Gå till innehåll

Poliser?


Armin

Recommended Posts

Hej!

Jag heter Armin , har en fråga:

Jag ska göra en egen vinjett till ett tv program som jag ska skapa , och jag behöver 2 poliser med en polisbil , hur mycket skulle det kosta tro ni ? Kan man fixa det gratis på något sätt? Bor i gbg...

Länk till kommentar
Share on other sites

poliser (i varje fall i Kristianstad när jag hade med dem att göra) är av naturen mycket skeptiska till filmfolk verkar det som. När jag hade med dem att göra så fick jag träffa en senior polis (kan inte gradering på poliser) så hade han en positiv attityd till oss och var trevlig men insisterade på att granska legaliteten i varenda sida av manuset...

 

och vi ville inte göra något konstigt bara filma på torget, istortsett en person som gick till en annan satte sig ner och snackade och sedan skulle båda gå... end. kortfilm på kanske 5 min maximum. vi ville veta om vi behövde något tillstånd (det var innan vi viste att det är helt ok att filma i offentlig miljö)

 

Chris

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis det är bara att ringa. Om de säger att de inte har tid, så be om kontaktuppgifter till någon som har, eller har hand om dylika uppgifter.

 

Inom varje gruppering brukar det finnas någon som gillar ungdomar, som gör andra saker. Sen vad de gör, är inte alltid så viktigt. Men man kan tänka sig att poliser uppskattar ungdomar som gör vad fan som helst, bara det inte är bötning, skadegörelse eller inbrott och rån. :)

 

Men var alltid ödmjuk, inte mesig men inte för gåpåig.

 

De poliser vi har pratat med sa

- Vi jobbar ju så måste vi sticka så måste vi.

Och det hajar man ju.

 

Sen är det ju syftet med det hela också. Gynnar det dem eller är de skurkar. Var ska filmen visas. Ytterligare beror mycket på vilken polisstation det gäller.

 

T.ex så under EU mötet i GBG när det var stenkastning och doningar. Hänvisade storstadspoliserna de som utövade skadegöreelsen för terrorister. Medans landsortspoliserna sa -Småkillarna växer väl upp sen.

 

Så frågar du rätt kan det bli jackpot, men det kan bli en del pratande innan man träffar på rätt tjomme. Före detta poliser är ofta roliga :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan man göra det i afx?

 

 

(JOKING)

ja di kan man för det jorde de i hulken som jag såg förut kan ni hjälpa mig visa steg för steg hur man gör,.,,, jag har after effecks vet non va jag kan få tag på nora plug ins eller????!!!!111111 skulle ochså vilja veta hur man gör skäppet i independens dey. eller om non kan hjälpa mej med det..!???!11

Länk till kommentar
Share on other sites

ja di kan man för det jorde de i hulken som jag såg förut kan ni hjälpa mig visa steg för steg hur man gör,.,,, jag har after effecks vet non va jag kan få tag på nora plug ins eller????!!!!111111 skulle ochså vilja veta hur man gör skäppet i independens dey. eller om non kan hjälpa mej med det..!???!11

 

haha du e bra kul du.

Länk till kommentar
Share on other sites

Detta kan bli hahaha

Tack för tipset. Jag undrar om Amin ska gör Poliser seriöst eller med lite humor. Animerade poliser med bil väcker mitt intresse. Moderna bilar finns att köpa i leksaksaffärer, även Wolksvagen och Porsche. En polis kan du filma eller klä ut dej till en hoppande framför en duk med färg ej likt uniformen. En överviktig polis i en Folka. (bilen fanns i Sverige 60-talet) Bakgrunden kan ju vara Göteborgskravallerna eller knarkkvarter i Los Angeles och New York.

Tack för tipset som sagt. Ska bli min nästa kortfilm.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, det var roligt och jag kunde inte låta bli att fjamsa vidare på andra som piratkopierar precis allt och hoppas att andra ska hjälpa dem att göra starwars 7 utan att själv orka googla eller läsa manualen.

 

Nu blev det väldigt off-topic så jag får väl bidra med lite substans.

 

Om att låna kläder eller sy dem själv:

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=1403

Länk till kommentar
Share on other sites

Till anhool och lilla farbrorn

Inledningen till denna tråd var en vinjett som skulle filmas med polis och bil.

Min idé var ett alternativ till detta.

Det är ju inget flams att kunna göra det med några foto och klipp utan att irritera poliser och hyra uniformer. Det kan bli himla seriöst med en snygg polis i en Porsche 911 eller roligt bå annat sätt.

Att hyra kläder och revolver som lilla farbrorn föreslår låter seriöst men långsökt för ett litet filmklipp.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Till anhool och lilla farbrorn

Inledningen till denna tråd var en vinjett som skulle filmas med polis och bil.

Min idé var ett alternativ till detta.

Det är ju inget flams att kunna göra det med några foto och klipp utan att irritera poliser och hyra uniformer. Det kan bli himla seriöst med en snygg polis i en Porsche 911 eller roligt bå annat sätt.

Att hyra kläder och revolver som lilla farbrorn föreslår låter seriöst men långsökt för ett litet filmklipp.

/nils

 

 

Självklart går det att få det snyggt med en cg-polis men som du själv sa, "låter seriöst men långsökt för ett litet filmklipp". Jag skulle säga att det både skulle ta längre tid och bli dyrare att inte göra det på riktigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag skulle tipsa om att göra programmet först och vinjetten sedan, så kan du visa poliserna vad det är för nåt. Plus att om du får för dig att lägga ner projektet så har du ju inte tjatat på massa poliser i onödan

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, Örn är nog vattentäkt i dag. Det är den sjö man ser från vägen när man närmar sig Åtvidaberg. Fast det var länge sen polisen körde folkvagn. Polisen hade föressten ett antal folkvagn convertibles som de använde när de dirigerade trafik. Man ställde sig helt enkelt mitt i gatan med bilen, ställde sig upp och viftade med armarna. Men ballast är ändå Porche 911 målade svarta med vita skärmar och texten polis på dörrarna. Jodå, det är sant.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...