lilla_farbrorn Postad 28 augusti 2006 Postad 28 augusti 2006 Tänk att man missat den här.. Skitbra film! Stämningen är skön och historien är också bra, grymt bra för att enbart vart ett test. Skrattade högt flera gånger. Att den hade ett långsamt tempo var bara bra. Lite konstruktiv kritik då. Ljussättningen är lite svag och kontrasten i bilden är inte så hög. Jag skulle välja att ljussätta starkare och istället rökfylla en gnutta. Klockren tripp. Övertoningarna och kamerarörelserna fungerade bra och räcker lugnt till att symbolisera ruset. Nalle Puh-dockan kändes dock lite halvdan, dessutom känns nalle puh som en fånig grej att ha med, visst det är crazy, men det känns taget redan. Bra bra, fortsätt så! 0 Citera
_nemo_ Postad 28 augusti 2006 Författare Postad 28 augusti 2006 Tack så mycket för alla kommentarer! Sommakatze: Ögonen är köpta på Panduro (tror jag det heter) lilla_farbrorn: Nalle Puh-sekvensen är det enda jag nästan skäms för när jag visar filmen för bekanta. Tycker inte alls den passar in, i efterhand skulle jag bara ha visat upp han 1 max 2 ggr, då med capén på sig på en gång. Men men, jag ändrar det inte i efterhand nu, vill ju inte bli som George Lucas :). 0 Citera
_nemo_ Postad 27 oktober 2006 Författare Postad 27 oktober 2006 Fan jag borde ha skickat in den här till "Knark är Bajs"-grejen MTV hade. Flera filmer jag såg där var ju totalt värdelösa. 0 Citera
Christian van Caine Postad 28 oktober 2006 Postad 28 oktober 2006 Tja, kvalitéen på namnet borgar la för filmer därefter.... Varför har så många med hyggliga åsikter så usla sätt att framföra dom? Har dom inte insett hur många coprofager som knapt kan bärga sig för att köpa knark som hade fått Björn Borg att rodna efter en sån fin konsument-reklam ;-) Vidare, har dom inte insett att "this is the shit" är samma sak som "nu snackar vi" ;-) 0 Citera
Getost Postad 28 oktober 2006 Postad 28 oktober 2006 Närbilden på rökaren är riktigt riktigt snygg! Illusionen är total. Kul att höra att han verkligen röker "på riktigt". Däremot blir det inte så bra när han tänder den, eftersom han inte har några armar. Man känner hur någon sitter under bordet med en tändare. Hade varit bättre att klippa direkt till att han röker, tycker jag. Men som sagt hatten av till er, ni vet ju vad ni håller på med. 0 Citera
_nemo_ Postad 28 oktober 2006 Författare Postad 28 oktober 2006 Hade jag lagt ner mer tid på den hade jag förmodligen filmat toppen av en tändare i närbild, sen en bit av en socka som tänder den, klipp till en cigarett i närbild och elden som kommer in i bild och tänder den. Det hade funkat utmärkt. Men, men =) Kul att du gillade den hursomhelst. Dessa dockor är ju exakt samma stil som de jag använde i regissörerna. Och de är väldigt kul att arbeta med dom. Långfilmen vi håller på med nu är mycket mer avancerade dockor, men vi kommer garanterat att jobba med de här igen i mindre kortfilmer. 0 Citera
e93mw Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 har äntligen hunnit se filmen nu, och den var inte lika kul som "Regissörerna" men lockade ändå till den hel del skratt. Jag gillar att du får till det där kroppsspråket som Jim Hensons dockor ofta har. Knarkar'n hade nästan lite Kermit över sig. :-) Jag gillar att Komikern försvinner nästan ondskefullt långsamt, när han fått Knarkar'n att ha ihjäl sig själv. Underbar liten detalj! 0 Citera
_nemo_ Postad 24 november 2006 Författare Postad 24 november 2006 Testar våran nya smarta lösning att man kan lägga in youtubevideos direkt och det verkar funka bra. Så nu är det bara för alla som inte sett den att göra det i första inlägget och sen kommentera =). 0 Citera
jernby film Postad 24 november 2006 Postad 24 november 2006 Nja, sådär. Den kanske ska vara så, lååååångsam. Eller vill du få fram en knarkares abstinensbesvär, ser ut så. Humor har du. Påminner om skrotnisse-samma enorma menlöshet men i bakgrunden förmåga att göra någonting.. 0 Citera
_nemo_ Postad 25 november 2006 Författare Postad 25 november 2006 Hehe, ja den här har ju inte så mycket handling egentligen. Som sagt, detta var ett test att få dockan att röka. Kolla på denna istället http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=10126 Och se om den faller dig mer i smaken, samma slags dockor. Kul o höra om du tycker att den funkar bättre. 0 Citera
jernby film Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Hej kan inte se den när man följer din länk. Lägg upp den på youtube ! /nils ;) 0 Citera
roswall Postad 2 januari 2007 Postad 2 januari 2007 Ni har fått till schysst mimik med dockorna. Riktigt fint! Kul med Mulholland Drive musiken! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.