Jump to content

Amatörfilmgrupp!

Math
 Share

Recommended Posts

[citat=Math]Ålder i sig är väl inte avgörande, men vissa gränser får man väl dra. Helst inte under 18 eller över 50?

Själv är jag 32.[/citat]

Nej, jag vet. Men själv är jag snart 15 .. så en undomsgrupp är väl mer passande .. kan ju kanske starta en själv med några polare ..

Hej!

Det låter bra med en sådan grupp. Själv har jag också funderat på att bilda en såda. Jag bor i Uddevalla, vet inte om det blir för långt att resa till GBG och samarbeta.

Mitt intresseområde är filmning, videoredigering och regi (amatör såklart)

Man kan kanske skapa musikvideon eller kort filmer osv.

Jag är 25

vh/ Neo

Självklart kan man rent spontant träffa folk som bor i närområdet. Över en fika eller så, för att se om man kommer bra överens. Men det är min fasta tro att det i längden krävs mer struktur än så. Borde själv inte ens veta ordets innebörd trots att jag ofta velat försöka få igång någonting.

Uddevalla behöver inte vara för långt. Det beror på hur man utformar en grupp. Det kan alltid vara bra att vara lite spridda, även om det finns fördel i att finnas inom resonabelt avstånd om man tänker filma något utan ekonomiska möjligheter att fixa boende etc.

[citat=neolit]Hej!

Det låter bra med en sådan grupp. Själv har jag också funderat på att bilda en såda. Jag bor i Uddevalla, vet inte om det blir för långt att resa till GBG och samarbeta.

Mitt intresseområde är filmning, videoredigering och regi (amatör såklart)

Man kan kanske skapa musikvideon eller kort filmer osv.

Jag är 25

vh/ Neo[/citat]

tja neo. jag bor också i uddevalla. det finns faktiskt en filmgrupp på bryggeriet - ungdomens hus. du kan ju höra av dej till mej om du e intresserad att komma och hälsa på och se om det e nåt för dej

Kanske är ett tillvägagångssätt att göra mycket korta produktioner. Som inte kräver år och dagar av alla. På det sättet så blir det nog roligare och lättare att jobba. Inte menat att det ska vara uselt, kanske inte bäst. Men inte uselt.

Sen är det väl organiskt och utvecklar sig som det utvecklar sig, men att inte ta sig vatten över huvudet. Det brukar ofta generera ointresse i gratissammanhang.

Göteborgs lokalTV behöver faktiskt en del :) (undrar varför det alltid är religösa organisationer som använder lokal-TV, sånär som på myndigheter som måste?)

Ett påpekande bara:

Jag bor i sthlm så det är självfallet av störst intresse att möta folk i närheten.

Men ALLA kan svara, komma med idéer, osv.

Jag har ett färdigt manus för en rätt enkel men effektfull skräckrulle, på ca 40 minuter, som behöver minst 5 skådespelare.

Vill påpeka att jag gör detta på AMATÖRnivå, till att börja med.

:-)

Må gott!

/Matte

Ja det är lite synd om Math som startade tråden och så kommer det mest en massa västkustbor och skriver. :)

Tycker det vore väldigt kul med något i Gbg måste jag ändå säga eftersom det är där jag befinner mig. Har inget direkt mer vettigt att tillägga till diskussionen. Inte för tillfället i alla fall.

Flera små kortisar verkar dock vara ett bra knep som jag också tror på. Så får man igång det hela lite.

Jakob heter jag och är en aspirerande filmskapare i Stockholm. Jag söker en amatörfilmbesättning här i Stockholm. Tillsammans kan vi uppnå våra mål och göra bra filmer. Vi kan snacka lite film och göra film och se om vi kommer bra överens. Planerna är att om jag får ihop ett gäng så kan vi hyra en gemensam lokal och börja producera film på kvällar och helger. Det kan ju också alltid vara kul att träffa folk med samma intresse, eller? Om vi slår våra kloka huvuden och resurser ihop kan vi göra något bra, vi kommer i alla fall att ha kul. Du kan vara man eller kvinna i vilken ålder du vill och ha intresse för:

- Regi

- Manus

- Ljussättning

- skådespeleri

- ljudteknik

- fotografi

- scenografi

eller något annat filmrelaterat.

Du får gärna ha en gnutta svart humor och uppskatta skräckfilmer, men gärna lite djupare filmer också.

Maila!

Mail_kobbe@lycos.com

(det är ett understräck mellen "mail" och "kobben"

jakethesnake ... din mejl adress fungerar inte...

kopia på meddelandet jag fick:

This is the qmail-send program at yahoo.com.

I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following

addresses.

This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

:

208.36.123.60 does not like recipient.

Remote host said: 550 : User unknown

Giving up on 208.36.123.60.

Jag kommer hem till Stockholm i maj och har också en hyfsat kamera, Sony VX2100E.

Skriver eller arbetar väldigt gärna fram ett manus, sen har jag också intresse i delad regi och producering. Jag vore intresserad av att delta i projektet så länge det är seriöst och folk tar sitt ansvar i produktionen. Har ett flertal färdiga kortfilmsmanus som ligger och skräpar som skulle kunna skapas, vissa enklare än andra. Komedi, drama, kung-fu rulle, slapstick.... allt finns.

[citat=jakethesnake]Jakob heter jag och är en aspirerande filmskapare i Stockholm. Jag söker en amatörfilmbesättning här i Stockholm. Tillsammans kan vi uppnå våra mål och göra bra filmer. Vi kan snacka lite film och göra film och se om vi kommer bra överens. Planerna är att om jag får ihop ett gäng så kan vi hyra en gemensam lokal och börja producera film på kvällar och helger. Det kan ju också alltid vara kul att träffa folk med samma intresse, eller? Om vi slår våra kloka huvuden och resurser ihop kan vi göra något bra, vi kommer i alla fall att ha kul. Du kan vara man eller kvinna i vilken ålder du vill och ha intresse för:

- Regi

- Manus

- Ljussättning

- skådespeleri

- ljudteknik

- fotografi

- scenografi

eller något annat filmrelaterat.

Du får gärna ha en gnutta svart humor och uppskatta skräckfilmer, men gärna lite djupare filmer också.

Maila!

Mail_kobbe@lycos.com

(det är ett understräck mellen "mail" och "kobben"[/citat]

mail_kobben@lycos.com ska det vara, men "n", i bland blir man trott på sin hjärna

Det känns som att detta inte landar någonstans. Antingen är det för få intresserade av ett samarbete eller är det verkligen få som bor i Estocolmia och som är engagerade av påbörja en amatörgrupp. Iofs har jag kollat olika sajter på nätet och finns några föreningar/grupper som sysslar med detta men de är för upptagna med sina egna projekt samt att de har en del erfarenhet.. man känner sig utanför så att säga.

Därför tycker jag att det här är ett utmärkt tillfälle att starta en riktigt amatörgrupp där alla är mer eller mindre nybörjare med resurser. Jag skulle tänka mig pröjsa några tusenlappar själv för att skapa en egen film. Själv har jag redan en del prylar som jag börjat skaffa. Jag vill lära mig lite och mycket av varje.

Tyvärr saknar jag kunskap men jag tycker att det kan vara oerhört roligt om man samlar ett gäng amatörer som gärna vill satsa och har ungefär samma vision (workgroup).

Själv är jag 28 år, är projektledare inom IT branschen och är otroligt intresserad av film. Har gjort enkla snuttar som test men inget riktigt. Har du ett manus så blir det en najs utgångspunkt!!

Ha det!

Jag tänkte bränna iväg till filosoffilmarna någon torsdag och se vad de håller på med. Just nu är de mitt uppe i ett ambitiöst projekt. Men på sikt ville några göra kortare saker, som jag tolkade det. Men jag glider dit och säger hej och känner mig förhoppningsvis inte helt bortkommen. Detta är då Götet.

Annars har jag börjat språka med några i min direkta närhet. Och responsen är helt ok. Det som jag nästan alltid måste understryka är att man sänker amibitonsnivån.

För har man för höga ambitioner är det lättare att visionerna skär sig mellan folk. Och när folk jobbar gratis så blir det lätt tråkigt om det blir bråkigt. Sen så slipper man pussla så att 30 personer kan vara på samma ställe samtidigt 4 dagar och 3 kvällar.

Tänk ifall man riktigt hatade vart den förra filmen barkade hän, så gör man en helt sprillans nästa gång. Nystart...

På sikt så utvecklas saker givetvis, men oftast tenderar folk att bli anala redan i inledningsfasen och folk börjar direkt begränsa varandra. Och tidigare har all glädje försvunnit innan allt är klart....

Rutin är det jag personligen eftersträvar.

Math: kan man inte göra såhär:

Dom på Voodoofilm som vill får anmäla intresse för att göra en film. Man har sedan "uttagningar" till olika poster i filmteamet, ex. manus, regi, makeup etc.

sedan söker man bidrag hos SFI (inte svenska för inv.) med färdigt manus, budget och allt annat :)