Jump to content

Recommended Posts

Posted

Den var snygg. Hur är fjädern filmad? eller är den gjord digitalt?

Tycker dock att den är lite för lång och kanske en text för mycket. Vägleder, skyddar, ser efter, finns där... jaja, we get the picture tänker jag. Sedan borde du korta ner tiden, hur länge texten visas. Stycket "Alla har vi en skyddsängel" hinner till och med utanför skärmen. Det är lite störigt.

Känns lite onödigt med en teaser redan i det här stadiet, även om den var snyggt gjord. Vad kommer fjädrarna i vattnet representera?

Posted

Allt är gjort digitalt, ska fundera lite på texterna kanske skulle man ta bort lite och förlänga några av dom andra..... Kanske inte är en sån dum idèe....

Tvärtom så tycker jag att det är bara bra att man gör en "pre-teaser", ett bra sätt att bygga upp förvätningarna och perfekt när man ska pitcha för producenter! Visar lite vad det är för typ av film som man vill göra.....

Fjädern i vattner representera en hel del för handlingen i filmen ;-)..... Tackar för din åsikter "lilla_farbrorn".....

//Mathias "CB"

• 2 months later...
Posted

Väldigt bra "pre-teaser". Lite för mycket text. Tyckte musiken var underbar, men gillade inte att den slutade så helt tvärt i slutet - ville ju höra mer! :)

Vem är det som komponerar musiken och vilket program använder han/hon?

• 3 months later...
  • 3 weeks later...
Posted

Såg snyggt ut!

Jag reagerade dock på två saker. Det första var texten "En film om", som kändes ganska överflödig, plus att den kändes konstig tillsammans med följdtexten "om livsöden". Det blir två stycken "om" där, som känns fel. Tycker du kan skippa "En film om", för det blir ändå ganska uppenbart att det är en film det rör sig om. Den andra saken jag reagerade på var att texten "Den eviga skyddsängeln" skrivs med gemener i teasern, medans den skrivs med versaler på hemsidan. Personligen tycker jag det blir snyggare och känns mer sammanhållet om den skrivs med versaler även i teasern.

Bra jobbat!

.jk

Posted

Jag måste ju understryka att man får ingen som helst vetskap om vad som kommer hända i filmen, tjej ramlar, tjej ledsen, tjej ledsen, tjej ramlar, tjej ledsen, kille ledsen osv... tråkigt med så tom handling till så snygga bilder. Iofs står det ju text, men den är rätt intetsägande med, trimma ner texten och öppna upp dialogerna istället... Gräset i början är förövrigt en jättesnygg öppning...

Posted

Trailer säger mer än vad man tror, bara man är tillräckligt uppmärksam. Och jag lovar att storyn håller minst lika höga klass som bilderna, om inte högre ;-).....och det handlar inte bara om sorg utan om så mycket mer än det.....

//Mathias "CB"

• 4 months later...