Gå till innehåll

Hur spelar man i en sexscen?


Gizmo

Recommended Posts

[citat=jbergman][Lagar mot prostitution bygger på en underlig härva av pragmatism och ideologi, som förvisso är intressant att diskutera, men voodoofilm är inte rätt forum för den frågan.

 

/Jakob[/citat]

 

Lagar mot prostitution bygger på tanken att man ska skydda den prostituerade mot våldtäkt, droger misshandel osv.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]Lagar mot prostitution bygger på tanken att man ska skydda den prostituerade mot våldtäkt, droger misshandel osv.[/citat]

 

Så vem är det som definerar våldtäkt - den individ som säljer sina tjänster eller vänsterpartiet/sossarna (sak samma)?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=final_cut][citat=Jawo]Lagar mot prostitution bygger på tanken att man ska skydda den prostituerade mot våldtäkt, droger misshandel osv.[/citat]

 

Så vem är det som definerar våldtäkt - den individ som säljer sina tjänster eller vänsterpartiet/sossarna (sak samma)?[/citat]

 

Våldtäkt blir det väl när torsken inte betalar för sig kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]Våldtäkt blir det väl när torsken inte betalar för sig kan jag tänka mig.[/citat]

 

Hahahaha! Att kalla det våldtäkt är nog långsökt då den prostituerade ifråga var frivilligt med på sexuellt umgänge...fast under falska förspeglingar. Så kanske ska man införa en lag där man kan anklaga en andra part för "sexuellt umgänge under falska förspeglingar". Hur straffar man en sådan missdåre?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har iallfall sett hur dem gjorde på en film. Dem filmade en tjej och kille som låg på varandra, och så filmade man snett uppifrån. Båda hade jeans på sig och tjejen hade ryggen naken med framsidan helt övertäckt. Så det såg "hetare" ut än det egentligen var. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 5 veckor senare...

Arbetet mellan skådespelare och regissör måste bygga på ömsesidig respekt.

Skådespelaren utför även den ett konstnärligt arbete och är inte bara en bricka i regissörens spel. Som skådespelare finns det ingenting som säger att man "måste" ställa upp på vad som helst, det är inte ett krav man har som skådis att visa sig naken i film eller på scen. Alla måste få sätta sina egna gränser och varje skådespelare måste få det utrymme han eller hon behöver att framföra sin åsikt, disskutera och kanske låta sig övertalas. Skådisar är lika mycket människor som regissörer, scriptor eller elektriker, de är inte dockor som man kan förvänta sig vadsomhelst av.

Men självklart har man som skådis skyldighet att ta reda på vad som förväntas av en innan man ger sig in i ett projekt. Men finns inte nakenscenerna med i manus när skådespelaren tackar ja till rollen kan man inte förvänta sig någonting.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...
Att det ingår i skådspelarens jobb att vara homosexuell tror jag inte. :e ;)

Det handlar nog mer om att kyssas och försöka tänka på något annat men samtidigt få det att se naturligt ut. Förmodligen väldigt jobbigt om man har bögfobi, men folk gör ju vad som helst för pengar. ;)

 

Man får nog helt enkelt fråga skådespelarna om det känner att de klarar av det. Om inte får producenten hitta några nya skådisar eller så får man skriva om manuset.

 

 

Jag håller med dig. Det är inte alla skådespelare som klarar av att spela homosexuella. Som du säger folk gör vad som helst för pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...