Gå till innehåll

Titanic sjunker


friippe

Recommended Posts

Därför att , om den blir klar till september så kan jag anmäla den till Skånes pixel filmfestival , värkar kul , filmerna får inte vara längre än 15 min , mitt manus ligger kanske på 20 , så jag får klippa nåra scener. :( Men om jag ska bli klar i september så får vi filma så det ryker xD Det är inte så många roller , endast 5 st , det kräver inga statister , så det är bra. Brukar vara svårt att hitta. Har faktiskt redan fixat alla som ska skådespelare , det blev 2 från min dramakurs , sen så blev de andra kompisar. Utrustning finns. Så det är bara att börja planera inspeliningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

vet inte om du har tänkt att hotellet ska stå mitt i nån stad, men om så är fallet så dök en snabb idé upp i mitt huvud när jag läste att tjejerna inte kunde komma ut:

utanför hotellet går det hela tiden förbi folk som ser hotellet som övergivet, eller något liknande. tjejerna kan se alla människorna utanför och försöker fånga deras uppmärksamhet genom att knacka på fönstern och skrika, men problemet är att de utanför kan inte se eller höra dem...

 

vet inte vad du säger om det och om det är något av intresse.

 

PS. känns som jag har sett denna idé i någon film eller läst i någon bok, men är inte helt säker. någon som känner igen idén och vet vilken eventuell film den kommer ifrån får gärna skriva..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaa , låter trevligt ;) Jag tycker att iden påminner om vissa filmer , kommer heller inte på vilka det kan vara , men jag har tagit lite inspration från en film jag såg som utspelade sig på ett flyg , tjejen var inlåst och de andra var inlåsta på över våningen. O så jagade typ en man henne. Men det var mer en verklig historia. Denna är lite mer sånt som ej existerar i verkligheten såsom han är som jagar dem , han är ej männskilg. Tack för tipset :) Några fler ideer ?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=R.R Studio]låter kul:)

lycka till!

 

Vad har ni för utrustning?? Kan ju vara kul o veta:)[/citat]

 

Jag ska få låna utrustning ifrån en tjej på Film i skåne , så jag har inte koll på det än , men det blir nog bra ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=friippe]....Ja , kom på det nu efter , den påminner lite om the sunshine.[/citat]

 

Fast skulle inte "The sunshine" vara typ ett av dom roligaste namnen någonsin på en skräckfilm, lite Mel Brooks över det hela.

 

Hoppas allt går/gick bra med ditt projekt.

 

Sen ska jag väl säga hej till alla forumiter, mitt första inlägg på Voodooo.

Ska bli kul att få dela erfarenheter med andra och framförallt få kunna ta del av era erfarenheter

 

Hälsningar

Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Storyboard][citat=friippe]....Ja , kom på det nu efter , den påminner lite om the sunshine.[/citat]

 

Fast skulle inte "The sunshine" vara typ ett av dom roligaste namnen någonsin på en skräckfilm, lite Mel Brooks över det hela.

 

Hoppas allt går/gick bra med ditt projekt.

 

Sen ska jag väl säga hej till alla forumiter, mitt första inlägg på Voodooo.

Ska bli kul att få dela erfarenheter med andra och framförallt få kunna ta del av era erfarenheter

 

Hälsningar

Daniel[/citat]

 

 

Välkommen :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

tbh så tror jag inte att detta är ett jättelyckat projekt. För det första är det svårt att göra denna filmen och för det andra så har det redan gjorts en riktigt bra film om Titanic.

 

Men jag beundrar att du vill göra en film om Titanic.

Jag håller med Najka, du är galen ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...