Gå till innehåll

kameraåkning


Astral

Recommended Posts

Mannemoviemaker undrar säkert varför inte håret och annan rörelse mellan morphningarna blir hoppig, alltså att dom är i olika positioner mellan de olika kameravinklarna. Men det är inget problem eftersom dom filmat allt med flera kameror samtidigt, alltså kan dom byta kameravinkel och få alla i exakt samma position som i föregående kameravinkel, där av blir också morphningarna snygga. Men vissa hopp i tid görs garanterat, t.ex. när sångaren hoppar från scenen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]tror tillockmed att de inte var på plats allihop samtidigt... skjuten mot greenscreen och sammanfogad...[/citat]

jo jag fick också känslan av greenscreen då bakgrunden hängde med lite olika då och då, som om den var olika långt bort vid olika tillfällen.... dock en grymt bra video, inflames

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]tror tillockmed att de inte var på plats allihop samtidigt... skjuten mot greenscreen och sammanfogad...[/citat]jag tror inte att det va greenscreen och jag tror att alla va där samtidigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Säkert blue/green för de reagerar inte på ljuset, bakgrunden hänger inte riktigt med och så SER den datagjord ut. Nog filmat med flera kameror fleragånger och sedan morph mellan olika tagningar och kameror. De ändrar ställning ibland men ibland inte. Cool video!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=leranimatör]Blir allting suddigt då eller?[/citat]

 

Nej, morphning är när man formar om en bild till en annan. Tänk dig en kub som gradvis ändrar form till en sfär t.ex.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...