. Har inte använt fokus funktionen på en.. låt oss säga vanlig DV kamera.. nyfiken på hur det fungerar. 0 Citera
KF.ent Postad 11 november 2006 Författare Postad 11 november 2006 Tackar! ja linköpings park är underbar ;) Det är helt gjort under inspelning, jag fick med en fjärrkontroll till kameran, så jag bara kryssade av auto på focus och började leka! man kan få riktigt snygga saker varsomhelst praktiskt taget... 0 Citera
Mister Postad 11 november 2006 Postad 11 november 2006 Väldigt snygg och underhållande video! keep it uP! 0 Citera
odinlundin Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Jäkligt bra! Bra effekter och sköna vinkar (också såklart bra skating). Kan någon förklara vad autofokus är? 0 Citera
GyrosStudio Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Autofokus är precis som namnet antyder, automatisk fokusering. Dvs kameran ställer in fokus på egen hand. Annars ställer man med fördel in detta på egen hand, då man bl a kan skapa de effekter av oskärpa och att man har något i förgrunden som är out of focus, precis som KF gör i denna film. 0 Citera
Alucard Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Riktigt snygg ! gillade den verkligen...snygga sekvenser mellan åkningen ! Åker själv skate, Sebastian Maroun heter jag du kanske känner till mig :P hehe schysst hur som hällst ! :) 0 Citera
KF.ent Postad 14 november 2006 Författare Postad 14 november 2006 tackar! det är du som rippar tävlingar med fs flips va? riktigt grym stil du har du! har du nån del som man kan få se? :D 0 Citera
Alucard Postad 15 november 2006 Postad 15 november 2006 Japp gör en del Fs flip hehe..tack du kan adda min msn ifall du vill :P (fisheye100@hotmail.com) 0 Citera
Antown Postad 18 november 2006 Postad 18 november 2006 den var riktigt bra. gillade den som fan 0 Citera
jernby film Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 Någon bästa film under "kolla min film" borde utses 2006. Den här av KFent borde vara bäst tycker jag. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.