Magnuz Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 hej, jag håller på att göra en skräck film och det skulle vara bra med lite tips till en skräck film? om någon vet ett tips så skriv det. 0 Citera
Film smurfen Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Tips: När du gör en skräckfilm ska du först tänka på ett ställe där du tycker det är obehagligt, det som är bra är att fler kanske tycker det. Försök göra så att "monstret" eller vad det nu är inte syns så bra i bilden. Det ger publiken en spännande känsla. Och personen/personerna ska inte fly hela tiden. Det gör så att det inte är lika spännande. T ex: En kille som går in i ett hus utan något monster eller något innuti är inte så spännande. Men om publiken ser monstret innuti huset och personen inte ser det ger det den där spännande känslan. Musiken är JÄTTE viktig. Har du en glad låt när någon går in i ett spökhus är det ju inge spännande. Men låg musik som låter som det ska hoppa till direkt är jättespännande. Och så är det ju innan skrämseln det är spännande. Publiken väntar spänt på att det ska hoppa fram något JÄTTE hastigt i filmen. Försök också göra några hoppa till scener i filmen så blir det roligt. Tänk på att ljud och musik är det som ger effekt. LYCKA TILL. Mvh Film smurfen. http://www.spaces.msn.com/film50 0 Citera
Magnuz Postad 13 februari 2006 Författare Postad 13 februari 2006 vet någon en bra skräck låt. finns det någon som låter ganska tyst men mitt i kommer det ett hastigt dån. typ bambambambam DING bambam... så man blir rädd! 0 Citera
yooonis Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Mitt tips: Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 3.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Tips om olaglig fildelning tillåter vi inte. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum /Yonis 0 Citera
Vamediah Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 [citat=Magnuz]vet någon en bra skräck låt. finns det någon som låter ganska tyst men mitt i kommer det ett hastigt dån. typ bambambambam DING bambam... så man blir rädd![/citat] James Newton Howard har gjort riktigt bra musik till filmen signs, jag kan också rekomendera soundtracket till Silent Hill, det första spelet i serien :) 0 Citera
qwertyunion Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 jag blir förvånad när jag ser så många särskrivningar! 0 Citera
walfridson Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 skräck låt, JÄTTE viktig, JÄTTE hastigt, skräck film :) 0 Citera
tuco Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 Världens läskigaste låt: "The demise of Mrs Baylock" av Jerry Goldsmith från Omen. 0 Citera
qwertyunion Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 [citat=walfridson]skräck låt, JÄTTE viktig, JÄTTE hastigt, skräck film :)[/citat] AARRGHHH! ^^ 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 [citat=qwertyunion]jag blir förvånad när jag ser så många särskrivningar![/citat] tror du menar sär skrivningar. du måste tänka på be-toningen. 0 Citera
qwertyunion Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 jomendu. be-toningen be-arbetningen be-filmen /Monty Swing 0 Citera
qwertyunion Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 alltså monty swing är namnet på ett jazzband bara så ni inte går och oroar er i onödan...storsint som jag är. 0 Citera
Santafantasma Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 håll dig till verkligheten, det är det mest skrämmande... ex: Varulv, vampyr eller något annat "monster" = inte det minsta skrämmande...Hannibal Lecter = skita på sig-varning... Det lilla onaturliga i det naturliga skrämmer... 0 Citera
louis cyphre Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 Alien, the Descent. Hundra gånger mer skrämmande än Hannibal Lector. Skräck behöver inte vara verklig bara för att den är bra... Den måste bara vara bra genomförd. Kolla på några filmer du tycker är bra och sedan kollar du på några du tycker är dåliga. Fundera vad som gör den ena bra och den andra dålig...! 0 Citera
qwertyunion Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 The Descent är den bästa och läskigaste skräckfilm jag sett! Om du inte har det så borde du se den! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.