swempa Postad 27 februari 2006 Postad 27 februari 2006 Hej, jag undrar vart jag kan få tag i olika 3D bakgrunder som jag vill lägga in i min animerade film. 0 Citera
R.R Studio Postad 28 februari 2006 Postad 28 februari 2006 öhmm....menar du hela 3d scener....??....och är din animation i 3d??...om så måste du först berätta vilket programm du använder.....att skapa en hel 3d scen är mycket arbete så något gratis tor jag du inte hittar....:).....men kolla på http://www.doschdesign.com de har ett antal 3d scener för ett rimmligt pris.... men säg bara till i vilket programm som du arbetar i så kanske jag kan hjälpa till....:) 0 Citera
swempa Postad 2 mars 2006 Författare Postad 2 mars 2006 När jag redigerar så jobbar jag med Sony vegas, och nu håller jag på att lära mig after effects. Ja, har du något som man kan få se som du har gjort? Det låter väldigt intressant! Animationen är av lergubbar som jag gjort, så det är väl inte 3D hör av dig, för det låter väldigt intressant!! vi höres! 0 Citera
BadSeed Postad 4 mars 2006 Postad 4 mars 2006 du kan väl göra egna 3dscener i något lämpligt program och importera i vegas som jgp och lägga som bakgrund 0 Citera
swempa Postad 4 mars 2006 Författare Postad 4 mars 2006 typ i photoshop då? Kan tyvärr inte något 3D-program Jag får nog använda mig av after effects innan jag börjar redigera allt i photoshop 0 Citera
swempa Postad 4 mars 2006 Författare Postad 4 mars 2006 Eller kan jag använda mig av greenscreen/bluescreen? Hur ska man göra då? jag kan ta bort Greenscreen i after effects va? Ska jag filma med greenscreenen hela tiden tills min animation film är klar att redigeras? Jag förstår inte alls hur man ska göra med greenscreen eller blue 0 Citera
BadSeed Postad 5 mars 2006 Postad 5 mars 2006 det beror ju lite på hur scenen ser ut. Men alla vinklar där man ser bakgrunden ska ju animeras med en green/bluescreen. Sen kan du antingen klippa in en bakgrund i redigeringsprogrammet (alltså ersätta greenscreenbakgrunden med den du vill ha istället) eller så kan du importera klippet som en filmstrip (.fla) i photoshop och däri ta bort din greenscreen och klippa in din bakgrund. Jag själv föredrar det senare då det ger mer frihet (enligt mig) 0 Citera
Joe Hill Postad 5 mars 2006 Postad 5 mars 2006 Jag testade att göra en enkel leranimation med greenscreen. Det blev inget vidare bra. Det gröna har en förmåga att ligga kvar i kanterna på vita materialet, men det funkar. (se bif bilder) 0 Citera
swempa Postad 5 mars 2006 Författare Postad 5 mars 2006 Joe Hill, det blev ju ganska bra faktiskt! Jag får försöka själv någon dag med greenscreen. Bad Seed: Jag föredrar nog Pshop att redigera det i, iom att jag har jobbat ganska mycket i det programmet. Men då måste man göra filmklippet till något bildformat va? 0 Citera
BadSeed Postad 5 mars 2006 Postad 5 mars 2006 [citat=swempa]Joe Hill, det blev ju ganska bra faktiskt! Jag får försöka själv någon dag med greenscreen. Bad Seed: Jag föredrar nog Pshop att redigera det i, iom att jag har jobbat ganska mycket i det programmet. Men då måste man göra filmklippet till något bildformat va?[/citat] ja precis. Du gör om klippet till en såkallad filmstrip (.fla) vilket gör så att du ser det som en filmremsa i photoshop där alla bilder ligger i ordning uppifrån och ner. Då kan du på varje ruta klippa bort det gröna och klippa in bakgrunden som ett bakomliggande lager. Sen sparar du filen och importerar tillbaks till redigeringen. 0 Citera
swempa Postad 5 mars 2006 Författare Postad 5 mars 2006 okej tack Badseed! Men jag har aldrig gjort en filstrip innan, så hur gör man? Jag använder mig av vegas, adobe after effects tack än en gång! 0 Citera
BadSeed Postad 5 mars 2006 Postad 5 mars 2006 du kan göra det i premiere. men jag tror nog att du kan göra det i AE också Men iallafall så lägger du in filmklippet i programmet och exporterar som filmstrip. Sen är det bara att öppna filen i photoshop 0 Citera
swempa Postad 5 mars 2006 Författare Postad 5 mars 2006 gjorde så att jag gjorde om filmen till bilder, men kvalitén blev inte så bra... 0 Citera
R.R Studio Postad 5 mars 2006 Postad 5 mars 2006 Tjena....om du behöver en bakgrund i 3d så kan jag nog hjälpa till...:)...problemet med att intergrera en leranimation och 3d bild (film) är att du måste göra stop motionen komplett i green/blue screen....dvs. marken med....o sedan efter du filmat/animerat allting måste du 3d tracka alla scener så att kameran rörelsen och vinkel stämmer överräns i 3d med din orginal inspelning....men tro mig resultatet blir super...:) 0 Citera
swempa Postad 5 mars 2006 Författare Postad 5 mars 2006 okej, men jag har byggt upp väldigt mycket material som hus, trottoarer, en hel stad... Men det jag skulle vilja ha hjälp med är en bakgrund...jag läggar upp en bild på hur jag skulle vilja ha det senare idag!! om jag hittar någon som jag skulle vilja ha 0 Citera
swempa Postad 6 mars 2006 Författare Postad 6 mars 2006 R.R Studio: Om du kunde göra något sånt här skulle vara en dröm för mig! kanske lite mer så att det ser ut som att det är gjort i lera... men prova om du vill!!! Inte bara "natt-bilder" utan också några i dags ljus 0 Citera
R.R Studio Postad 7 mars 2006 Postad 7 mars 2006 OJOJOJ....:D.....att skapa sådana scener är ganska mycket jobb.....tom. om du går till en professionell 3D grafik studio så blir det mååånga timmars arbete.....men klart det är möjligt......har bara inte själv så mycket fritid....;).... 0 Citera
swempa Postad 25 mars 2006 Författare Postad 25 mars 2006 Här ser du R.R Studio! Hoppas detta kan vara till hjälp! 0 Citera
leranimatör Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 [citat=BadSeed]du kan göra det i premiere. men jag tror nog att du kan göra det i AE också Men iallafall så lägger du in filmklippet i programmet och exporterar som filmstrip. Sen är det bara att öppna filen i photoshop[/citat] Går det att göra i vegas också? 0 Citera
McWolfe Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 [citat=leranimatör][citat=BadSeed]du kan göra det i premiere. men jag tror nog att du kan göra det i AE också Men iallafall så lägger du in filmklippet i programmet och exporterar som filmstrip. Sen är det bara att öppna filen i photoshop[/citat] Går det att göra i vegas också?[/citat] Nope, filmstrip är en (vad jag vet) metod som bara adobe kör. McWolfe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.