Gå till innehåll

Intro till skatefilm


Pazzi

Recommended Posts

just another brick in the wall. snabbt sagt, likadann som alla andra sk8 filmer samma kameravinklar och samma stil som tidigare, försök kom på nåt nytt jämfört med alla andra skate filmer. och musiken vet int jag om den passade rikti till, (både 20-fox fanfaren och den andra låten, fick inte dem att passa till filmen riktit)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja jag tycker inte det var något märkvärdigt med denna. gör lite fler trick etc. Testa att filma under ifrån när någon gör en ollie utför något... sedan kör man lite slowmotion när man redigerar filmen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Nae den var inte jätte bra. Du kanske inte borde ha med två ollies ut för samma trappa nästan direkt efter varandra, det ser inget skoj ut. En annan sak jag tänkte på var att alla tre(!) ollies utför trappor i filmen filmade från ryggsidan, gör aldrig det. Ingen vill se massa butt-shots på rad, filma så mycke ni kan från magsidan (detta kan bli lite komplicerat om nån ska göra 180 trick dock) Sen borde ni tänka på att gå närmare när ni filmar med vidvinkel/fisheye även om det kan kännas obehagligt att sitta nära massa flygande brädor:)

 

Vad det gäller musiken tycker jag den var helt ok. Tycker att man kan få den mesta musiken att fungera bara man redigerar snyggt. Mycket hellre detta änn Britney Spears och Gwen Stefani(!?) som dom använder i Audios 2005 Promo, huga!

 

Vad det gäller slowmotion skulle jag nog akta mig lite. Slowmotion borde ni bara använda om det 1; passar riktigt bra med musiken eller 2; det är ett helt sjukt trick (helst borde de tvåkombineras). Släng aldrig in lite slowmotion här och där bara för att det ser tufft ut, sånt är väldigt amatörmässigt. För att avsluta skulle jag också tipsa om att rampa slowmotion om ni ska ha med det, finns inte mycke fulare saker änn det dassiga hacket precis innan tricket kommer - rampa alltid.

 

Hoppas detta hjälper något, kör hårt!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=69eyes]här är ett skateklipp jag klippte ihop för längesen, kanske du får lite ideer http://212.105.91.179:999/files/skate.htm[/citat]

 

Snyggt jobbat där, lite bättre trix och mer exotiska platser så är det riktigt bra... Tyvärr så erbjuder ju inte Nora med omnejd riktigt samma spots som Barcelona eller liknande.... Kul att se lite förmågor från ens egna trakter här på forumet iaf...

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...