Gå till innehåll

Fight On Top Floor (0:49)


odinlundin

Recommended Posts

Hejsan! Jag och en polare kom i julas på att göra en liten film och gick upp på vinden och började spela in...Ursäkta den dåliga kvalitèn vi hade bara en digitalkamera till hands...men jag blev faktiskt nöjd med resultatet den var vår första film så...

 

Filmen handlar om jaa vad handlar den om...hmm..två gubbar som ska döda varandra. Vi la till en del ljudeffekter.

Skriv gärna vad ni tyckte om filmen:D

 

Namn: Fight On Top Floor.

Längd: 0:49

Format: wmv

Storlek: 2,21 Mb

 

Här kommer länken till filmen:

http://www.freewebs.com/odinlundin/fightontopfloor.wmv

Länk till kommentar
Share on other sites

vad vill du vi ska säga?

du vet ju förmodligen redan vad som är fel på den. orealistisk ljud, tramsigt slut, redigerad i iMovie, inte sant?

Grattis du har spelat in din första film och blivit "sågad" av undertecknad

Länk till kommentar
Share on other sites

Allting gick väldigt sakta, redigera tightare och lägg på lite musik. Fixa fram en bättre kamera. Skådespeleriet var segt. Om ni inte har någon verkligare pistol behövde ni kanske inte filma så nära på den, ser bara löjlig ut. Ljudeffekterna var onaturliga och lät för högt, spec närman hörde bara dem och absolut inget annat.

 

Det var nog inget som var bra med den här filmen mer än att ni iaf försökt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nae det har jag inte sagt heller, bara att ni borde försöka fixa fram det till nästa gång om ni vill göra era filmer bättre.

 

Jag är säker på att det finns nån kompis med en verklighetstrogen soft air gun ni kan låna. Behöver ni bättre kamera och program får ni väl köpa nya eller ladda ner (om ni inte är väldigt emot fildelning). Eller gå med i en studiecirkel eller nåt så kan ni låna sånt gratis av Studiefrämjandet. Allt går att få tag på på ett eller annat sätt, det är upp till en själv hur mycket energi man orkar lägga på att fixa fram det.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]Nae det har jag inte sagt heller, bara att ni borde försöka fixa fram det till nästa gång om ni vill göra era filmer bättre.

 

Jag är säker på att det finns nån kompis med en verklighetstrogen soft air gun ni kan låna. Behöver ni bättre kamera och program får ni väl köpa nya eller ladda ner (om ni inte är väldigt emot fildelning). Eller gå med i en studiecirkel eller nåt så kan ni låna sånt gratis av Studiefrämjandet. Allt går att få tag på på ett eller annat sätt, det är upp till en själv hur mycket energi man orkar lägga på att fixa fram det.[/citat]

 

Japp han som var med i filmen som öppnade dörren i början har jag för mig har en

verklighetstrogen soft air gun om jag inte har fel. Och har faktiskt redan fixat Premiere Pro och After Effekts :D. Tack för svaren roligt att få veta vad folk tycker om ens filmer även fast det dom säger inte alltid är så bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ursäkta ordvalet men, den sög helt enkelt.

 

För att sänka ljud i WMM så högerklickar man bara på ljud-filen och väljer volym, där efter kan du välja hur lågt/högt ljud du ska ha. Har för mig att det var så i alla fall..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Varför är alla så dumma mot honom för? Ge honom lite positiv kritik istället. Även om den kunde varit bättre och ni tycker att den suger så behöver ni faktiskt inte använda ord som: Den SÖG!!!

 

"vad vill du vi ska säga?

du vet ju förmodligen redan vad som är fel på den. orealistisk ljud, tramsigt slut, redigerad i iMovie, inte sant?

Grattis du har spelat in din första film och blivit "sågad" av undertecknad"

 

Helt onödigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ThirddOracle]Varför är alla så dumma mot honom för? Ge honom lite positiv kritik istället. Även om den kunde varit bättre och ni tycker att den suger så behöver ni faktiskt inte använda ord som: Den SÖG!!!

 

"vad vill du vi ska säga?

du vet ju förmodligen redan vad som är fel på den. orealistisk ljud, tramsigt slut, redigerad i iMovie, inte sant?

Grattis du har spelat in din första film och blivit "sågad" av undertecknad"

 

Helt onödigt.[/citat]

 

okej, var kanske lite elak. men jag har en förhoppning om att detta forum en dag ska diskutera utförandet på filmer som är av lite högre kvalité än denna. visst det var hans första film, men är det nödvändigt att lägga upp sin första film och diskutera den här? Det har han all rätt att göra, men om jag var i hans ställe skulle jag göra ett par produktioner till, innan jag presenterar mitt verk. Jag tror att vi då skulle kunna få se filmer som förtjänar goda ord.

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Så nu har jag tittat en gång till. Vet inte riktigt vad det är du mer vill ha bekräftat? Det är ju skit många som hjälpt er på traven med kommentarer till film. Kommentarer som ni kan ta med er till nästa film och kanske tänka på....

 

Ok, här kommer mer från min sida. Första klippet stör mig med det starka motljuset. Vad är det egentligen som händer när det möts? Hängde inte med i klippningen där. Slutet var förmodligen ett nödslut, jag som åskådare blev besviken.

 

Bra saker är att ni jobbar med lite olika vinklar och vågar röra på kameran lite.

 

Jag tycker att det är bra gjort av er att lägga upp er första film för att pejla lite om ni är på rätt väg. Det borde flera göra.

 

Så tack för kaffet, nu har jag kliat er lite på ryggen. In och kolla på någon av mina filmer och KRITISERA!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...