Jump to content

Star Wars Remake

TomStac

Recommended Posts

Ganska repig och dammig, men fullt sevärd! Jag måste säga att de har lagt ner en hel del jobb på att fixa kostymer, masker, modeller och interiörer. Sen att laserstrålarna ser ganska skrattretande ut får man väl ha överseende med...det var ju inte lika lätt att ordna på den tiden.

det mest otroliga är ju hur de lyckats kopiera tagningarna med vinklar, avstånd till kameran, ljus nästan till och med.

Med tanke på att filmen gavs ut 1980 (vilket antagligen innebär att den gjordes 1979) så blir man impad att de kan ha koll på scenerna (från originalfilmen) innan VHS-formatets genombrott. Fanns STAR WARS överhuvudtaget på VHS 1980?

Med tanke på att filmen gavs ut 1980 (vilket antagligen innebär att den gjordes 1979) så blir man impad att de kan ha koll på scenerna (från originalfilmen) innan VHS-formatets genombrott. Fanns STAR WARS överhuvudtaget på VHS 1980?

Det fanns en bootleg-VHS redan 1980 läste jag på nätet, den första riktiga VHS:n kom nog '81 eller '82 som hyrvideo. Fler bootlegs kan ju ha funnits. Det gjordes en parodi också några år senare som jag hade på VHS för länge sen.

Jag tycker det är rent otroligt coolt och imponerande, så troget originalet så att man blir tårögd. Minnas mina egna tappra (men ack så små) filmförsök inspirerad av denna film och Battlestar Galactica som kom strax efter. Man kan ju hoppas att någon i filmbranschen fick upp ögonen för talangerna bakom filmen...

riktigt snyggt... synd bara att kvaliteen på fan-filmerna gick utför därefter ;)

det finns många bra fanfilmer. Troops, Duality, Hardware Wars, Thumb Wars (om det kan kallas fanfilm eller bara parodi).

en annan favorit är remaken av episod 4-6 och episod 1 som är gjorda av dudestudios.

Star Dudes

The Bad Dudes Strikes Back

Return of the Dude

The Phantom Dude

Och så har vi ju den grymmaste remaken av dem alla:

STAR WARS HELT I ASCIIMATION!!! icon19.gif

det finns många bra fanfilmer. Troops, Duality, Hardware Wars, Thumb Wars (om det kan kallas fanfilm eller bara parodi).

en annan favorit är remaken av episod 4-6 och episod 1 som är gjorda av dudestudios.

Star Dudes

The Bad Dudes Strikes Back

Return of the Dude

The Phantom Dude

Och så har vi ju den grymmaste remaken av dem alla:

STAR WARS HELT I ASCIIMATION!!! icon19.gif

Star Wars Revelations är minst sagt imponerande:

http://www.panicstruckpro.com/revelations/

ey, jag menade inte riktigt allvar... bara att man måste vada igenom massor av mindre lyckade försök för att hitta dessa finare pärlor... Idén med att skriva så fick jag av en tråd på imdb's forum för Le Voyage Dans La Lune som kort och gott menade att Det gick ganska utför för scifi därefter...

SW-Revelations är verkligen spektakulär för hobby-projektstandard... Det får mig också att fundera på vad GL gjorde av sina pengar när han gjorde 2 och 3. Lite känsla av Xena och Herkules och liknande serier, men jag ska väl inte klaga eftersom jag själv följt dom serierna ;)

Asciimation-sidan hade mycket skoj på, mest för att läsa dom andra sidorna;) den där minikamerabilen och den jet-drivna ölkylen var väldigt intressant.

Men jag skulle ändå vilja att folk försökte göra egna projekt, att det finns talang syns ju... men precis som Halo-filmen så kommer dom att falla på att det är en "Fan-film"... Det ska mycket till innan icke-fans ser dessa alster.

• 4 months later...