Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tips: När du gör en skräckfilm ska du först tänka på ett ställe där du tycker det är obehagligt, det som är bra är att fler kanske tycker det.

Försök göra så att "monstret" eller vad det nu är inte syns så bra i bilden. Det ger publiken en spännande känsla. Och personen/personerna ska inte fly hela tiden. Det gör så att det inte är lika spännande.

T ex: En kille som går in i ett hus utan något monster eller något innuti är inte så spännande. Men om publiken ser monstret innuti huset och personen inte ser det ger det den där spännande känslan.

Musiken är JÄTTE viktig. Har du en glad låt när någon går in i ett spökhus är det ju inge spännande. Men låg musik som låter som det ska hoppa till direkt är jättespännande. Och så är det ju innan skrämseln det är spännande.

Publiken väntar spänt på att det ska hoppa fram något JÄTTE hastigt i filmen.

Försök också göra några hoppa till scener i filmen så blir det roligt.

Tänk på att ljud och musik är det som ger effekt. LYCKA TILL.

Mvh Film smurfen. http://www.spaces.msn.com/film50

Postad

vet någon en bra skräck låt. finns det någon som låter ganska tyst men mitt i kommer det ett hastigt dån. typ bambambambam DING bambam... så man blir rädd!

Postad

Mitt tips: Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 3.1 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

Tips om olaglig fildelning tillåter vi inte.

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum

/Yonis

Postad

[citat=Magnuz]vet någon en bra skräck låt. finns det någon som låter ganska tyst men mitt i kommer det ett hastigt dån. typ bambambambam DING bambam... så man blir rädd![/citat]

James Newton Howard har gjort riktigt bra musik till filmen signs, jag kan också rekomendera soundtracket till Silent Hill, det första spelet i serien :)

Postad

håll dig till verkligheten, det är det mest skrämmande...

ex: Varulv, vampyr eller något annat "monster" = inte det minsta skrämmande...Hannibal Lecter = skita på sig-varning...

Det lilla onaturliga i det naturliga skrämmer...

Postad

Alien, the Descent. Hundra gånger mer skrämmande än Hannibal Lector. Skräck behöver inte vara verklig bara för att den är bra... Den måste bara vara bra genomförd. Kolla på några filmer du tycker är bra och sedan kollar du på några du tycker är dåliga. Fundera vad som gör den ena bra och den andra dålig...!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...