D_Odell Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Sugen på att se fler såpor än vad som redan visas? Då finns det inget nytt här att göra. Men är det motsatta känslor så gå in på denna sida och gör din röst hörd! "SVTs ledning planerar att skära bort 30 miljoner kronor från nyhetsprogrammen och lägga ner samhällskritiska program som Dokument utifrån och Faktum för att i stället satsa på en väldigt dyr dramaserie. Även SR vill lägga ner populära program som Konflikt, Tendens och Vår grundade mening. Både SVT- och SR-ledningens främsta argument för detta är att unga inte är intresserade av nyheter och utrikespolitiska frågor! Därför har Kulturella Ungdomsföreningen i Malmö (KUFiM) och Utrikespolitiska Föreningen i Lund (UPF) startat detta upprop för att låta alla som är intresserade av utrikespolitiska frågor protestera mot SVT- och SR-ledningens beslut genom en namninsamling som skickas till olika nyckelpersoner/avdelningar på SVT och SR. Samla in så många underskrifter som möjligt. Måndagen den 16 oktober ska protestlistan överlämnas till SVTs och SRs ledningar! Låt oss försöka nå upp till 10 000 namn!" Länk 0 Quote
Java ex Machina Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 på vilket sätt är såpor samma sak som dramaserie? själv tycker jag det vore toppen med mer drama i SVT. drama är något som svensk TV (gäller samtliga kanaler) satsar alldeles för lite på, för att dokusåpor är billigare att producera helt enkelt. De enda kanaler som gör svensk drama just nu är SVT och TV4. Kanal 5 har som princip att inte visa svensk drama utan kör bara på sina amerikanska flaggskepp som CSI. trean ska vi inte ens prata om. visst är det synd att bra undersökande program läggs ner, men vad är det för fel på svensk drama nu helt plötsligt? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Kanal 5 har ju satsat på Hombres nu. Typ lördagar klockan 21. Såg första avsnittet, verkade faktiskt helt okej. Förövrigt bryr jag mig inte då jag inte kollar på programmen som nu ska läggas ner. 0 Quote
Java ex Machina Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Kanal 5 har ju satsat på Hombres nu. Typ lördagar klockan 21. Såg första avsnittet, verkade faktiskt helt okej. Förövrigt bryr jag mig inte då jag inte kollar på programmen som nu ska läggas ner. Hombres? vad är det för nåt? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Tänk va mycket snabbare du hade fått svar om du googlat. :) "Hombres är Kanal 5:s nya, stora svenska thrillerdramasatsning." http://www.kanal5.se/Templates/SimplePage.aspx?id=14398 0 Quote
Java ex Machina Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Googlat? vad är det för nåt? :D "Efter fem år är det nu återigen dags för svenskt drama på Kanal 5. Men den här gången är det ingen tam varjedagsåpa - Hombres är ett påkostat thrillerdrama som till stora delar utspelar sig på Mallroca." låter klockrent. fatta vad kul om dokusåpetränden äntligen kunde vara över. då blir det mer jobb för svenska manusförfattare också. 0 Quote
Anhool Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 lägga ner samhällskritiska program som Dokument utifrån och Faktum för att ininsamling som skickas till olika nyckelpersoner/avdelningar på SVT och SR. Det enda jag kommer sakna är Faktum, det var ganska underhållande. Mer drama ftw. 0 Quote
jmalmsten Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 "SVTs ledning planerar att skära bort 30 miljoner kronor från nyhetsprogrammen och lägga ner samhällskritiska program som Dokument utifrån och Faktum för att i stället satsa på en väldigt dyr dramaserie. hmmm, låter spännande... är det Arn eller någon som vet? I övrigt så tycker jag att det är bådeoch men jag ser gärna mer tvserier än ännu ett diskussionsprogram som ingen intresserar sig för... 0 Quote
Clown Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 svt har väl gjort nån serie som heter snapphanar 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Googlat? vad är det för nåt? :D "Efter fem år är det nu återigen dags för svenskt drama på Kanal 5. Men den här gången är det ingen tam varjedagsåpa - Hombres är ett påkostat thrillerdrama som till stora delar utspelar sig på Mallroca." låter klockrent. fatta vad kul om dokusåpetränden äntligen kunde vara över. då blir det mer jobb för svenska manusförfattare också. Fast ärligt talat så är serien inte så bra. Spoiler (fast egentligen inte - bara om man inte vill ha en aning om vad serien handlar om)Det är några killar som gjort en fet stöt över internet, men berättelsen är parallell med en av killarna som sitter i polisförhör och då vet man ju direkt att det på något sätt är kört. Det blir liksom aldrig riktigt spännande. Sedan är kameravinklarna väldigt subjektiva med alltid något ur-fokus i förgrunden, snyggt ibland, men annars fruktansvärt överdrivet. Färgkorrigeringen de gjort är också grymt tråkig enligt min åsikt. 0 Quote
vilcans Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Lite fel forum att posta ett sånt här upprop på. Själv blev jag positivt överraskad när jag fattade att Hombres inte var en dokusåpaliknande tävling, utan en riktig dramaserie. Dessutom med ett bra koncept. Första avsnittet fick i alla fall mig att vilja se det andra (men det lär ju inte hända, även om det finns på nätet). 0 Quote
Recommended Posts