Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mannemoviemaker undrar säkert varför inte håret och annan rörelse mellan morphningarna blir hoppig, alltså att dom är i olika positioner mellan de olika kameravinklarna. Men det är inget problem eftersom dom filmat allt med flera kameror samtidigt, alltså kan dom byta kameravinkel och få alla i exakt samma position som i föregående kameravinkel, där av blir också morphningarna snygga. Men vissa hopp i tid görs garanterat, t.ex. när sångaren hoppar från scenen.

Postad

[citat=jmalmsten]tror tillockmed att de inte var på plats allihop samtidigt... skjuten mot greenscreen och sammanfogad...[/citat]

jo jag fick också känslan av greenscreen då bakgrunden hängde med lite olika då och då, som om den var olika långt bort vid olika tillfällen.... dock en grymt bra video, inflames

Postad

tycker den är grymt snyggt gjord..... gillar den också då dem först typ är i ett rum och så håller dem i ett kort där de zoooomas in och så står dem i kortet och så zoomas de ut långt långt långt så ser man staden i en glaskula åsså vidare i hela låten :P

Postad

[citat=jmalmsten]tror tillockmed att de inte var på plats allihop samtidigt... skjuten mot greenscreen och sammanfogad...[/citat]jag tror inte att det va greenscreen och jag tror att alla va där samtidigt.

Postad

Säkert blue/green för de reagerar inte på ljuset, bakgrunden hänger inte riktigt med och så SER den datagjord ut. Nog filmat med flera kameror fleragånger och sedan morph mellan olika tagningar och kameror. De ändrar ställning ibland men ibland inte. Cool video!!!

Postad

om du hade sett den i bättre kvalité så tror jag inte du hade tyckt att bakgrunden såg datagjord ut. och om den skulle vara datagjord, varför inte göra nåt snyggare? :P

Postad

Jag hade nog gissat på antingen flera kameror eller en motion control rig.

Är det flera kameror har de nog morphat mellan med t.ex. Twixtor eller liknande.

Postad

[citat=leranimatör]Blir allting suddigt då eller?[/citat]

Nej, morphning är när man formar om en bild till en annan. Tänk dig en kub som gradvis ändrar form till en sfär t.ex.

• 9 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...