Henrik.Andersson Postad 14 december 2003 Postad 14 december 2003 bara undrar varför? Det är så många som skriver och tycker men har inte hittat nått manus från er här? Varför? Kan ni inte slänga ut nått gammalt annars? 0 Citera
Macho.Man Postad 14 december 2003 Postad 14 december 2003 En anledning kan vara att många tror manuset kan bli stulet. Man kanske inte har läst infon på sidan, att den som först laddar upp manuset kan använda det som "bevis" vid en ev. manusstöld. För min egen del har jag inget manus i nuläget. 0 Citera
Markus Postad 30 december 2003 Postad 30 december 2003 Ett halvfärdigt manus kan ju kännas lika privat som en dagbok. Försöker man skriva något seriöst så är ju det man skrivit på något sätt ett kvitto på vad man går för. Det är ju det som är läskigt med att vara seriös. Att verkligen försöka och sen misslyckas är jobbigt. Vi har uppfattningar om oss själva som vi bygger våran identititet och självsäkerhet på. Att ge sig in på något vi inte riktigt vet om vi klarar av är att sätta dessa på prov. Så jag tror det handlar mer om rädslan för att blotta sig än rädslan för att få sina ideer snodda. /En förklaring inget försvar. 0 Citera
Moiraine Postad 3 januari 2004 Postad 3 januari 2004 Håller med Markus. Det känns inte helt lätt att blotta sig när man berarbetar ett manus. Ofta måst eman ju det i slutändan för att få feedback och för att överhuvudtaget kunna sälja in manuset men helt personligen måste jag säga att det är någonting man får växa in i, lära sig ha självförtroende med etc. Dessutom har jag nästan ett litet tvärt-emot dilemma till det som du Henrik skriver om i ditt inlägg. Jag har svårt att läsa många manus pga formen de läggs upp i. T ex skulle jag gärna läsa dina manus, men det går inte. Kan kanske bero på att jag konstant sitter framför en Mac och många sitter vid PC och skriver med notepad eller liknande? (jag kan läsa ett vanligt word-dokuemnt nämligen). Långt utlägg.... Ialla fall jag vill gärna kunna bidra med åsikter om jag ska kunna vänta mig åsikter tillbaks. 0 Citera
vilcans Postad 4 januari 2004 Postad 4 januari 2004 Jag föredrar PDF som format. Det finns läsare för alla vanliga plattformar, det finns inte en massa virus för det och dokumenten ser alltid ut precis som det gjorde för den som skrev det. Och man måste inte ha Acrobat Distiller för att skapa PDF-filer. Det finns flera gratisprogram som kan göra det. 0 Citera
Opus Postad 4 januari 2004 Postad 4 januari 2004 De manus jag inte varit särskilt rädda om har jag publicerat här men samtidigt så vågar man inte publicera alltför bra idéer, även om ingen kan sno hela manuset kan man sno konceptet, idéer och annat... Jag har jobbat på ett långfilmsmanus i 2 år snart... men det kommer jag nog tyvärr inte dela ut här.. om det inte visar sig att det är helt katastrofalt och värdelöst så att jag aldrig kan sälja det dvs :) 0 Citera
sadulet Postad 4 januari 2004 Postad 4 januari 2004 Jag sitter också vid mac, och man har ett helvete när alla å ä och ö'n byts ut mot könstiga tecken i alla word-dokument. Jag kommer också lägga upp nått helsjukt jävla manus när min skaparglädje har kommit tillbaka. det får bli nån PDF då. 0 Citera
gtroop Postad 10 februari 2004 Postad 10 februari 2004 Jag hoppas kunna publicera ett manus här så småningom men jag har inte hittat idén till min film än. Jag har alltså med andra ord inte skrivit en rad än :) Men när den där originella, fantastiskt bra och inspirerande idén slår mig som en sån där uppblåsbar hammare i huvudet, då ska jag skriva! 0 Citera
Danne Postad 25 februari 2004 Postad 25 februari 2004 Jag har letat efter ett forum där det finns folk som kan ge mig vettig kritik till det manus jag skriver. Om det visar sig att det finns intresse bland folket här att läsa det så postar jag det gärna. Är det meningen att jag, som ny medlem, ska presentera mig nånstans också eller? 0 Citera
sluten_cell_nr13 Postad 25 februari 2004 Postad 25 februari 2004 Skriv en presentation i din profil! Där finns utrymme. 0 Citera
Danne Postad 25 februari 2004 Postad 25 februari 2004 Jupps, det har jag väl redan gjort mer eller mindre. 0 Citera
Pace Postad 25 februari 2004 Postad 25 februari 2004 Välkommen till forumet, Danne! :) Först och främst kan du ju skriva i din presentation (vilket du redan gjort) och därefter får du gärna skriva en rad om dig själv i Filmcafét. 0 Citera
Danne Postad 25 februari 2004 Postad 25 februari 2004 Tackar så mycket Pace. Skrev lite kort om mig själv i Filmcafét, det brukar vara kutym att man presenterar sig när man är ny på ett särskilt forum. Lika bra jag gjorde det på en gång. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.