kotteman Postad 11 juni 2007 Postad 11 juni 2007 Senaste filmen jag såg var filmen om Ray Charles:Ray. Den var mycket bra och innehöll mycket bra musik. får 5/5 enligt mig. 0 Citera
Java ex Machina Postad 11 juni 2007 Postad 11 juni 2007 kom precis hem från Ocean's 13. Grymt bra, om man gillar de andra. En värdig avslutning på en bra serie. En blivande box-inköp. 0 Citera
e93mw Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 "Borat". Urk, vilket vidrigt avkok på kasserade gymnasiespex-sketcher. Jag har blivit rånad på 92 minuter av mitt liv och jag kommer aldrig få dem tillbaka. 0 Citera
Simon W Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Där ser man. Jag tycker Borat var helskön. Bra på sitt sätt. 0 Citera
Selin Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Jag såg Borat på juldagen i vintras ! Den juletiden blev alldeles förstörd. Såg Fritz Langs M i dag. Härlig inledning men däremot hängde jag inte riktigt med där mitt i filmen.(Kanske för att jag såg med engelsk text). Men den var endå bra! 0 Citera
Simon W Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Varför blev julen förstörd? Har inte sett film på senaste tiden. Däremot hela säsong 1 och 2 av The Office (engelska orginalet). Beroendeframkallande. Kanon! 0 Citera
Java ex Machina Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Har inte sett film på senaste tiden. Däremot hela säsong 1 och 2 av The Office (engelska orginalet). Beroendeframkallande. Kanon! Den är sweet. Har du sett julspecialen också? Jag gillade inte heller Borat. Fattar inte hur den kunde bli sån gigantisk succe. 0 Citera
Gäst bollyn Postad 13 juni 2007 Postad 13 juni 2007 Jag såg Pirates of the carabbiean på premiären och jag gillade den väldigt mycket. Pirates of the carabbiean III var bäst! 0 Citera
Simon W Postad 13 juni 2007 Postad 13 juni 2007 Den är sweet. Har du sett julspecialen också? Jepp. Kanon också den. Kul att se vad det blev av alla, och vad som hände därefter... :) 0 Citera
e93mw Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Älskar Borat. Bara så ni vet :) Vi förlåter dig, eftersom du gör så bra filmer! :) 0 Citera
Spartacus Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Vissa är väl för fina för att uppskatta något så simpelt kul som Borat ;) 0 Citera
e93mw Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Vissa är väl för fina för att uppskatta något så simpelt kul som Borat ;) You bet your ass! Sådan proletärkultur betackar jag mig för! Det enda som är gott nog för en finsmakare som mig själv är avantgardefilm av t ex Sam och Rai. :) 0 Citera
Java ex Machina Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Vissa är väl för fina för att uppskatta något så simpelt kul som Borat ;) Hade du sagt Jackass hade jag hållit med. Borat tyckte jag hade riktiga problem med att bestämma sig för om det skulle vara samhällssatir ("oj titta vilka fördommar folk har mot utlänningar!") eller lyteskomik ("oj titta vad knasig utlänningen är som tvättar ansiktet i toaletten!"). imho skulle det hållit sig till satiren. 0 Citera
Java ex Machina Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Såg just Houst of 1000 corpses. Har inte sett den innan för den har inte riktigt känts tilltalande, men så kände jag för att kolla på nåt nytt och man kan ju lika gärna se den här tänkte jag. Ska jag vara helt ärlig gillade jag första halvan. Skön dialog och stil, Captain Spaulding var lysande. Andra halvan gillade jag inte alls. Ungdommar som blir slaktade utan anledning av gimmick-mördare och sen slutar filmen var kul när man var 15, men det har gjorts så väldigt många såna filmer att den här bara kändes onödig och poänglös. Den var inte lika kass som House of Wax såklart, men ändå lika intetsägande. Vad är grejen? 0 Citera
Simon W Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Hade du sagt Jackass hade jag hållit med. Borat tyckte jag hade riktiga problem med att bestämma sig för om det skulle vara samhällssatir ("oj titta vilka fördommar folk har mot utlänningar!") eller lyteskomik ("oj titta vad knasig utlänningen är som tvättar ansiktet i toaletten!"). imho skulle det hållit sig till satiren. Jag gillar att den står på två ben. Tycker kombinationen funkar utmärkt. Allt han gjorde var ju egentligen lyteskomik - en dum kasakstanier som inte förstår sig på "US and A". I vissa situationer blev det dråpligheter, och i andra blev det samhällssatir. Premissen till Borats dokumentär var ju "jag ska åka till Amerika, lära mig deras seder och bruk, och sedan berätta det jag lärt mig för mina fellow kasaktstanier". Det roliga är ju ändå att karaktären Borat är en välrepeterad parodisk karikatyr, medan amerikanerna var sig själva. Jag menar - killen börjar packa upp i hissen... Asgarv! :D 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 juni 2007 Postad 15 juni 2007 Kom just hem från bion, såg två filmer: Next och Hostel 2. Next, med Nicolas Cage, är baserad på en bok av Philip K. Dick och handlar om hur en kille som kan se in i framtiden blir tvingad till att hjälpa staten hitta en stulen atombomb. Alla har sagt att den här filmen var askass, men det var typ det enda jag inte redan hade sett så vafan. Den var kul i alla fall, eller så dålig att man satt och garvade åt den. På det sättet var den underhållande. Dialogen var skriven av en oskuld som bor i mammas källare att dömma av vilka raggningsrepliker som den snygga tjejen föll pladask för när Cage skulle förföra henne, och expositionsscenerna hade de inte ens försökt dölja; en kille med mustasch kommer in och förklarar allt i en eller två meningar, sen går han ut ur bild igen. Men fjantigt underhållande var den i alla fall, jag hade mycket roligare än när jag tvingades se House of Wax eller Fantastic Four eller Alien vs Predator. Hostel 2 var mycket bättre än jag trodde. Som sagt är jag ingen fan av tortyrporr, jag stängde av ettan innan någon ens dött av rent ointresse. Men den här var faktiskt helt okej, bra skriven och skiljer sig från mängden. Mycket bättre än House 1000 corpses. Mycket bättre än Saw 2 som jag inte gillade alls. Faktiskt helt okej film. 0 Citera
Simon W Postad 15 juni 2007 Postad 15 juni 2007 Escape from New York Riktigt härlig klassiker. Stencool Kurt Russel, skön stämning. Kanonlåt under förtexterna. Nästan det bästa från Carpenter. 0 Citera
DanielSjöström Postad 16 juni 2007 Postad 16 juni 2007 Har sett två Kubrick-filmer på sistone som jag faktiskt inte sett tidigare, vilket känns märkligt, nämligen Barry Lyndon och 2001: A Space Odyssey. BL är förutom väldigt lång väligt snyggt filmad. Varje bildruta är som en tavla. Historien i sig är inte jätteupphetsande egentligen om man jämför med Kubricks andra filmer och berättarröster är jag allergisk mot. Dock var denna inte lika enerverande som exempelvis den i En Långvarig Förlovning och totalt sett en bra film trots invändningarna. Kul också med en puas mitt i flmen! Som tur var en kort paus;). Å andra sidan kan man ju alltid snabbspola. 2001 har man ju hört och läst mycket om så det var ju spännande att äntligen ge sig hän denna klassiker. Här fanns inga som helst "obehagliga överaskningar" liknande de i BL utan detta måste vara Kubricks bästa rent av, i alla fall en av det bättre. Det är väl iofs lite dumt att lista hans filmer eftersom alla håller så otroligt hög klass. Men det var hur som helst lika härligt som alltid att se en filmpärla!:) Även här har han klämt in en paus. 0 Citera
Java ex Machina Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Jag såg The Deer Hunter och Kanonerna på Navarone häromdan, båda för första gången. Varför har man slutat göra såna här filmer? 0 Citera
jernby film Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Jag såg The Deer Hunter och Kanonerna på Navarone häromdan, båda för första gången. Varför har man slutat göra såna här filmer? The Deer Hunter är ju häftig film helt klart, lite likt Oliver Stones filmer, realism. Men när du säger Kanonerna på Navarone hoppas jag du skämtar. Den är lik Örnästet, gillar första scen där med naziplanet över alperna, men sedan? Lika många tyskar skjöts ner då som amerikaner säger "fuck" i modernare filmer ;) /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 The Deer Hunter är ju häftig film helt klart, lite likt Oliver Stones filmer, realism. Men när du säger Kanonerna på Navarone hoppas jag du skämtar. Den är lik Örnästet, gillar första scen där med naziplanet över alperna, men sedan? Lika många tyskar skjöts ner då som amerikaner säger "fuck" i modernare filmer ;) /nils Deer Hunter är klart bättre av de två, men Navarone tyckte jag var helt okej. David Niven är toppen som comic relief (som när han rycker åt sig nazistens hatt, sätter den på sig och säger "Ok heil, everybody!" helt utan anledning). Sen har vi ju Anthony Quinn och Gregory Peck också. Kollar man på karaktärerna och handlingen ser man att George Lucas måste ha sneglat en hel del på den här när han skrev första Star Wars. 0 Citera
_nemo_ Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Nightmare before Christmas! Så jävla bra, så jävla bra, så jävla bra. Har sett den hur många ggr som helst, men tröttnar aldrig. 0 Citera
Java ex Machina Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Nightmare before Christmas! Så jävla bra, så jävla bra, så jävla bra. Har sett den hur många ggr som helst, men tröttnar aldrig. Den är grym. Ser fram emot Henry Selicks nästa film Coraline... 0 Citera
jernby film Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Nightmare before Christmas! Så jävla bra, så jävla bra, så jävla bra. Kalla mej gärna frånvarande när det gäller nya filmer Men vad är det för film? Se även min tråd om Mästaren och Margarita. DET ÄR FILM. /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.