Gå till innehåll

göra Hjärna!


pinto

Recommended Posts

hej!

jag har bara en fråga: är det någon som vet hur man gör egen hjärn(huvudhjärna)

är lite sugen på att göra det, om ni har sett bad tast till exempel, så har dom snygg hjärneffecter:) ( gillar peter jacksons lekfilmer;)....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]hej!

jag har bara en fråga: är det någon som vet hur man gör egen hjärn(huvudhjärna)

är lite sugen på att göra det, om ni har sett bad tast till exempel, så har dom snygg hjärneffecter:) ( gillar peter jacksons lekfilmer;)....[/citat]

 

Precis som du sa (gällande Peter Jackson) så är det bara att leka. Jag tror inte att så många som ser filmen kommer att tänka "Oj vilken ful hjärna"... gör det så bra som du kan och så att du blir nöjd. Blanda vilt :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Om hjärna ska vara mosad eller utrunnen så använd risifrutti blandat med lite filmblod. Ser mycket bra ut. Ska hjärna bli utskjuten ur skallen använd finhackade champinjoner blandat med blod, ser också mycket bra ut.

En hel hjärna borde ju gå att skulptera fram i lera. Sedan gör du en avgjutning av skulpturen och häller i gelatin eller latex. Det borde funka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska man tugga på hjärna är nog gelatin det bästa alternativet. Det smaka URK och luktar dynga, men är inget som är farlig. Ett annat tips är att göra en skulptur av en hjärna men ta bort en bit på toppen där zombien ska tugga. Sedan när man filmar kan man lägga skinka eller vad som helst på toppen. Koppla en slang under och tugga på... Funkar säkert fin-fint....

Länk till kommentar
Share on other sites

Om ni vill få en otroligt snygg hjärn eller inälvor effekt (bäst till inälvor) så baka en deg av vatten mjöl och jäst, gärna lite klibbig men detta beror ju på hur geggigt det ska bli, blanda i lite röd karamellfärg eller annan färg så det blir rosa. Korva sedan ihop det lite och smörj in det i fejkblod av typ sirap, vatten, röd;grön karamellfärg och kakao. Gör så att klumparna och korvarna får en blank och geggig yta. Gör gärna en vanlig vit deg också så färgen varierar när det gäller inälvor. Men det funkar otroligt bra till hjärna också! Fantasktiskt otroligt billigt, bra och otroligt verkligt!!!! Använde själv detta i en splatterfilm som jag gjorde alldeles nyligen och jag mådde allvarligt dåligt av resultatet! Vi byggde även upp skinn med en blodfylld kondom under av denna deg och resultatet blev otroligt!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=precision motion]Jag vet inte riktigt, men min bild av en hjärna är inte en flyttande gegga som liknar risifrutti. Hjärnan är väl mer fast, champinjon och lite blod låter bättre ifall det ska spruta ut genom ett utgångs håll. Men jag tror att hjärnan är lite fastare och inte en smörja som flyter om kring i skalen.[/citat]

 

Risifrutti är tänkt som hjärnsubstans när redan hjärna är sönderslagen, Champinjoner använde vi i en scen i våra nya film. Ser mycket verkligt ut. Det är ju när hjärna slungas ut, typ vid en skallskjutning.

Hjärnan är inte helt fast i konstistensen, den är lite geleliknade. Och ja, jag har sett en hjärna som sitter i en skalle under en obduktion. Men det är klart att den är fastare än risifrutti.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att risifrutti är en bra ide men om hjärnan ska vara mera fast så kan du väll lägga risifruttin i en skål och ställa den i frysen oså att den stelnar eller nått. och när ni ska spela in så kan ni bara hälla lite jumet fejk blid över den så att lite smälter och ni för lite struktur på det hela pluss dendär gegg effeckten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pölsa.

 

Sen akta er för otillagade köttprodukter, speciellt fläsk. De sjukdomar man kan dra på sig av detta (och det är ganska vanligt förekommande även i svenskt kött) är otäcka. Eller hängde ni inte med på biologilektionerna om diverse parasiter som även lever i människor om de får möjligheten.

 

Men som de säger. "Är huvudet dumt får kroppen lida"

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...